Log ind
Jesper T. Lok.jpg

Jesper Lok ny formand for J. Lauritzens bestyrelse

Tørlast:

Det bliver et helt nyt hold, der skal forsøge at bringe det voldsomt nødlidende J. Lauritzen ind på en overskudsgivende kurs. Tidligere direktør for Svitzer og DSB sætter sig i formandsstolen.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 25.02.16 kl. 08:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Er multipurpose-redere på vej ud af årtiers mørke?

csm_doublebanking_01_2029a26108.jpg Tørlast:

Drewry ser tegn på bedring i projektmarkedet i andet halvår og ind i 2018. En del af forklaringen er fremgang i konkurrerende sektorer i tørlast og container.

Nyt tørlastselskab arbejder kun for Noble Chartering

Tørlast:

Atlantic Chartering Services er netop åbnet i København. Selskabets eneste kunde er Noble Chartering, og det er tørlastselskabets voksende forretning på Atlanten, som ACS skal varetage.

Jesper Lok ny koncernchef i dansk rengøringskoncern

Tørlast:

Formanden for J. Lauritzen, Esvagt samt det blå vækstteam, Jesper Lok, er ny koncernchef i den danske rengøringskoncern Alliance+. Han tiltræder 1. marts.

Dryships får nyt liv med gældsaftale

Tørlast:

Det skrantende tørlastrederi Dryships får nyt liv, efter at den græske ejer, George Economou, har refinansieret gæld for 200 mio. dollars. Refinansieringen er sket gennem et selskab tilknyttet rigmanden.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Sønnerne har taget over i familieejet tørlastrederi

Tørlast:

Sønnerne har taget tøjlerne i det danske tørlastrederi Alpina Shipping, som bliver drevet i tæt samarbejde med det familieejede Dubai-selskab Tomini Shipping. "Vi kan se, at beslutningsprocesser er meget hurtigere, end hvis en virksomhed er styret af en bank eller en fond", siger CEO.

Forsiden lige nu

Seadrill tilfører datterselskab flere millioner

North Atlantic Drilling West Elara Valemon Offshore:

John Fredriksens rigselskab forlænger nu en låneaftale med datterselskabet North Atlantic Drilling, og lånet får samtidig tilført yderligere 100 mio. dollars. Forhandlingerne om en restrukturering fortsætter i begge selskaber.

APM Terminals: Alle terminaler er åbne

Havne:

Ifølge Børsen melder APM Terminals, at samtlige af terminalerne er i gang, og at selskabet er i kontakt med kunderne via mail.

Kunder mangler overblik efter nedbrud i Maersk

Rederier:

Maersk-kunder som Jysk og DSV forsøger lige nu selv at skaffe sig et overblik over situationen efter gårsdagens hackerangreb. I værste fald kan kunderne søge mod andre rederier, fortæller de til ShippingWatch.

Her er den danske delegation til IMO-mødet i London

Rederier:

Maersk, DFDS, MAN Turbo & Diesel samt flere udstyrsproducenter er repræsenteret i den danske delegation, som rejser til London i næste uge for at mødes i IMO's miljøkomite. På dagsordenen er blandt andet CO2, ballastvand og svovlkrav.

Maersk-direktør: Uvist hvornår problemet er løst

Rederier:

Maersk Line kan ikke tage imod nye ordrer, og samtidig kan APM Terminals ikke flytte last fra eksisterende ordrer, fordi en række funktioner er lukket ned for at inddæmme angrebet, siger CCO Vincent Clerc i Maersk til Ritzau Finans. Han kan ikke sætte tidspunkt på genopretningen.

Japanske redere kan stå stærkt i konkurrencesag

Container:

Ifølge Alphaliner synes der ikke at være faktuelt belæg for, at den bebudede containerfusion blandt Japans tre største rederier vil svække konkurrencen i Sydafrika.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE