Log ind
Jesper T. Lok.jpg

Jesper Lok ny formand for J. Lauritzens bestyrelse

Tørlast:

Det bliver et helt nyt hold, der skal forsøge at bringe det voldsomt nødlidende J. Lauritzen ind på en overskudsgivende kurs. Tidligere direktør for Svitzer og DSB sætter sig i formandsstolen.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 25.02.16 kl. 08:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Den sidste tørlastkæmpe på 23 år er sendt til ophug

slide2.jpg Tørlast:

Det sidste capesize-skib i standardstørrelsen med en alder på over 23 år er nu sendt til ophug. En yngre flåde og et lille comeback i raterne betyder imidlertid, at ophugningen stort set er gået i stå i tredje kvartal, skriver Alphabulk.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

Tørlastrater trukket op af capesize

Tørlast:

Tørlastindekset BDI ligger på det højeste niveau i 11 måneder. Det skyldes primært en stigning i raterne på capesize, men på længere sigt peger analysehuset Morgan Stanley på en generel bedring i tørlastmarkedet på grund af en mulig øget kinesisk import.

Ejner Bonderup bliver ny CEO i XO Shipping

Tørlast:

Ejner Bonderup bliver ny CEO for det danske tørlastrederi XO Shipping. Tidligere fredag har han bebudet sin afsked i Norden. Stifter Christian Levin rykker op i bestyrelsen, hvor han bl.a. skal koncentrere sig om den strategiske udvikling.

Minekæmper vil øge udbud med 200 mio tons mod 2020

Tørlast:

Australien og Brasilien, verdens to største producenter af jernmalm, vil hver især øge beholdningen med 100 mio. tons over de kommende ti år. Det sker som del af en udvikling, der sandsynligvis vil sætte priserne, og dermed også de mindre mineselskaber, under pres, skriver Citigroup Inc.

Forsiden lige nu

Maersk Oil skal spare - vækstchef forlader sin stilling

oliefelt-maersk.jpg Offshore:

Den nye strategi i Maersk-gruppen betyder, at olieselskabet Maersk Oil skal kigges efter i sømmene. Vækstchef Ebbie Haan forlader desuden sin stilling som følge af strategiændringen.

Scorpio-ledelsen dropper udskældte gebyrer

Rederier:

Ledelsen i Scorpio-gruppen vil ikke længere automatisk modtage én pct. af alle køb og salg af skibe i Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers. Ledelsen beholder dog muligheden for at hente et endnu højere gebyr i Bulkers, hvis aktiekursen stiger til over fem dollars.

Hanjin får nødlån til at losse strandede skibe

Container:

Hanjin Shipping har nu fået pengene fra et nødlån på 60 mia. won fra Korean Airlines, som er et søsterselskab i Hanjin Group. Pengene skal gå til at losse de mange skibe, som fortsat er strandet over hele verden.

Ejerskifte i Danmarks Skibskredit giver udsigt til negativ rating

Services:

Standard & Poor's ændrer sine udsigter for Danmarks Skibskredit til negativ efter, at to danske pensionkasser og en kapitalfond har overtaget majoriteten i shippingbanken. Kreditvurderingsbureauet fastholder dog sin udsteder-rating.

1700 fritstillet i norsk offshore-konflikt

Offshore:

1700 ansatte i den norske offshorebranche er fritstillet, og 10 rigge bliver taget ud af drift denne uge, skriver det norske rederiforbund i en pressemeddelelse. Rigselskaberne rammes unødigt hårdt, mener forbundet.

Danmark presser på for CO2-køreplan i IMO

Rederier:

Danmark og en række andre lande opfordrer IMO til at vedtage en specifik køreplan for shippingbranchens reduktion i CO2-udslip. Med de nuværende initiativer alene risikerer IMO først at kunne lande den vigtige CO2-aftale i 2023, fremgår det af et udspil, ShippingWatch er i besiddelse af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE