Log ind
golden ocean 3.JPG
Foto: Golden Ocean

Golden Ocean rejser 200 mio USD og går efter mere

Tørlast:

På bare et døgn har Golden Ocean fået rejst de nødvendige 200 millioner dollars for at holde långiverne fra døren, og nu vil rederiet hente endnu mere. En ny aktieudstedelse skal dog først godkendes af de norske myndigheder.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 19.02.16 kl. 11:07

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Bimco: Stigende tørlastrater bremser ophugningen

golden ocean 3.JPG Tørlast:

De stigende tørlastrater sætter en dæmper på rederiernes ophugningsiver, vurderer Bimco på baggrund af tal fra Baltic Dry. Udviklingen rammer især skrotningen af de helt store Capesize-tørlastskibe.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Forsiden lige nu

Herning Shipping tabte næsten 100 mio kroner

nordicstock.jpg Tank:

Tankrederiet Herning Shipping er tilbage i rødt. Selskabet har brug for en refinansiering af den rentebærende gæld, hedder det i 2015-regnskabet.

Maersk vil have andre rederier med på Alang

Rederier:

Fra at være ngo'ernes allierede i kampen mod elendige arbejdsvilkår på mudderbankerne i Alang, er Maersk nu aktiv fortaler for at bruge udvalgte skrotværfter på stranden. Det danske rederi holder møder med bl.a. japanske og europæiske aktører for at få opbakning.

HMM: Forhandlinger med skibsejere lander snart

Rederier:

Hyundai Merchant Marine (HMM) vil inden længe lande aftaler med flere udenlandske skibsejere, oplyser rederiet. Fem ejere af containerskibe er blandt parterne, mens HMM også regner med at nå aftaler med tørlastejere.

Danbors overskud faldt dybt i 2015

Leverandører:

Den lave oliepris ramte i 2015 olieserviceselskabet Danbor, der med opkøb har opgraderet på vindserviceområdet.

Wärtsilä vinder ordre til fire roro-færger

Leverandører:

Finske Wärtsilä har landet en ordre på elektriske systemer til fire nye roro-færger, der bliver bygget i Tyskland. To af færgerne skal chartres ud til DFDS.

Seaintel: Skibe bruger langt mindre tid i afrikanske havne

Havne:

Det seneste år har skibe ikke brugt nær så lang tid i havnene i Øst- og Vestafrika, viser ny analyse. Opholdstiden er faldet markant og har skåret i omkostningerne for rederierne, skriver Seaintel i ny analyse.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE