Log ind
Klaveness22.jpg
Foto: Klaveness

Så ramte tørlastsumpen også norske Klaveness

Tørlast:

2015 blev året, hvor norske Klaveness også blev ramt af det horrible tørlastmarked og gik i minus, viser det foreløbige regnskab. Nedskrivninger og hensættelser på tørlast og container spiller ind, men rederiet fortsætter med at investere i nye skibe.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 19.02.16 kl. 08:05

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

golden ocean 2.JPG Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Analysehuse sænker forventningerne til Norden

Tørlast:

Et svagere tankmarked og de fortsatte elendigheder i tørlast får analytikere i Drewry og Pareto til at reducere deres kursmål på aktien i Norden, der fortsat fremstår som det måske stærkeste i markedet.

Trecifret milliontab i Fredriksens tørlastrederi

Tørlast:

John Fredriksens tørlastrederi Golden Ocean fortsatte nedturen i første halvår, hvor rederiet fik et minus på 107,5 mio. dollars. Golden Ocean fik leveret en capesize-nybygning i perioden, men udskød leveringen af en række andre.

Derfor solgte Wedell-Wedellsborg til Rickmers

Tørlast:

Rungsted-gruppen Weco fik næsten 20 år som operatør i multipurpose-markedet. I et interview med ShippingWatch fortæller bestyrelsesformand Johan Wedell-Wedellsborg, hvorfor det var på tide at tænke nyt og sælge Nordana Project til Rickmers-Linie.

Tab i otte tørlastrederier kan nå astronomiske højder

Tørlast:

Det samlede tab i kredsen af otte noterede tørlastrederier på børsen i New York kan ifølge Alphabulk løbe op i en mia. dollars i 2016. Norske Golden Ocean indledte året med det største underskud af dem alle.

Baltic Dry stiger en smule

Tørlast:

Baltic Dry-indekset bevægede sig mandag en smule op til 687 point.

Forsiden lige nu

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

golden ocean 2.JPG Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Islandske Eimskip ude i stort europæisk opkøbstogt

Container:

Indtjeningen markant op i andet halvår i Eimskip, der bebuder flere europæiske opkøb inden udgangen af 2016 og en snarlig aftale med Royal Arctic Line om samarbejde på Grønland.

NordLB femdobler hensættelser på shipping

Leverandører:

Den store tyske shippingbank femdobler sine hensættelser på dårlige lån til shipping og advarer om et betydeligt underskud for hele 2016. Men "NordLB er i stand til at absorbere et sådant tab," siger topchef.

China Cosco sejlede med kæmpe underskud i første halvår

Container:

China Cosco Holdings, som er containerrederiet i China Cosco Shipping Group, kom ud af første halvår med et underskud på 7,21 mia. yuan, svarende til 7,14 mia. kr. Træg efterspørgsel får skylden.

Moody's: Shippingkrisen presser Maersks kreditværdighed

Container:

Maersk Lines halvårsresultat og nedturen i containerindustrien presser Maersks kreditværdighed, påpeger Moody's over for ShippingWatch. Kredit-ratingen på Baa1 bliver der dog ikke ændret ved, men industrien bliver fulgt meget nøje for tiden, lyder det.

Ackermann: LPG-markedet er ikke bæredygtigt lige nu

Tank:

Markedet for LPG er ikke bæredygtigt for tiden med meget lave rater, og det udgør den største trussel for BW LPG fremadrettet, siger CEO Martin Ackermann til ShippingWatch. Konsolidering er en mulighed, men konkrete planer er ikke på bordet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE