Log ind
NORD POWER(A)L.JPG
Foto: Norden

Tyve stjal dyr bunkerolie fra Norden-skib

Tørlast:

Et tørlastskib fra Norden har haft besøg af tyve, mens det lå for anker ud for Kina. I ly af natten tappede de skibet for en anselig portion af den dyre lavsvovlsholdige olie.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 19.02.16 kl. 07:38

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Den sidste tørlastkæmpe på 23 år er sendt til ophug

slide2.jpg Tørlast:

Det sidste capesize-skib i standardstørrelsen med en alder på over 23 år er nu sendt til ophug. En yngre flåde og et lille comeback i raterne betyder imidlertid, at ophugningen stort set er gået i stå i tredje kvartal, skriver Alphabulk.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

Minekæmper vil øge udbud med 200 mio tons mod 2020

Tørlast:

Australien og Brasilien, verdens to største producenter af jernmalm, vil hver især øge beholdningen med 100 mio. tons over de kommende ti år. Det sker som del af en udvikling, der sandsynligvis vil sætte priserne, og dermed også de mindre mineselskaber, under pres, skriver Citigroup Inc.

Ejner Bonderup bliver ny CEO i XO Shipping

Tørlast:

Ejner Bonderup bliver ny CEO for det danske tørlastrederi XO Shipping. Tidligere fredag har han bebudet sin afsked i Norden. Stifter Christian Levin rykker op i bestyrelsen, hvor han bl.a. skal koncentrere sig om den strategiske udvikling.

Tørlast tjener penge på capesize for første gang i et år

Tørlast:

Stærke udviklinger inden for transport af kul og jernmalm sendte raterne på de helt store capesize-tørlastskibe i plus i sidste uge. Men de stigende voluminer er sæsonbetonede, og en markant flådevækst vil sandsynligvis sætte raterne under pres igen, skriver Morgan Stanley.

Forsiden lige nu

Danmark presser på for CO2-køreplan i IMO

IMG_3712.JPG Rederier:

Danmark og en række andre lande opfordrer IMO til at vedtage en specifik køreplan for shippingbranchens reduktion i CO2-udslip. Med de nuværende initiativer alene risikerer IMO først at kunne lande den vigtige CO2-aftale i 2023, fremgår det af et udspil, ShippingWatch er i besiddelse af.

Hafnia Management: Opec-aftale kan booste produkttank

Tank:

Opec-aftalen har løftet prisen på olie markant, hvilket ifølge CEO i Hafnia Management, Anders Engholm, er sundt for markedet, og især for produkttankskibe, siger han til ShippingWatch. ABN Amros shippinganalytiker tror på stigende spotrater i råolie, men kun på kort sigt.

Den sidste tørlastkæmpe på 23 år er sendt til ophug

Tørlast:

Det sidste capesize-skib i standardstørrelsen med en alder på over 23 år er nu sendt til ophug. En yngre flåde og et lille comeback i raterne betyder imidlertid, at ophugningen stort set er gået i stå i tredje kvartal, skriver Alphabulk.

Kalundborg Havn har vedtaget større udvidelse

Havne:

Kalundborg Havn har sikret sig økonomisk opbakning til en større havneudvidelse under navnet Ny Vesthavn. Næste år begynder opførelsen af et i første omgang 330.000 kvadratmeter nyt havneareal med 500 meter kaj og 15 meter vanddybde.

Nordea stiller spørgsmåltegn ved Opec-aftalen

Offshore:

Aftalen om at beskære produktionen er den første koordinerede reduktionsaftale, som Opec har indgået i otte år. Men Nordeas norske olieekspert, Thina Margrethe Saltvedt peger på en række ubekendte, der gør det endelige udfald usikkert.

Værftsgruppe køber Blohm+Voss af kapitalfond

Leverandører:

Den tyske værftsgruppe Luerssen i Bremen overtager Blohm+Voss i Hamborg, der siden 2011 har været ejet af den britiske kapitalfond Star Capital Partners.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE