Log ind
Emma O. leaving shipyard 2 Oldendorff
Foto: Oldendorff

Dubai i spidsen for Oldendorffs Indien/Afrika-aktiviteter

Tørlast:

Dubai bliver ny regional hub for Oldendorff Carriers og dermed et nyt knudepunkt for både Indien og Afrika. Lokalt skal kunderne betjenes af satellit-kontorer, men det nye Dubai-kontor skal stå for størstedelen af forretningerne i regionen fremover.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 22.02.16 kl. 12:07

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Thor Stadil: Derfor er Thorco Shipping en sund forretning

Thorco3.jpg Tørlast:

Thor og Christian Stadil vil med en opsplitning af Thorco Shipping, hvor det økonomisk belastende køb af skibe trækkes ud af rederiet, vise, at den grundlæggende forretning er sund. "Vi gør blot, hvad vores konkurrenter gør," siger Thor Stadil.

Ejner Bonderup bliver ny CEO i XO Shipping

Tørlast:

Ejner Bonderup bliver ny CEO for det danske tørlastrederi XO Shipping. Tidligere fredag har han bebudet sin afsked i Norden. Stifter Christian Levin rykker op i bestyrelsen, hvor han bl.a. skal koncentrere sig om den strategiske udvikling.

Tab i otte tørlastrederier kan nå astronomiske højder

Tørlast:

Det samlede tab i kredsen af otte noterede tørlastrederier på børsen i New York kan ifølge Alphabulk løbe op i en mia. dollars i 2016. Norske Golden Ocean indledte året med det største underskud af dem alle.

XO Shipping: Vi foretrækker et lidt højere bundniveau

Tørlast:

Som et af få rederier tjener XO Shipping penge i det svære tørlastmarked. Sidste år lød bundlinjen på 4,1 mio. dollars, mens 2016 er startet stærkt. Selskabet så dog gerne, at markedet var i en lidt bedre forfatning, fortæller direktør til ShippingWatch.

Nordens formand: Vi er kede af at miste Bonderup til konkurrent

Tørlast:

Ejner Bonderups fratrædelse er et betydeligt tab, men vi klarer den nok, siger Nordens bestyrelsesformand Klaus Nyborg til ShippingWatch, efter at rederiets chef for tørlastdivisionen siden 2012 bliver ny CEO i XO Shipping.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Forsiden lige nu

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Golar og Schlumberger i ambitiøst LNG-samarbejde

Offshore:

Det norske LNG-rederi Golar og olieservicevirksomheden Schlumberger i nyt joint venture, der skal udnytte billige gasreserver og omdanne det til flydende LNG.

Skibsredere: IMO skal levere enighed om CO2

Rederier:

EU overlader det nu formelt til IMO at lande en international aftale om, hvordan skibsfarten kan skære i sit udslip af CO2 og bidrage til den globale klimaaftale, som rederierne blev undtaget fra. Kravet om handling på IMOs møde i slutningen af oktober er ikke til at tage fejl af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE