Log ind
Emma O. leaving shipyard 2 Oldendorff
Foto: Oldendorff

Dubai i spidsen for Oldendorffs Indien/Afrika-aktiviteter

Tørlast:

Dubai bliver ny regional hub for Oldendorff Carriers og dermed et nyt knudepunkt for både Indien og Afrika. Lokalt skal kunderne betjenes af satellit-kontorer, men det nye Dubai-kontor skal stå for størstedelen af forretningerne i regionen fremover.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 22.02.16 kl. 12:07

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Bimco: Stigende tørlastrater bremser ophugningen

golden ocean 3.JPG Tørlast:

De stigende tørlastrater sætter en dæmper på rederiernes ophugningsiver, vurderer Bimco på baggrund af tal fra Baltic Dry. Udviklingen rammer især skrotningen af de helt store Capesize-tørlastskibe.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Fredriksens tørlastrederi i trecifret millionunderskud

Tørlast:

Tørlastrederiet Golden Ocean rapporterer om et marked, der i årets første kvartal lå under driftsomkostningerne i alle segmenter med et stort underskud til følge. Fearnley hæfter sig ved forbedret likviditet.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Forsiden lige nu

Mystikken breder sig om skattelyselskabs rolle i bedragerisag

bunker3.jpg Services:

Bagmandspolitiet har indledt afhøringen af den ene af to tiltalte topfolk i bedragerisag mod dansk bunkerselskab.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

J. Lauritzen sagde farvel til topchef Jan Kastrup-Nielsen, der nåede at sidde tre år på posten i det pressede tørlastrederi. Det første Maersk-skib ankom desuden til Alang, mens Dong udsendte børsprospekt i ugen, der gik på ShippingWatch.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Olieproduktionen uden for OPEC er faldet tungt i 2016

Offshore:

Ikke siden 1992 er olieproduktionen uden for OPEC dykket så meget som i 2016.

Oliekrisen sender Norges domstole på overarbejde

Offshore:

Problemerne i den norske offshoresektor betyder, at de norske domstole har behandlet et rekordstort antal arbejdsretssager. Ifølge DNB Markets er over 36.000 arbejdspladser blevet nedlagt siden 2014.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE