Log ind
Golden ocean 1.JPG
Foto: Golden Ocean

Fredriksens tørlastgigant ud med voldsomt tab

Tørlast:

Det børsnoterede tørlastrederi Golden Ocean tabte 220,8 millioner dollars i 2015. Selskabet vil forsøge at rejse 200 millioner dollars for at få henstand af långivere på afdrag i to og et halvt år.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 18.02.16 kl. 09:12

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Jesper T. Lok.jpg Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Befragterklubben samler rekordmange deltagere

Tørlast:

København lægger i denne uge adresse til et af de helt store shippingarrangementer, Befragterklubbens sommerfest, samt en lang række receptioner og networking, som rederier og mæglere står bag. Den hidtidige deltagerrekord bliver slået i år.

Gearbulk i hemmeligt forlig om Bulk Jupiters dramatiske forlis

Tørlast:

Det juridiske opgør om ansvaret for Bulk Jupiters forlis, der kostede 18 besætningsmedlemmer livet, er afsluttet i et hemmeligt forlig. Meget taler for, at skibets ejer, rederiet Gearbulk og dets forsikringsselskab, har trukket det længste strå.

Forsiden lige nu

Blue Waters indehaver: For mig er det her klimaks

Kurt Skov.jpg Services:

Den største ordre i Blue Water Shippings historie er ikke bare en milepæl for selskabet, men også for selskabets indehaver, Kurt Skov. Her er historien om et Esbjerg-baseret shippingselskabs indtog i Det Kaspiske Hav.

Konflikt i Gøteborg spreder sig til andre havne

Havne:

APM Terminals i Gøteborg er lammet af endnu en 24-timers strejke, og nu nægter havnearbejdere i andre svenske havne at håndtere omdirigeret gods i sympati med forbundet i Gøteborg. Og udenlandske havnearbejdere begynder nu at blande sig.

Rederiforeningen: Offshore skaber vækst i hele landet

Offshore:

Af de i alt 2000 danske søfolk, der arbejder inden for offshoresektoren, arbejder en betydelig del i det såkaldte udkantsdanmark, fremgår det af en ny analyse fra Danmarks Rederiforening.

Shell-fusion med BG og lav oliepris koster over 2200 job

Offshore:

Shells opkøb af BG Group sidste år og lave oliepriser medfører, at olieselskabet afskediger yderligere 2200 medarbejdere på verdensplan. 140 af de nedlagte arbejdspladser er i Norge.

DFDS-formand: Ledelsen er alle pengene værd

Rederier:

"Fremgangen i DFDS gavner alle aktionærer, og jeg har det rigtig fint med, at optionsordninger til ledelsen er blevet penge værd,"siger bestyrelsesformand Bent Østergaard til ShippingWatch om de anseelige økonomiske gevinster, den øverste ledelse kan hente hjem.

Alphaliner: Maersk Line fører an i hidsig priskrig

Container:

Det danske containerrederi er gået aggressivt efter at tage markedsandele fra konkurrenterne og har bidraget til yderligere pres på raterne i de første måneder af 2016. Maersk Line har ifølge Alphaliner oven i købet indsat ekstra kapacitet i det giftige containermarked.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE