Log ind
Golden ocean 1.JPG
Foto: Golden Ocean

Fredriksens tørlastgigant ud med voldsomt tab

Tørlast:

Det børsnoterede tørlastrederi Golden Ocean tabte 220,8 millioner dollars i 2015. Selskabet vil forsøge at rejse 200 millioner dollars for at få henstand af långivere på afdrag i to og et halvt år.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 18.02.16 kl. 09:12

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ultrabulk-skib tilbageholdt i Panama

Ultrabulk31.jpg Tørlast:

Et skib fra Ultrabulk lastet med fosfat er tilbageholdt i Panama. Ultrabulk handler imod international lov, lyder det fra NGO. Lasten er lovlig, siger Per Lange, CEO i Ultrabulk, som bliver bakket op af Danske Rederier.

Jinhui Shipping fortsatte i rødt i første kvartal

Tørlast:

Det første kvartal af 2017 gav det Oslo-noterede tørlastrederi et underskud på 8 mio. dollars efter skat. Det er dog en markant forbedring fra første kvartal af 2016.

Lauritzens tørlastchef Peter Borup fratræder

Tørlast:

"Efter fælles overenskomst" er J. Lauritzens tørlastschef Peter Borup fratrådt hos rederiet, der lige nu kæmper en hård kamp for at lande en refinansiering. Chef for gasforretningen overtager midlertidigt stillingen.

Lightship planlægger nyt joint venture efter bruddet med Maersk

Tørlast:

Efter det dramatiske brud med Maersk Broker sidste sommer har mæglerhuset Lightship Chartering ikke opgivet et muligt joint venture med en eller flere partnere, siger bestyrelsesformand Morten Have til ShippingWatch efter et slemt 2015.

Fondsdirektør og rederichef er enige: J. Lauritzen får ikke brug for flere penge

Tørlast:

Der bliver formentlig ikke brug for at tilføre flere penge fra Lauritzen Fonden til J. Lauritzen, lyder det samstemmende fra både fondens direktør og rederiets chef til ShippingWatch. Rederiet har modtaget lidt over 1,3 mia. kr. fra fondsejeren i 2016 og 2017.

Von Appen har investeret to mia kr i Danmark

Tørlast:

Det chilenske rederidynasti von Appen har alene siden 2010 investeret omkring et par milliarder kroner i skibe til Ultrabulk og Ultragas og mangedoblet antallet af skibe, der drives fra Danmark. Det overrasker ikke de to øverste chefer i rederierne.

Forsiden lige nu

Ny shippingfond med Mærsk-bagland gør de første køb

Henrik Ramskov.jpg Rederier:

Det nye investeringsselskab i shippingbranchen med blandt andre Pension Danmark i investorkredsen, Navigare Capital Partners, har sat de første penge i to produkttankskibe. "Vi vil købe ind i forskellige segmenter," siger direktør Henrik Ramskov til ShippingWatch.

Fransk oliegigant skærer dybt i Norge

Offshore:

Den franske oliekoncern Total sender op mod 140 ansatte hjem i Norge. Dermed bliver selskabets norske aktiviteter reduceret med op mod 25 procent.

Concordia-chef hilser svært år i tank velkomment

Tank:

Concordia Maritimes topchef mener, at hans rederi er godt polstret til et svært år i produkttank. Det svenske rederi holder desuden øje med second hand-markedet, fortæller han.

Odfjell øger igen sin flåde

Tank:

Rederiet Odfjell har købt endnu et skib. Denne gang drejer det sig om et kemikalietankskib med 16 tanke i rustfrit stål. Prisen er 25,5 mio. dollars.

120 fyres i Kongsberg Maritime

Leverandører:

Problemer på offshoremarkedet gør, at det norske selskab Kongsberg Maritime fyrer 120 mand i hele verden.

Jinhui Shipping fortsatte i rødt i første kvartal

Tørlast:

Det første kvartal af 2017 gav det Oslo-noterede tørlastrederi et underskud på 8 mio. dollars efter skat. Det er dog en markant forbedring fra første kvartal af 2016.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE