Log ind
lauritzenbulk2.jpg
Foto: Rederiforeningen

Storbanker lægger pres på J. Lauritzens ejer

Tørlast:

En stribe banker, heriblandt Danske Bank og Nordea, er gået sammen for at presse fonden bag rederiet J. Lauritzen til at skyde flere penge i virksomheden, ifølge kilder med indgående kendskab til sagen.


AF MORTEN JOHNSEN
Offentliggjort 15.02.16 kl. 20:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Wedellsborg sælger Nordana Project til Rickmers-Linie

Untitled-1.jpg Tørlast:

Tyske Rickmers-Linie overtager projektafdelingen og medarbejderne i Nordana Project, erfarer ShippingWatch. Nordana fortsætter som tonnageudbyder af fem skibe.

Thor Stadil: Tyske banker monopoliserer markedet

Tørlast:

Også i 2016 måtte Stadil-familien tage en nedskrivning på et større tocifret millionbeløb på dyrt indkøbte skibe i Thorco-rederiet, siger Thor Stadil til ShippingWatch. Selskabet arbejder på at skabe en modpol til større selskaber i Tyskland, hvor bankerne har sat skub under konsolideringen.

Tørlastchef forlader Norden efter uenighed

Tørlast:

Mikkel Fruergaard, chef for Nordens største flåde i tørlast og siden 2012 medlem af rederiets øverste ledelse, har forladt rederiet.

Lars Bonnesen indtager ny post i Intermarine

Tørlast:

Lars Bonnesen, der i 1993 grundlagde Scan Trans sammen med Lars Juhl, skal være Chartering Director i Intermarine, oplyser virksomheden.

Weco Shipping venter lavere resultat i 2016

Tørlast:

Flere markeder i Weco-koncernens shippingaktiviteter er under pres. Bestyrelsesformand Johan Wedell-Wedellsborg venter et fornuftigt år for Weco Shipping, men ikke på niveau med 2015, siger han til ShippingWatch.

Christian Bonfils: Jeg sagde farvel til mit hjerteblod

Tørlast:

Længere tids opbygning af uenighed med den amerikanske majoritetsaktionær, Phoenix Bulk Carriers, er grunden til Christian Bonfils (th) pludselige farvel til Nordic Bulk Carriers, fortæller han til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Sprække i tandhjul bag fatal helikopterulykke

Irak - HOUGAARD NIELS.jpg Offshore:

En sprække i et tandhjul var årsag til helikopterulykken sidste år, der kostede 13 mennesker livet, fastslår den norske havarikommission i myndighedens foreløbige granskning af ulykken.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danmark og flere andre lande får i disse måneder gransket deres statsstøtte til rederier og maritime virksomheder, mens John Fredriksens jagt på DHT fortsætter. Og så var ShippingWatch i denne uge til stede på stor konference i Singapore.

Frontlines nye angreb på DHT afværget

Tank:

Retten på Marshall Islands har ligesom retten i New York fastslået, at aftalen mellem BW Group og DHT Holdings ikke er problematisk. Frontline har begge steder forsøgt at få rettens ord for det modsatte for selv at få større del i DHT Holdings flåde af supertankere.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE