Log ind
lauritzenbulk2.jpg
Foto: Rederiforeningen

Storbanker lægger pres på J. Lauritzens ejer

Tørlast:

En stribe banker, heriblandt Danske Bank og Nordea, er gået sammen for at presse fonden bag rederiet J. Lauritzen til at skyde flere penge i virksomheden, ifølge kilder med indgående kendskab til sagen.


AF MORTEN JOHNSEN
Offentliggjort 15.02.16 kl. 20:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ultrabulk landede endnu et overskud i 2016

Per Lange.JPG Tørlast:

Chilensk-ejede, men dansk-baserede, Ultrabulk kan i modsætning til mange af konkurrenterne fremvise endnu et overskud i regnskabet for 2016. CEO Per Lange betegner over for ShippingWatch 2017 som et år med flere positive tendenser for tørlastindustrien.

Clipper Group holder fast i millionkrav mod Parken

Tørlast:

Clipper Group fastholder sit erstatningskrav på ca. 83 mio. kr. mod Parken Sport & Entertainment. Rederiet vil nu nærlæse torsdagens dom ved Østre Landsret for at se, om den har betydning for erstatningssagen.

Tyske Arkon Shipping får kapital fra ny storaktionær

Tørlast:

Logistikgruppen Rhenus sætter sig på 40 procent af det tyske shortsea - og MPP-rederi Arkon Shipping og etablerer fælles investeringsselskab.

BBC Chartering: Projektlast i Asien falder drastisk

Tørlast:

Det tyske multipurposerederi BBC Chartering har oplevet et fald i fragtmængderne i Asien med op mod en tredjedel i årets første måneder. "Vi forbereder os på et hårdt år," siger COO Henrik Pedersen til ShippingWatch.

Clipper var udset til at redde Norden fra Torm

Tørlast:

Torms belejring af Norden for ti år siden var foruroligende tæt på at lykkedes, afslører Nordens afgående bestyrelsesformand Mogens Hugo over for ShippingWatch. Det har bl.a. ikke været kendt før, at Clipper indgik som et af rederiets bolværk mod Torm.

Danske Ocean7 Projects fusionerer med Ikonship

Tørlast:

Ocean7 Projects har erstattet de mistede skibe, som projektlast-operatøren måtte slippe med konkursen i Abis Shipping med andre hollandsk-ejede skibe fra Global Seatrade.

Forsiden lige nu

Hapag-Lloyd: 2016 var utilfredsstillende

rolfhabbenjansen.jpg Container:

"Bundlinjen er stadig, at resultatet ikke er tilfredsstillende," siger CEO i Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen om regnskabet for sidste år. 2017 er også begyndt hårdt for rederiet.

Mærsk, magten og myten: Hvad sker der, når landets største selskab splittes ad?

Rederier:

Opsplitningen af Mærsk vil fylde alt på generalforsamlingen om få dage. Ifølge en lektor i økonomisk historie er læren af det drastiske skridt, at selv de mest solide og stærke selskaber ikke bør tages for givet.

Hammekens historiske opgør i Royal Arctic Line

Rederier:

Verner Hammeken, topchef i Royal Arctic Line, har siden sin tiltrædelse for halvandet år siden startet en forvandling af det Grønlands-ejede rederi. ShippingWatch er dykket ned i processen, der sætter rederiets tilknytning til Danmark på spil.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danske pensionskassers milliardinvestering i skibe, toppost til dansker i fransk containerrederi og en dansk Nordsøaftale med Maersk var blandt ugens højdepunkter på ShippingWatch.

Olieselskaberne sprang fra Nordsø-aftale i sidste øjeblik - og fik lempeligere modregning

Offshore:

Den stod på armlægning mellem staten og olieselskaberne i det langstrakte forhandlingsforløb om en ny Nordsø-aftale. Regeringen var klar til at finansiere dele af skatterabatten til olieselskaberne med forringelser i dagpengesystemet.

Somaliske pirater kaprer fartøj

Rederier:

Somaliske pirater har kapret et fartøj, som skal bruges som et moderskib til at angribe større skibe, siger somalisk politi ifølge Reuters. Det sker kort tid efter, at det første kommercielle skib blev kapret i området i fem år.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE