Log ind
Western Texas Western Bulk Jens Ismar

Her er det nye Western Bulk

Tørlast:

I det fatalt lave marked har tørlastrederiet Western Bulk gennemført en operation, hvor en rask del af det gamle selskab er solgt fra, imens den sidste del af selskabet hænger i en tynd tråd. Få overblikket over indgrebet her, inden selskabets 2015-regnskab præsenteres i morgen.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 10.02.16 kl. 11:42

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Tørlasthavne dumper test af farlige laster

8starbulk.jpg Tørlast:

De nuværende metoder til at teste, om en farlig last er i risiko for at blive flydende under sejladsen, er utilstrækkelige og bør ændres. Sådan lyder det fra Association of Bulk Terminal Operators, der har fundet adskillige eksempler på laster, som blevet flydende, selv om de bestod en test.

"Nedtur i tørlast er præcis det, vi har brug for"

Tørlast:

Tørlastrederierne, der ømmer sig efter en række drøje år, er ved at blive mere optimistiske om fremtiden. Men Herman Billung, stifter af investoren Songa Bulk, hylder branchens afmatning. "Et halvt år mere, så er den hjemme," siger han.

Mineselskab: Forlist tørlastskib var lastet forsvarligt

Tørlast:

De 260.000 tons jernmalm ombord på det forliste Stellar Daisy var lastet efter internationale standarder, oplyser det brasilianske mineselskab Vale til Reuters. Ingen spor af flere overlevende.

Sønnerne har taget over i familieejet tørlastrederi

Tørlast:

Sønnerne har taget tøjlerne i det danske tørlastrederi Alpina Shipping, som bliver drevet i tæt samarbejde med det familieejede Dubai-selskab Tomini Shipping. "Vi kan se, at beslutningsprocesser er meget hurtigere, end hvis en virksomhed er styret af en bank eller en fond", siger CEO.

Forsikringsselskab advarer om farlige laster efter forlis

Tørlast:

London P&I Club og to samarbejdspartnere udsender nye retningslinjer for sejllads med farlige laster, som kan blive flydende, hvis fugtindholdet er for højt. Det sker efter, at Stellar Daisy, som var lastet med en såkaldt kategori a-last, forliste sidste fredag.

Lars Bonnesen indtager ny post i Intermarine

Tørlast:

Lars Bonnesen, der i 1993 grundlagde Scan Trans sammen med Lars Juhl, skal være Chartering Director i Intermarine, oplyser virksomheden.

Forsiden lige nu

RAL's direktør: Dybt forkasteligt at strejke i Aalborg

vernerhammeken.jpg Rederier:

Arbejderne i havnen i Aalborg har strejket, siden Royal Arctic Line bebudede at ville flytte fra Aalborg til Aarhus tidligere på ugen. "Forkasteligt," lyder det fra adm. direktør i Royal Arctic Line, Verner Hammeken.

DFDS gennemfører ventet køb af to kanalfærger

Rederier:

Det danske færgerederi DFDS har købt to færger af konkurrenten Eurotunnel. Det sker, efter at Eurotunnel har udnyttet en put-optionsaftale på de to færger, Rodin og Berlioz, som blev besat af franske sømænd i 2015.

Tørlasthavne dumper test af farlige laster

Tørlast:

De nuværende metoder til at teste, om en farlig last er i risiko for at blive flydende under sejladsen, er utilstrækkelige og bør ændres. Sådan lyder det fra Association of Bulk Terminal Operators, der har fundet adskillige eksempler på laster, som blevet flydende, selv om de bestod en test.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

APM Terminals fyrer 160 i Gøteborg for at afslutte den lange konflikt. Strejker i Aalborg, fordi Royal Arctic Line forlader havnen. Skibsrederne vil udskyde ballastvandkonventionen med to år. Afskiberne er bekymret over manglen på reefercontainere. Olien på vej mod 40 dollars. Læs ugens bedste.

Qatar får kniven på struben med 13 arabiske krav

Offshore:

Luk al-Jazeera, drop Iran, luk tyrkisk base, lyder nogle af 13 krav fra arabiske lande, der boykotter Qatar.

Norges nye kæmperederi kaldes en "risikofyldt satsning"

Offshore:

To af Norges største shippingfolk, Kjell Inge Røkke og John Fredriksen, står bag Norges nye offshoreselskab Solstad Farstad, der bliver landets største rederi. "Det er et hårdt marked derude," siger CEO Lars Peder Solstad til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE