Log ind
Western Texas Western Bulk Jens Ismar

Bimco: Rederne vil skrotte stadigt flere tørlastskibe i 2016

Tørlast:

Skrotningen af tørlastskibe tog fart i 2015, hvor gennemsnitsalderen på skibe sendt til ophug faldt markant i et historisk svagt marked, skriver Bimco. Især de store Capesize-skibe bliver skrottet tidligere.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 09.02.16 kl. 09:46

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

XO Shipping: Vi foretrækker et lidt højere bundniveau

XO Shipping logo.JPG Tørlast:

Som et af få rederier tjener XO Shipping penge i det svære tørlastmarked. Sidste år lød bundlinjen på 4,1 mio. dollars, mens 2016 er startet stærkt. Selskabet så dog gerne, at markedet var i en lidt bedre forfatning, fortæller direktør til ShippingWatch.

Star Bulk tager endnu et stort tab i første kvartal

Tørlast:

Første kvartal af 2016 af været det værste i 30 år, udtaler CEO i Star Bulk Carriers efter, at det græske tørlastrederi må indkassere endnu et underskud på bundlinjen. Selskabet forhandler nu med sine banker og har fået henstand frem til udgangen af august.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Star Bulk gør status i øretæveindbydende tørlastmarked

Tørlast:

I en ny opdatering gør det pressede tørlastrederi Star Bulk status og peger på en række initiativer og besparelser, der skal hjælpe med at komme igennem endnu et svært tørlastår. Ikke så meget nyt, lyder det fra Deutsche Bank.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Bulk Invest-konkurs rammer Western Bulk Chartering

Tørlast:

Western Bulk Chartering, der blev overtaget af den norske shippingmand Christian Sveaas i en kontroversiel handel i februar i år, ser et svært tørlastmarked forude og er stadig ramt af konkursen i Bulk Invest tidligere i år, fremgår det af regnskabet.

Forsiden lige nu

XO Shipping: Vi foretrækker et lidt højere bundniveau

XO Shipping logo.JPG Tørlast:

Som et af få rederier tjener XO Shipping penge i det svære tørlastmarked. Sidste år lød bundlinjen på 4,1 mio. dollars, mens 2016 er startet stærkt. Selskabet så dog gerne, at markedet var i en lidt bedre forfatning, fortæller direktør til ShippingWatch.

Scandlines går til modangreb på ministerium med ny rapport

Rederier:

Scandlines går igen til kamp mod Transportministeriet i sagen om en lækket rapport. Rederiet har fået udarbejdet sin egen analyse, der sår tvivl om konklusionerne i den oprindelige rapport. Dermed føjes endnu et kapitel til den årelange strid mellem Scandlines og staten.

Vidne i straffesag: Salg af billig bunkerolie var risikobetonet

Services:

Onsdag blev de første vidner afhørt i straffesagen mod en dansk bunkervirksomhed, der beskyldes for systematisk bedrageri mod en af sine egne kunder.

Star Bulk tager endnu et stort tab i første kvartal

Tørlast:

Første kvartal af 2016 af været det værste i 30 år, udtaler CEO i Star Bulk Carriers efter, at det græske tørlastrederi må indkassere endnu et underskud på bundlinjen. Selskabet forhandler nu med sine banker og har fået henstand frem til udgangen af august.

Shipping.dk overtager aarhusiansk skibsmægler

Services:

Helt i tråd med Torben Østergaard-Nielsens ambitioner har USTC-koncernens shipping- og logistikvirksomhed Shipping.dk overtaget en skibsmæglervirksomhed med base i Aarhus.

Analytiker sætter prisskilt på Maersk Oil – kan koste 40-90 mia kr

Offshore:

Maersk Oil ville kunne indbringe omkring 40-90 mia. kr., hvis Maersk-gruppen beslutter sig for at sælge selskabet. Det vurderer Sydbanks senioranalytiker efter, at det mandag kom frem, at olieselskabet blev fravalgt som partner på det vigtige felt i Qatar.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE