Log ind
Jens Ismar.jpg
Foto: Foto: Western Bulk

Bulk Invest tvivler på egen overlevelse

Tørlast:

Fremtiden for Bulk Invest, en rest af det nu forhenværende tørlastrederi Western Bulk, er i hænderne på de japanske skibsejere, der lejer skibe ud til selskabet. CEO Jens Ismar vil ikke spå om Bulk Invests chancer for at overleve, siger han til ShippingWatch.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 08.02.16 kl. 14:15

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Kastrup-Nielsen fik gyldent håndtryk i J. Lauritzen

Jan Kastrup-Nielsen 2 Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen, som blev fyret som topchef i J. Lauritzen i maj sidste år, fik et gyldent håndtryk på 8,4 mio. kr. Med den almindelige årsløn løb aflønningen af den tidligere direktør op i 14,3 mio. kr. i 2016.

Tørlastrederi sælger skibe for 48 mio dollars

Tørlast:

Jinhui Shipping sælger fire Supramax-skibe for tilsammen 48 mio. dollars. Skibene forventes at blive leveret til kinesiske købere imellem 1. marts og 15. april.

Obligationsejerne kan vælte J. Lauritzens bankpakke

Tørlast:

To tredjedele af obligationsejerne skal stemme for, at tilbagebetalingen af deres lån bliver udskudt, ellers falder hele den nye refinansieringspakke for J. Lauritzen inkl. bankernes og Lauritzen Fondens støtte. ShippingWatch har interviewet CEO Mads Zacho om perspektiverne.

Western Bulk vil hente millioner på børsen

Tørlast:

Western Bulk Chartering har i dag åbnet for en aktieudstedelse, der skal hente kapital til selskabet, der består af resterne af det kollapsede Western Bulk. Tørlastselskabet forventer bedre rater i år end i 2016, skriver ledelsen i en kommentar.

J. Lauritzen vil udskyde norsk lån med fire år

Tørlast:

J. Lauritzen har bedt sine obligationsejere om lov til at udskyde tilbagebetalingen af et lån på 500 mio. norske kr. Rederiet vil samtidig tilbagebetale en tredjedel af lånet nu og her med penge fra sin ejer, Lauritzen Fonden. Långiverne skal stemme om forslaget i marts.

Jesper Lok ny koncernchef i dansk rengøringskoncern

Tørlast:

Formanden for J. Lauritzen, Esvagt samt det blå vækstteam, Jesper Lok, er ny koncernchef i den danske rengøringskoncern Alliance+. Han tiltræder 1. marts.

Forsiden lige nu

Så meget fylder shippingindustrien i EU

APMT_Rotterdam1.jpg Rederier:

Den europæiske rederiforening ECSA har fået Oxford Economics til at udregne, hvor meget shippingindustrien fylder i EUs økonomi, og hvor mange arbejdspladser, den skaber. Se hele rapporten her.

Farstad henter flere kontrakter til oplagte skibe

Offshore:

Offshorederiet Farstad har fået kontrakter på en række af de skibe, som selskabet har haft lagt op i de senere år. Kontrakterne er landet i kølvandet på nyheden om, at Farstad bliver en del af et nyt offshorerederi sammen med Solstad og Deep Sea Supply.

APM Terminals ledelsesteam forbereder ny strategi

Havne:

Når det nye ledelseshold er på plads i APM Terminals, vil CEO Morten Engelstoft rive tre dage ud af kalenderen for at lægge en ny strategi for havneselskabet. Væsentligt færre medarbejdere end før kommer til at løfte opgaven efter en markant reduktion sidste år.

Rigselskaber kan have påført norsk skattetab på 50 mia kr

Offshore:

I en analyse vurderer norske Statistisk Sentralbyrå, at Norge siden 2001 kan have lidt et skattetab på omkring 50 mia. norske kr., fordi rigselskaber kan føre overskud ud af landet.

Western Bulk vil hente millioner på børsen

Tørlast:

Western Bulk Chartering har i dag åbnet for en aktieudstedelse, der skal hente kapital til selskabet, der består af resterne af det kollapsede Western Bulk. Tørlastselskabet forventer bedre rater i år end i 2016, skriver ledelsen i en kommentar.

Hollandske redere vil have statsstøtte til grønne krav

Rederier:

Den hollandske regering skal hjælpe landets kriseramte rederier med at betale for at leve op til miljøkrav som eksempelvis nye ballastvandsystemer, siger foreningens formand til ShippingWatch. Hun fortæller, at bankerne har smækket kassen i. Bedre nettolønsordning er også på bordet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE