Log ind
Erno-kolen-en-erts.jpg
Foto: Rotterdam Havn

Tørlastgigant misser deadline for restrukturering

Tørlast:

Det 120 år gamle japanske tørlastrederi Daiichi Chuo Kisen Kaisha sejler tættere mod afgrunden, efter at et godt fire måneder langt forsøg på at genskabe det stærkt forgældede rederi indtil videre er mislykkedes.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 03.02.16 kl. 11:58

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

JanKastrupNielsen_Hires.jpg Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Gearbulk i hemmeligt forlig om Bulk Jupiters dramatiske forlis

Tørlast:

Det juridiske opgør om ansvaret for Bulk Jupiters forlis, der kostede 18 besætningsmedlemmer livet, er afsluttet i et hemmeligt forlig. Meget taler for, at skibets ejer, rederiet Gearbulk og dets forsikringsselskab, har trukket det længste strå.

Fredriksens tørlastrederi i trecifret millionunderskud

Tørlast:

Tørlastrederiet Golden Ocean rapporterer om et marked, der i årets første kvartal lå under driftsomkostningerne i alle segmenter med et stort underskud til følge. Fearnley hæfter sig ved forbedret likviditet.

Befragterklubben samler rekordmange deltagere

Tørlast:

København lægger i denne uge adresse til et af de helt store shippingarrangementer, Befragterklubbens sommerfest, samt en lang række receptioner og networking, som rederier og mæglere står bag. Den hidtidige deltagerrekord bliver slået i år.

Forsiden lige nu

Seago Lines overskud blev mindre i 2015

sego.jpeg Container:

Et rateniveau under pres var medvirkende til et lavere overskud end i året før, men alligevel leverede det Maersk-ejede feeder-rederi Seago Line tæt på en milliard kroner på bundlinjen i 2015.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Forhandlinger får Hapag-Lloyd til at udskyde generalforsamling

Container:

De pågående forhandlinger med konkurrenten UASC får nu containerrederiet Hapag-Lloyd til at udskyde selskabets ordinære generalforsamling.

Blue Water Shipping sendt i rødt af olie og investeringer

Services:

Svagere aktivitet i offshore og en oprustning i Norge, Sverige og Finland har kostet på Blue Water Shippings bundlinje i 2015, der viser et underskud på godt 14 mio. kroner.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE