Log ind
msgimg_1.jpg

Japanske MOL varsler gigantisk tab på tørlast og container

Tørlast:

Et af verdens største rederier, japanske Mitsui, vil reformere sin tørlast- og containerforretning. Det udløser et underskud på næsten 1,5 milliarder dollars, oplyser rederiet.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 29.01.16 kl. 07:13

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

D/S Norden ryger ud af børsindeks

DS Norden Nord Hakata Handysize.jpg Tørlast:

Kortene bliver blandet på fondsbørsen i København, der justerer i udvælgelsen af de mest handlede og tilgængelig aktier i København. D/S Nordens aktie er per 1. december ikke længere en af dem, man finder i OMX Copenhagen Benchmark.

Ballastsystemer kan skubbe til ophugning i tørlast

Tørlast:

Rederier som Norden, Pacific Basin og NYK kan nyde godt af, at ballastvandkonventionen for nylig er blevet endeligt ratificeret og træder i kraft om et år. Flere redere vil nemlig vælge ophugning frem for installation af systemerne, vurderer Bloomberg i en analyse.

Vales forventninger til enorm jernmalmsmine dykker

Tørlast:

Udkommet af Vales største investering nogensinde i en milliarddyr jernmalsmine i Amazonas bliver begrænset med 83 pct. på grund af blandt andet logistiske udfordringer med en jernbane til fragt af malmen. Det skriver Reuters.

Norden når millionbesparelser på skibsdriften

Tørlast:

Norden er nået et stykke ad vejen med besparelser på driften af rederiets skibe. Målet er at nå en årlig besparelse på 20 millioner dollars om tre år.

Flere nyansættelser hos Maersk Broker Bulk Chartering

Tørlast:

Maersk Broker Bulk Chartering har ansat en vice president og en mægler til især at styrke panamax-segmentet hos mæglerselskabet.

Ex-Lightship-partner ind i Maersk Broker

Tørlast:

Frank Mortensen, tidligere CEO og partner i mæglerhuset Lightship Chartering, er tiltrådt i Maersk Broker, der opruster massivt på tørlast, senest i Mellemøsten og Afrika, som fra 1. maj skal ledes af Anders Højmose Pedersen fra Dubai.

Forsiden lige nu

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

MONJASAJacobsen2.jpg Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Forvirring om oliens fremtid i Mærsk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Mærsk-familien skipper ikke olien helt.

Maersk Line kan spejde forgæves efter godbidder

Rederier:

Det bliver svært for Maersk Line at gå på indkøb, for ifølge analytikere er der ikke rigtigt nogle oplagte opkøbskandidater. Det skriver Berlingske Business.

Olietanker i brand i Den Mexicanske Golf

Offshore:

Omkring 168.000 liter brændstof er brudt i brand på en olietanker.

Her er anbefalingerne efter fatal helikoptertragedie

Services:

Selv om Statoil prioriterer flysikkerhed højt, bør selskabet udarbejde en klarere sikkerhedsstrategi og en tilhørende plan, skriver den norske haverikommission i en rapport offentliggjort fredag efter den tragiske helikopterulykke i april i år.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blev store-M uge. M for Maersks opsplitning i to forretningsområder. Få overblikket over det nye Maersk her. Spektakulær dom i sagen om dansk bunkerselskab. Flere detaljer om Hanjins nedtur. Olieprisfaldet rammer bredt i industrien. Læs ugens bedste.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE