Log ind
Roy Hill tørlast Port Hedland Anangel Explorer-version2.jpg
Foto: PR-foto

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Tørlast:

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 28.01.16 kl. 09:44

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Zacho har trimmet J. Lauritzen til svære år

Mads Zacho 4.jpg Tørlast:

Topchef Mads P. Zacho har skåret ned på omkostningerne i J. Lauritzen for at ruste rederiet til en langvarig bølgedal på tørlastmarkedet. Nu er der ikke brug for flere store besparelser, siger han til ShippingWatch.

J. Lauritzen er stadig i modvind trods forbedring

Tørlast:

J. Lauritzen er lykkedes med at mindske underskuddet i andet kvartal af 2017. Men et regulært comeback til de pressede tørlastrater har stadig lange udsigter, vurderer CEO Mads P. Zacho.

Sandheden om Bulk Jupiters forlis sløret af tavshed

Tørlast:

Havarirapporten om Bulk Jupiters dramatiske forlis den 2. januar i år, som ShippingWatch har fået adgang til, mangler afgørende bevismateriale, fordi lejeren af skibet afviser at bidrage med oplysninger. Men rapporten afslører flere meget kritisable forhold.

Ex-Lightship-partner ind i Maersk Broker

Tørlast:

Frank Mortensen, tidligere CEO og partner i mæglerhuset Lightship Chartering, er tiltrådt i Maersk Broker, der opruster massivt på tørlast, senest i Mellemøsten og Afrika, som fra 1. maj skal ledes af Anders Højmose Pedersen fra Dubai.

Norden taber syv mio. dollars i tørlast i andet kvartal

Tørlast:

Norden kom ud af andet kvartal med et underskud i tørlast, mens tankforretningen fik et overskud på tre mio. dollars. Rederiet fastholder forventningerne for hele året.

J. Poulsen Shipping: Projektmarked ligger helt stille flere steder

Tørlast:

Det danske projektrederi kunne frem til sidste år betale fuldt afdrag på sine to største skibe, men nedsmeltningen i projektmarkedet har gjort det nødvendigt at ændre lånebetingelser med tre tyske banker, siger adm. direktør Finn J. Poulsen.

Forsiden lige nu

Hafnia Tankers i rødt i andet kvartal

Hafnia1-version2.jpg Tank:

Det danske produkttankrederi Hafnia Tankers får et underskud i andet kvartal, hvor markedet fortsat har været præget af overudbud af skibe og høje olielagre.

Maersk kunne have undgået milliardtab fra cyberangreb

Rederier:

Formedelst 20 millioner kunne A.P. Møller Mærsk have forsikret sig mod angreb, der kostede op mod 1,9 mia. kr. Aktionærer undrer sig.

Molslinjen har fuld fart på både færger og busser

Rederier:

Den nye Kombardo Expressen har fordoblet antallet af busser på grund af stor efterspørgsel. Også færgetrafikken vokser.

Avis: HSH klar med kæmpe eftergivelse til enkelt reder

Rederier:

Det tyske rederi Schoeller Holdings udgør en markant del af HSH Nordbanks portefølje af dårlige shippinglån. Banken forbereder nu en stor afskrivning på gæld på 800 mio. dollars alene i det rederi, skriver Die Welt.

Zacho har trimmet J. Lauritzen til svære år

Tørlast:

Topchef Mads P. Zacho har skåret ned på omkostningerne i J. Lauritzen for at ruste rederiet til en langvarig bølgedal på tørlastmarkedet. Nu er der ikke brug for flere store besparelser, siger han til ShippingWatch.

Chevron accepterer skattesmæk

Offshore:

Olieselskabet indgår forlig med de australske skattemyndigheder i sag om fifleri med rentebetalering. Sagen kan medføre 50 milliarder ekstra i skattekassen, siger minister.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE