Log ind
Roy Hill tørlast Port Hedland Anangel Explorer-version2.jpg
Foto: PR-foto

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Tørlast:

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 28.01.16 kl. 09:44

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Alphabulk: Udsættelse af nye tørlastskibe større end ventet

_MG_3860.jpg Tørlast:

Langt flere nybygninger med planlagt leveringer i 2016 er blevet udskudt, viser data fra Alphabulk. Udviklingen gælder alle skibstyper i tørlast - med en enkelt undtagelse.

Scorpio Bulkers fik minus på 25 mio USD i andet kvartal

Tørlast:

Det USA-Monaco baserede tørlastrederi Scorpio Bulkers fik et minus i andet halvår 2016 på 24,7 mio. dollars, hvorefter underskuddet for de første seks måneder nu er oppe på 83 mio. dollars, fremgår det af regnskabet.

Thor Stadil: Derfor er Thorco Shipping en sund forretning

Tørlast:

Thor og Christian Stadil vil med en opsplitning af Thorco Shipping, hvor det økonomisk belastende køb af skibe trækkes ud af rederiet, vise, at den grundlæggende forretning er sund. "Vi gør blot, hvad vores konkurrenter gør," siger Thor Stadil.

"Jeg tog fejl. Desværre"

Tørlast:

"Jeg tog fejl," siger CEO Robert Bugbee til ShippingWatch oven på et samlet tab tæt på 650 mio. dollars efter lanceringen af Scorpio Bulkers. Med nye investorer i ryggen forudser han store gevinster. Endnu en gang.

Flåden for træflis ændrer sig betydeligt de kommende år

Tørlast:

Flåden af skibe, der sejler med træflis, står over for en ændring i løbet af de kommende år. Færre og større skibe på vej, skriver Wood Resources International i ny analyse.

D/S Norden ryger ud af børsindeks

Tørlast:

Kortene bliver blandet på fondsbørsen i København, der justerer i udvælgelsen af de mest handlede og tilgængelig aktier i København. D/S Nordens aktie er per 1. december ikke længere en af dem, man finder i OMX Copenhagen Benchmark.

Forsiden lige nu

Maersk Drilling får boreskib tilbage før tid

valiant drillng.JPG Offshore:

Maersk Drilling får leveret boreskibet Maersk Valiant tilbage et år før tid. Oprindeligt løb kontrakten til 2017.

Scorpio Tankers halvårsresultat reduceret betragteligt

Tank:

Kronen i juvelen i Scorpio-gruppen, produkttankrederiet Scorpio Tankers, må se sit halvårsresultat reduceret betragteligt, fremgår det af rederiets regnskab. Især andet kvartal var ringe.

37.000 job forsvundet i norsk offshore på to år

Offshore:

Antallet af job der er forsvundet i den norske olieindustri på to år nærmer sig 40.000. Mange af disse job vender formentlig aldrig tilbage, fordi teknologiske løsninger erstatter opgaver, der tidligere krævede mange ansatte.

Afmatning i produkttank ramte hårdt i andet kvartal

Tank:

Italienske d’Amico International Shipping (DIS) fik mere end halveret sit overskud i de første seks måneder af 2016 i forhold til samme periode sidste år.

Omsætning på bunker rasler ned i World Fuel Services

Services:

Verdens største bunkerselskab havde tilbagegang i salg af brændstof til skibe i andet kvartal og de første seks måneder af året. Omvendt havde gruppens to øvrige kerneforretninger, luftfart og den landbaserede virksomhed, markant fremgang, viser regnskab.

Olieprisen presser omsætningen ned hos Subsea 7

Offshore:

Omsætningen hos offshore- og installationsrederiet Subsea 7 faldt i andet kvartal, mens det justerede driftsresultat steg. Rederiet holder fast i de langsigtede positive forventninger.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE