Log ind
PB2343_Mount_Owen.JPG

Tørlastværdier styrtdykkede i slutningen af 2015

Tørlast:

Nordens milliardnedskrivning sker efter noget, det ligner et kollaps i værdierne af bulkskibe med ikke mindre end 25 procent alene i fjerde kvartal 2015. Værdierne kan godt falde endnu mere, fastslår markedskilder over for ShippingWatch.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 21.01.16 kl. 11:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Tyske redere fusionerer tørlast-aktiviteter

Logo Ahrenkiel Steamship.jpg Tørlast:

Ahrenkiel Steamship og H. Vogemann Reederei fusionerer management-aktiviteter i tørlast, oplyser de to tyske shippinggrupper.

Clarksons: Tørlastskibe fører an i ophugningsræs

Tørlast:

Der har været godt gang i skrotningen af især tørlastskibe i 2016, skriver analysehuset Clarksons. Ophugningen har dog mistet pustet efter et stærkt første kvartal.

Da Clippers vicedirektør gik på jagt efter arbejdsglæden

Tørlast:

Længslen efter at komme tilbage til kernen af forretningen fik Martin Egvang til at kvitte sit job som vicedirektør i Clipper for at starte Integrity Bulk op i slutningen af 2014 med fem investorer. ShippingWatch fortæller historien om valg og fravalg i en presset industri.

J. Poulsen taber millioner og forhandler med långivere

Tørlast:

Det danske rederi J. Poulsen Shipping tabte 55,1 mio. kr. i 2015. Ledelsen forhandler nu med sine långivere om nye finansieringsaftaler og overvejer at sælge ud af flåden. Indtil aftalerne er i hus, kan der rejses "betydelig tvivl om den fortsatte drift."

Norden lander historisk stor kontrakt på kul

Tørlast:

Norden har fået sin største kontrakt nogensinde målt på volumen. Kontrakten dækker over transport af kul i ti år fra Filippinerne. Kontrakten begynder første kvartal næste år.

J. Poulsen Shipping: Projektmarked ligger helt stille flere steder

Tørlast:

Det danske projektrederi kunne frem til sidste år betale fuldt afdrag på sine to største skibe, men nedsmeltningen i projektmarkedet har gjort det nødvendigt at ændre lånebetingelser med tre tyske banker, siger adm. direktør Finn J. Poulsen.

Forsiden lige nu

Sådan vil en oliefusion mellem Dong og Maersk se ud

oliefelt-maersk.jpg Offshore:

Slår Danmarks to største olieaktører sig sammen, som rygterne siger, vil det skabe et olieselskab, der internationalt set stadig kun er i småtingsafdelingen, og hvis produktionsfokus ligger uden for Danmark.

Clarksons: Tørlastskibe fører an i ophugningsræs

Tørlast:

Der har været godt gang i skrotningen af især tørlastskibe i 2016, skriver analysehuset Clarksons. Ophugningen har dog mistet pustet efter et stærkt første kvartal.

Schlumberger vurderer flere fyringer i Norge

Offshore:

Franske Schlumberger ser sig nødsaget til at foretage yderligere tilpasninger til markedssituationen. Ansatte i Norge risikerer fyreseddel.

Dong-fusion er den billige løsning for Maersk Oil

Offshore:

Efter strategiskifte og stort rederiopkøb vil A.P. Møller-Mærsk ikke skyde store summer efter Dongs olieforretning. Derfor er tanken om en billig fusion dragende, mener analytiker. Spørgsmålet er, om Dong har lyst.

Samsung aflyser gigant-ordre

Havne:

Trods svære tider i den sydkoreanske værftindustri, har Samsung Heavy Industries netop annulleret en ordre med en værdi på over 5 mia. danske kroner.

DP World skaber pengetank på 3,7 mia dollars

Havne:

Det arabiske terminalselskab DP World indgår et joint venture med en af Canadas største pensionsfonde om en investeringsfond på 3,7 mia. dollars. 25 pct. af fondens midler er afsat til nye projekter.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE