Log ind
Nord-energy.jpg
Foto: Norden

Ny Panama-kanal kan give Capesize-comeback

Tørlast:

Når Panama-kanalen åbner de nye, større sluser, åbner også nye muligheder for mange Capesize-skibe, der udgør et af de mest pressede segmenter i hele den maritime sektor.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 20.01.16 kl. 09:59

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Stadils Thornico-koncern etablerer ny tørlastforretning

Thorco3.jpg Tørlast:

Thor og Christian Stadils Thornico-koncern etablerer ny selvstændig shippingforretning i tørlast ved siden af Thorco Shipping og har ansat tre erfarne folk fra norske Western Bulk.

Oldendorff opgraderer flåden for 10 mia kroner

Tørlast:

Verdens største tørlastrederi, tyske Oldendorff Carriers, har et nybygningsprogram på ikke mindre end 1,5 mia. dollars, oplyser rederiet, der har præsenteret en række væsentlige informationer, som ikke før har været offentliggjort. Se med her.

Jan Rindbos svære dans med tørlast og tank

Tørlast:

CEO i Norden Jan Rindbo forsøger at skabe fremgang ved at strømline rederiet, mens markedet ikke levner grund til nogen optimisme. Samtidig begynder tankmarkedet at bøje af. ShippingWatch har interviewet Rindbo om udsigterne.

Chefrokade hos J. Lauritzen i Singapore

Tørlast:

Efter fem år på kontoret i Singapore vender Martin Sato tilbage til J. Lauritzens hovedkontor i København. En stor og spændende udfordring, ikke mindst på grund af markedet, siger han til ShippingWatch.

Avis: Kæmpe ophug og ni konkurser i tørlast i år

Tørlast:

Tørlastbranchens krise betyder, at et rekordstort antal tørlastskibe må lade livet. Samtidig har ni tørlastselskaber alene i år indgivet konkursbegæring, skriver Wall Street Journal.

Thorco isolerer dyrt ejerskab af skibe

Tørlast:

Thorco Shipping har valgt at indhegne rederiets ejede flåde i et selvstændigt selskab og reelt splittet rederiet op i to som et svar på den dybe krise i shippingindustrien. "Vi har købt nogle skibe alt for dyrt," siger bestyrelsesformand Thor Stadil til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Analysehus: Priser på brugte tankskibe dykker frem mod 2018

Maersk Etienne1.jpg Tank:

Den lavere indtjening i tankmarkedet kombineret med et generelt mere negativt syn på sektoren presser nu priserne på brugte skibe ned til et nyt lavpunkt. Priserne ser ud til at dykke støt frem mod 2018, skriver analysehuset Maritime Strategies International.

APM Terminals dæmper ambitionerne i Latinamerika

Havne:

Efter nogle år med milliardinvesteringer i Syd- og Centralamerika får de økonomiske forhold i regionen nu Maersks terminalselskab til at træde på investeringsbremsen, skriver Berlingske.

Qatars afvisning er et hårdt slag for Maersk

Offshore:

Analyse: Maersk ligner mere og mere en butik, der er på vej ud af olieeventyret, efter at det 24 år lange olieeventyr i Qatar snart er en saga blot, og olieprisen gør det svært at satse på olien fremover.

Maersk taber sit vigtigste oliefelt i Qatar

Rederier:

Maersk Oil har tabt udbuddet til at drive det store Al-Shaheen-felt i Qatar, som Maersk Oil opererer i dag. Al-Shaheen er et af verdens største oliefelter, der i årtier har været en regulær pengemaskine for Maersk.

"Når Statoil siger hop, så hopper du"

Offshore:

Statoil udnytter sin dominerende position i den norske oliesektor på en måde, som ikke er i samfundets interesse, mener brancheorganisationen Maritimt Forum. Den lave oliepris har tvunget os til nedskæringer, siger talsmand fra Statoil.

Analytiker: En våd klud i ansigtet på Maersk

Offshore:

Rygraden i Maersk Oil kan være væk, efter at selskabet er blevet vraget af Qatar Petroleum, siger analytiker.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE