Log ind
Ask Munck.JPG
Foto: Intermarine

Intermarine i massiv satsning på 23 nybygninger

Tørlast:

Det amerikanske multipurpose-rederi Intermarine, der fusionerede med danske Scan-Trans i 2012, har ændret forretningsmodel og står bag sektorens største ordrebog. For meget dårligt tonnage i markedet, siger direktør Ask Michael Munck i Intermarine i et interview med ShippingWatch.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 18.01.16 kl. 08:05

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Det har været lidt sjovere at være tørlastreder i 2017

kul-2.jpg Tørlast:

Raterne har generelt været højere i 2017, som er blevet spået til at være starten på en optur. Et fald siden opturen i foråret har dog dæmpet den boblende optimisme. Og det er måske meget godt, vurderer J.P. Morgan.

Analysehus: Tørlastoptur holder ikke ind i efteråret

Tørlast:

De positive takter i tørlast, som markedet oplever lige nu, vil dæmpe sig igen i andet halvår i år, skriver analysehuset MSI i en ny analyse.

Clarksons: Usikkerheden breder sig i tørlast

Tørlast:

Analysehuset Clarksons ser, at "usvækket" optimisme i tørlastmarkedet tidligere i 2017 er blevet erstattet af mere usikkerhed og faldende tørlastværdier. Alligevel ser analysehuset ikke anledning til bekymring.

J. Lauritzen får dårlig start på 2016

Tørlast:

Det fondsejede tørlastrederi J. Lauritzen kæmper stadig med problemerne på tørlastmarkedet og taber 17,2 mio. dollars på driftsresultatet før særlige poster. Til gengæld pynter en kapitalindsprøjtning på bundlinjen.

Eagle Bulk lander ny kreditaftale til flådeudvidelse

Tørlast:

Det amerikanske tørlastrederi har underskrevet en ny kreditaftale med blandt andre ABN Amro og DVB. Pengene skal bruges til at finansiere selskabets igangværende flådeudvidelse.

Storbanker sælger ud af multipurpose-skibe

Tørlast:

Banker som ING og ABN Amro kræver tvangssalg af over 20 hollandsk-kontrollerede multipurposeskibe efter at have indstillet finansieringen af dem. Troen på det prøvede shippingsegment ser ud til at være forsvundet.

Forsiden lige nu

JP Morgan: Om to år kan råolie ramme bunden af markedet

Luxembourg.jpg Tank:

En snarlig bedring for råoliesegmentet bliver kortvarig, mener den amerikanske bank J.P. Morgan. Mange ordrer vejer tungt og vil sende markedet mod bunden senest i 2020, lyder vurderingen.

Keppel Offshore & Marine går i minus

Leverandører:

Keppels marineforretning, som dækker over flere værfter med speciale i offshore, har fået et minus i årets første seks måneder. I samme periode sidste år lød overskuddet på 177 mio. dollars. Det er offshorekrisen, som trækker ned.

Piraterne er tilbage ved Somalia

Rederier:

Somaliske pirater har genoptaget kapringerne af handelsskibe. Det internationale fokus på problemet er væk, og rederierne har skruet ned for sikkerheden efter effektfuld kampagne ud for Østafrika, mener iagttagere.

Ugens vigtige historier på ShippingWatch

Rederier:

Blandt ugens historier finder man regnskaber fra leverandørerne Alfa Laval og Wärtsilä, et møde med Dan-Bunkerings nye CEO, mens DSV og Gøteborg Havn fortalte om at kommunikere i helt særlige situationer.

Olieprisen tager et dyk efter nyhed om stor Opec-produktion

Leverandører:

Olieprisen har fredag taget en pludselig nedtur efter nyheden om, at denne måneds produktion hos oliekartellet Opec bliver den største i indeværende år.

Konflikt i Gøteborg har krævet konstant kommunikation fra havnen

Havne:

Direktør i Gøteborg Havn, Magnus Kårestedt, har det sidste halvandet år brugt en stor del af sin tid på at håndtere konflikten i Gøteborg Havn mellem APM Terminals og havnearbejderne. Mange forstår ikke konfliktens kerne, siger han i ShippingWatchs seneste artikel om kommunikation.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE