Log ind
Roy Hill tørlast Port Hedland Anangel Explorer 3x5-version3.jpg
Foto: PR-foto

Drewry: Alle tog fejl i tørlast

Tørlast:

Ifølge britiske Drewrys shippingindeks blev markedsværdierne i de store tørlastrederier næsten halveret i 2015. Alle tog fejl af tørlastkrisens nedtur, mener analysehuset Drewry.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 13.01.16 kl. 08:08

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Thor Stadil: Derfor er Thorco Shipping en sund forretning

Thorco3.jpg Tørlast:

Thor og Christian Stadil vil med en opsplitning af Thorco Shipping, hvor det økonomisk belastende køb af skibe trækkes ud af rederiet, vise, at den grundlæggende forretning er sund. "Vi gør blot, hvad vores konkurrenter gør," siger Thor Stadil.

Tab i otte tørlastrederier kan nå astronomiske højder

Tørlast:

Det samlede tab i kredsen af otte noterede tørlastrederier på børsen i New York kan ifølge Alphabulk løbe op i en mia. dollars i 2016. Norske Golden Ocean indledte året med det største underskud af dem alle.

Ejner Bonderup bliver ny CEO i XO Shipping

Tørlast:

Ejner Bonderup bliver ny CEO for det danske tørlastrederi XO Shipping. Tidligere fredag har han bebudet sin afsked i Norden. Stifter Christian Levin rykker op i bestyrelsen, hvor han bl.a. skal koncentrere sig om den strategiske udvikling.

Alphabulk: Kina vil skære endnu mere ned på kul

Tørlast:

Kina har allerede bebudet, at man vil skrue ned for både forbruget og produktionen af kul. Men nu skal kapaciteten i landets kulminer reduceres endnu mere, skriver analysehuset Alphabulk.

Kinas eksport af stål nær rekordniveau

Tørlast:

Den kinesiske eksport af stål steg i juni og nåede det næsthøjeste niveau for en enkelt måned nogensinde. Det skriver nyhedsbureauet Direkt.

Stadil: Vi har tænkt ekstremt meget på at forlade shipping

Tørlast:

"Hvor lang tid kan vi leve med, at det går så dårligt, og vi taber så mange penge," spørger Thor Stadil i Berlingske i forbindelse med udviklingen i Thorco Shipping.

Forsiden lige nu

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Dublin_BremenExpress01_print_rdax.jpg Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

Rotterdam Havn ramt af svagere fragtmængder i tørlast

Rederier:

Mens mængden af råolie og olieprodukter fortsat er på et historisk højt niveau i Europas største havn, faldt de samlede mængder i tørlastsektoren med næsten 10 procent i første halvår i Rotterdam.

Nordea: 2017 bliver det store restruktureringsår for rigselskaber

Leverandører:

Næste år vil flere rigselskaber blive nødsaget til at sætte gang i en restrukturering for at komme igennem dødvandet, mener Nordea Markets. Mange rigge skal ophugges, og det gælder især hos amerikanske selskaber, fortæller analytiker til ShippingWatch.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Medie: Andet kvartal vil gøre ondt på koreanske værfter

Leverandører:

Sydkoreas tre kæmpeskibsværfter står over for endnu en dyster regnskabsperiode ifølge The Korea Herald. Bundlinjen i de kommende halvårsregnskaber kan blive ramt hårdt som følge af de store restruktureringer, der præger hele branchen.

Rapport: Pirateri har nået 21 års lavpunkt

Rederier:

Ikke siden i midten af 1990erne har truslen fra pirater været så lav som nu, fremgår det af en ny rapport fra International Maritime Bureau. Ét sted i verden er det dog gået den gale vej.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE