Log ind
golden ocean 3.JPG
Foto: Golden Ocean

CEO i Golden Ocean: 2016 bliver et udskilningsløb i tørlast

Tørlast:

2016 bliver et afgørende år for tørlast, hvor ikke alle kommer igennem året som vindere. Sådan lyder det fra Herman Billung, CEO for Golden Ocean, der har en stribe Capesize-skibe til levering i nær fremtid.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 12.01.16 kl. 12:04

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Stadils Thornico-koncern etablerer ny tørlastforretning

Thorco3.jpg Tørlast:

Thor og Christian Stadils Thornico-koncern etablerer ny selvstændig shippingforretning i tørlast ved siden af Thorco Shipping og har ansat tre erfarne folk fra norske Western Bulk.

Stadil: Vi har tænkt ekstremt meget på at forlade shipping

Tørlast:

"Hvor lang tid kan vi leve med, at det går så dårligt, og vi taber så mange penge," spørger Thor Stadil i Berlingske i forbindelse med udviklingen i Thorco Shipping.

Dansk Rederi A/S sår tvivl om egen evne til at fortsætte

Tørlast:

Den mindre danske tørlastspiller Dansk Rederi A/S, også kendt som Bianco Shipping, udtrykker i sit seneste årsregnskab tvivl om den fortsatte drift. I det elendige marked kan rederiet ikke betale afdrag og har sat to skibe til salg.

Maersk Broker henter tidligere partnere fra Lightship

Tørlast:

Kort efter købet af mæglerselskabet Lanic udvider Maersk Broker endnu en gang sin satsning på tørlast og har hentet en gruppe nye mæglere, erfarer ShippingWatch. Herunder to tidligere partnere fra Lightship Chartering.

Her er planen for det nye rederi BW Dry Cargo

Tørlast:

Et nyt tørlastrederi i 2016? Spurgte de fleste sig om, da nyheden om BW Groups nye Københavner-baserede bulkrederi blev kendt i går. CEO Christian Bonfils svarer her på alle de spørgsmål, der hober sig op. Bl.a. hvad strategien er for det nye rederi.

Jan Rindbos svære dans med tørlast og tank

Tørlast:

CEO i Norden Jan Rindbo forsøger at skabe fremgang ved at strømline rederiet, mens markedet ikke levner grund til nogen optimisme. Samtidig begynder tankmarkedet at bøje af. ShippingWatch har interviewet Rindbo om udsigterne.

Forsiden lige nu

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

miriam dalgsgaard nils smedegaard mærsk.jpg Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

Viking Supply Ships rykker et skridt nærmere overlevelse

Offshore:

Den finansielle redningsplan, som Viking Supply Ships har arbejdet på i månedsvis, er blevet til en principiel aftale med bankernes velsignelse. Obligationsejernes godkendelse udebliver dog stadig, og det kan få konsekvenser, advarer rederiet.

Alphabulk: Shipping er storbruger af selskaber i skattely

Rederier:

Omkring halvdelen af den internationale tørlastflåde er registreret i skattely, og mange skibsredere må formodes at have været storkunder i Mossack Fonseca i Panama eller lignende advokatfirmaer, skriver Alphabulk.

Ugens højdepunkter på ShippingWatch

Container:

En lind strøm af store nyheder fra Maersk-gruppen prægede ugen, som også bød på en ny, dansk tørlastaktør, røre i bunkerindustrien og en dansk jagt på investorer i New York.

Maersk Line ser potentiale i koreansk stillehavsflåde

Container:

Den mulige udvidelse af Maersk Lines 2M netværk har isærén stor fordel, siger Maersk Line-chef.

DFDS' CEO efter kursfald: Jeg passer min biks

Rederier:

Niels Smedegaard, CEO i DFDS, nedtoner over for ShippingWatch konsekvensen af det britiske nej til EU, selv om investorerne sender kursen på DFDS-aktier ud over kanten fra morgenstunden. Jeg passer min biks, så må de passe deres, lyder reaktionen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE