Log ind
golden ocean 3.JPG
Foto: Golden Ocean

CEO i Golden Ocean: 2016 bliver et udskilningsløb i tørlast

Tørlast:

2016 bliver et afgørende år for tørlast, hvor ikke alle kommer igennem året som vindere. Sådan lyder det fra Herman Billung, CEO for Golden Ocean, der har en stribe Capesize-skibe til levering i nær fremtid.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 12.01.16 kl. 12:04

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Zacho har trimmet J. Lauritzen til svære år

Mads Zacho 4.jpg Tørlast:

Topchef Mads P. Zacho har skåret ned på omkostningerne i J. Lauritzen for at ruste rederiet til en langvarig bølgedal på tørlastmarkedet. Nu er der ikke brug for flere store besparelser, siger han til ShippingWatch.

J. Lauritzen er stadig i modvind trods forbedring

Tørlast:

J. Lauritzen er lykkedes med at mindske underskuddet i andet kvartal af 2017. Men et regulært comeback til de pressede tørlastrater har stadig lange udsigter, vurderer CEO Mads P. Zacho.

Pacific Basin kigger på nye opkøbsmuligheder

Tørlast:

Blandt tørlastrederierne er Pacific Basin blandt de få, der tror så meget på markedet, at rederiet har foretaget en pæn udvidelse af flåden. Og mere kan være på vej. ShippingWatch har interviewet CEO Mats Berglund om, hvad han bygger optimismen på.

Jan Rindbo: Tørlastrater skal højere op for at sikre overskud

Tørlast:

"Vi har set de højeste tørlastrater i fire år, men det er fortsat ikke nok," siger Nordens topchef Jan Rindbo til ShippingWatch. Lyspunktet i rederiet er et plus i det pressede tanksegment.

Norden taber syv mio. dollars i tørlast i andet kvartal

Tørlast:

Norden kom ud af andet kvartal med et underskud i tørlast, mens tankforretningen fik et overskud på tre mio. dollars. Rederiet fastholder forventningerne for hele året.

Fondsdirektør og rederichef er enige: J. Lauritzen får ikke brug for flere penge

Tørlast:

Der bliver formentlig ikke brug for at tilføre flere penge fra Lauritzen Fonden til J. Lauritzen, lyder det samstemmende fra både fondens direktør og rederiets chef til ShippingWatch. Rederiet har modtaget lidt over 1,3 mia. kr. fra fondsejeren i 2016 og 2017.

Forsiden lige nu

Hafnia Tankers i rødt i andet kvartal

Hafnia1-version2.jpg Tank:

Det danske produkttankrederi Hafnia Tankers får et underskud i andet kvartal, hvor markedet fortsat har været præget af overudbud af skibe og høje olielagre.

Molslinjen har fuld fart på både færger og busser

Rederier:

Den nye Kombardo Expressen har fordoblet antallet af busser på grund af stor efterspørgsel. Også færgetrafikken vokser.

Avis: HSH klar med kæmpe eftergivelse til enkelt reder

Rederier:

Det tyske rederi Schoeller Holdings udgør en markant del af HSH Nordbanks portefølje af dårlige shippinglån. Banken forbereder nu en stor afskrivning på gæld på 800 mio. dollars alene i det rederi, skriver Die Welt.

Zacho har trimmet J. Lauritzen til svære år

Tørlast:

Topchef Mads P. Zacho har skåret ned på omkostningerne i J. Lauritzen for at ruste rederiet til en langvarig bølgedal på tørlastmarkedet. Nu er der ikke brug for flere store besparelser, siger han til ShippingWatch.

Chevron accepterer skattesmæk

Offshore:

Olieselskabet indgår forlig med de australske skattemyndigheder i sag om fifleri med rentebetalering. Sagen kan medføre 50 milliarder ekstra i skattekassen, siger minister.

Her er ugens bedste historier fra ShippingWatch

Rederier:

Ugen bød på halvsårsregnskaber fra fem af de helt store danske rederier: Maersk Line, Norden, Torm, DFDS og J. Lauritzen. Samtidig fortalte flere danske ledere i shippingbranchen til ShippingWatch, hvad der driver dem.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE