Log ind
Vale2.JPG
Foto: Vale

DNB efter ny bundrekord i tørlast: Forklaring mangler

Tørlast:

Et virkelighedstjek kan ifølge DNB ikke forklare de lave rater i tørlast, som med et Baltic Dry-indeks på 429 point sætter bundrekord i disse dage. Udnyttelsesgraden svarer til 2010-niveau, skriver banken.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 08.01.16 kl. 16:19

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ejner Bonderup bliver ny CEO i XO Shipping

NORDEN_EVP_Ejner_Bonderup_2012_portrait.jpg Tørlast:

Ejner Bonderup bliver ny CEO for det danske tørlastrederi XO Shipping. Tidligere fredag har han bebudet sin afsked i Norden. Stifter Christian Levin rykker op i bestyrelsen, hvor han bl.a. skal koncentrere sig om den strategiske udvikling.

Thor Stadil: Derfor er Thorco Shipping en sund forretning

Tørlast:

Thor og Christian Stadil vil med en opsplitning af Thorco Shipping, hvor det økonomisk belastende køb af skibe trækkes ud af rederiet, vise, at den grundlæggende forretning er sund. "Vi gør blot, hvad vores konkurrenter gør," siger Thor Stadil.

Lars Bonnesen indtager ny post i Intermarine

Tørlast:

Lars Bonnesen, der i 1993 grundlagde Scan Trans sammen med Lars Juhl, skal være Chartering Director i Intermarine, oplyser virksomheden.

Norge snuppede 11 svovlsyndere i 2015

Tørlast:

Det første år med skærpede svovlregler bød på 11 overtrædelser i norsk farvand, skriver Maritime.no. Tre af de 11 syndere er blevet idømt bøder, der vil blive større med tiden.

BHP Biliton-chef spår øget efterspørgsel på kul

Tørlast:

Kina, Indien og flere sydøstasiatiske lande vil drive en øget efterspørgsel på kul frem mod 2020, vurderer en topcheferne i minegiganten BHP Biliton. Vurderingen går stik imod mange analytikere, der spår en mere dyster fremtid for sektoren.

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Tørlast:

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

DSV-boss gør klar til nye opkøb

Services:

Allerede om seks måneder gør DSV's ledelse klar til nye opkøb.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE