Log ind
Erno-kolen-en-erts.jpg
Foto: Rotterdam Havn

Indiens import af kul i voldsomt dyk

Tørlast:

Laster af kul til Indien, verdens tredje største importør af kul, rasler ned og forventes for første gang i fem år at vise et fald i importen, skriver Alphabulk.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 07.01.16 kl. 10:18

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Bimco: Stigende tørlastrater bremser ophugningen

golden ocean 3.JPG Tørlast:

De stigende tørlastrater sætter en dæmper på rederiernes ophugningsiver, vurderer Bimco på baggrund af tal fra Baltic Dry. Udviklingen rammer især skrotningen af de helt store Capesize-tørlastskibe.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Forsiden lige nu

Clippers danske selskab hæver overskuddet

michael-davies1383596588_1.jpg Rederier:

Clipper Group A/S øgede overskuddet i 2015 til 13 mio. dollars mod seks mio. dollars i 2014. Salget af rederiets sidste kemikalietankskib bidrog til et bedre resultat trods faldende omsætning i det forgangne år.

Herning Shipping tabte næsten 100 mio kroner

Tank:

Tankrederiet Herning Shipping er tilbage i rødt. Selskabet har brug for en refinansiering af den rentebærende gæld, hedder det i 2015-regnskabet.

Drewry tvivler på DP Worlds 2020-mål

Havne:

Det arabiske havneselskab DP World har en ambition om at håndtere 100 mio. containere i 2020, men den svage globale økonomi får nu Drewry til at så tvivl om den målsætning. Analysehuset anbefaler en efterspørgselsdrevet tilgang.

Maersk vil have andre rederier med på Alang

Rederier:

Fra at være ngo'ernes allierede i kampen mod elendige arbejdsvilkår på mudderbankerne i Alang, er Maersk nu aktiv fortaler for at bruge udvalgte skrotværfter på stranden. Det danske rederi holder møder med bl.a. japanske og europæiske aktører for at få opbakning.

HMM: Forhandlinger med skibsejere lander snart

Rederier:

Hyundai Merchant Marine (HMM) vil inden længe lande aftaler med flere udenlandske skibsejere, oplyser rederiet. Fem ejere af containerskibe er blandt parterne, mens HMM også regner med at nå aftaler med tørlastejere.

Danbors overskud faldt dybt i 2015

Leverandører:

Den lave oliepris ramte i 2015 olieserviceselskabet Danbor, der med opkøb har opgraderet på vindserviceområdet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE