Log ind
Erno-kolen-en-erts.jpg
Foto: Rotterdam Havn

Indiens import af kul i voldsomt dyk

Tørlast:

Laster af kul til Indien, verdens tredje største importør af kul, rasler ned og forventes for første gang i fem år at vise et fald i importen, skriver Alphabulk.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 07.01.16 kl. 10:18

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

img_sect_homepage.jpg Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Tørlast tjener penge på capesize for første gang i et år

Tørlast:

Stærke udviklinger inden for transport af kul og jernmalm sendte raterne på de helt store capesize-tørlastskibe i plus i sidste uge. Men de stigende voluminer er sæsonbetonede, og en markant flådevækst vil sandsynligvis sætte raterne under pres igen, skriver Morgan Stanley.

Minekæmper vil øge udbud med 200 mio tons mod 2020

Tørlast:

Australien og Brasilien, verdens to største producenter af jernmalm, vil hver især øge beholdningen med 100 mio. tons over de kommende ti år. Det sker som del af en udvikling, der sandsynligvis vil sætte priserne, og dermed også de mindre mineselskaber, under pres, skriver Citigroup Inc.

Ni tørlastrederier har tabt 721 mio dollars på seks måneder

Tørlast:

De store tørlastrederier noteret i USA havde et ulykkeligt første halvår med et samlet og gigantisk underskud, viser en opgørelse fra Alphabulk. Selskaberne ser ud til at miste over en mia. dollars i 2016.

Ballastsystemer kan skubbe til ophugning i tørlast

Tørlast:

Rederier som Norden, Pacific Basin og NYK kan nyde godt af, at ballastvandkonventionen for nylig er blevet endeligt ratificeret og træder i kraft om et år. Flere redere vil nemlig vælge ophugning frem for installation af systemerne, vurderer Bloomberg i en analyse.

Græsk rederi får forbud mod at købe skibe i to år

Tørlast:

Diana Shipping må hverken købe nye skibe eller give sine aktionærer udbytte i containerforretningen Diana Containerships de næste to år. Betingelserne er en del af opdateret låneaftale med banken Royal Bank of Scotland.

Forsiden lige nu

Analyse: Lave tankrater vil forsætte i 2017 og 2018

olie2.jpg Tank:

Tankmarkedet står over for to magre år, vurderer Maritime Strategies Interntional (MSI) i sin seneste markedsrapport. Et regulært opsving har lange udsigter, lyder analysen.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Maersk Line indgår CO2-aftale med logistikkæmpe

Container:

Den store globale logistikselskab Agility har indgået en aftale med Maersk Line om at reducere CO2-udslippet ved transport af selskabets afskibninger frem mod 2020.

Havilas CEO: Nu må offshore-ejerne opgive principperne

Offshore:

Det norske offshore supplyrederi Havila har arbejdet på en restrukturering i månedsvis. Forhåbentlig lander en aftale inden for få uger, men processen er hård. Branchen og familierne kan ikke holde fast i principperne om ejerskab, siger rederiets CEO Njål Sævik til ShippingWatch.

MAN skal fyre 140 ansatte i marinedivision

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo skal fyre 1400 ansatte i en sparerunde. Hver tiende kommer fra motorproducentens marinedivision. MAN's danske afdelinger bliver ikke ramt af runden, fortæller selskabet til ShippingWatch.

Olieprisen stiger: En ny Opec-aftale rykker nærmere

Offshore:

Den rekordstore olieproduktion har slået bunden ud af Opec-landenes statsbudgetter. Det økonomiske pres får landene til at rykke tættere sammen, og det er ikke længere urealistisk, at de kan blive enige om at begrænse produktionen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE