Log ind
DS Norden Nord Energy Capesize-version1.jpg
Foto: Norden

Sælgere af store tørlastskibe presses til det yderste

Tørlast:

Store tørlastrederiers brandudsalg af Capesize-skibe er sket til de hidtil laveste priser, der ifølge Pareto er registreret under den langvarige krise. Og bunden er ikke nået endnu, lyder det fra det norske mæglerhus.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 06.01.16 kl. 09:09

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

csm_doublebanking_01_2029a26108.jpg Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

J. Poulsen taber millioner og forhandler med långivere

Tørlast:

Det danske rederi J. Poulsen Shipping tabte 55,1 mio. kr. i 2015. Ledelsen forhandler nu med sine långivere om nye finansieringsaftaler og overvejer at sælge ud af flåden. Indtil aftalerne er i hus, kan der rejses "betydelig tvivl om den fortsatte drift."

Tørlast tjener penge på capesize for første gang i et år

Tørlast:

Stærke udviklinger inden for transport af kul og jernmalm sendte raterne på de helt store capesize-tørlastskibe i plus i sidste uge. Men de stigende voluminer er sæsonbetonede, og en markant flådevækst vil sandsynligvis sætte raterne under pres igen, skriver Morgan Stanley.

Maersk Line vil erobre mere last fra specialrederier

Tørlast:

Specialrederier i det såkaldte multipurpose-segment taber forretning til container- og tørlastrederier. I Maersk Line er projektlast blevet opgraderet som en del af rederiets almindelige containerforretning.

J Poulsen på vej mod fusion med tysk rederi

Tørlast:

Danske J. Poulsen Shipping har indgået et partnerskab med det tyske shippingselskab HBC Hamburg Bulk Carriers. Aftalen kan i sidste ende føre til en fusion af selskaberne.

Forsiden lige nu

Danmarks Skibskredit solgt til danske pensionskasser

Maersk Line.jpeg Services:

Danske Bank, Danmarks Nationalbank, Nordea og A.P. Møller-Mærsk har solgt 72 pct. af aktiekapitalen i Danmarks Skibskredit til et dansk konsortium bestående af Axcel, PFA og PKA. Prisen er 4,7 mia. kr., oplyser banken i en meddelelse onsdag morgen.

Maersk indsætter ny topchef i Damco

ShippingWatch:

Hanne B. Sørensen stopper som administrerende direktør i Damco og erstattes af Klaus Rud Sejling (foto), Maersk Lines nuværende chef for rederiets vigtigste forretning, de tunge øst-vest-ruter mellem Asien og Europa.

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Moody's truer med nedgradering af Maersk efter split

Rederier:

Opsplitningen af Maersk i to enheder får nu kreditvurderingsbureauet til at stille spørgsmålstegn ved konglomeratets gæld. Det kan udløse en nedgradering, fordi store dele af olieindtægterne ikke længere vil være med til at polstre transportdivisionen.

National Oilwell Varco varsler ny fyringsrunde i Norge

Offshore:

Olieselskabet National Oilwell Varco kaster sig ud i en ny sparerunde i Norge, der kan koste 265 ansatte jobbet, skriver Dagens Næringsliv.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE