Log ind
img_sect_homepage.jpg
Foto: Scorpio Bulkers

Børsfiasko i desperat salg af nye tørlastskibe

Tørlast:

Scorpio Bulkers sælger fem nye Capesize-tørlastskibe for 167 millioner dollars og gennemfører et aktiesplit i det børsnoterede rederi, hvis storstilede planer om at skabe verdens største økoflåde ligger i ruiner.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 31.12.15 kl. 07:19

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Stadils Thornico-koncern etablerer ny tørlastforretning

Thorco3.jpg Tørlast:

Thor og Christian Stadils Thornico-koncern etablerer ny selvstændig shippingforretning i tørlast ved siden af Thorco Shipping og har ansat tre erfarne folk fra norske Western Bulk.

Oldendorff opgraderer flåden for 10 mia kroner

Tørlast:

Verdens største tørlastrederi, tyske Oldendorff Carriers, har et nybygningsprogram på ikke mindre end 1,5 mia. dollars, oplyser rederiet, der har præsenteret en række væsentlige informationer, som ikke før har været offentliggjort. Se med her.

Jan Rindbos svære dans med tørlast og tank

Tørlast:

CEO i Norden Jan Rindbo forsøger at skabe fremgang ved at strømline rederiet, mens markedet ikke levner grund til nogen optimisme. Samtidig begynder tankmarkedet at bøje af. ShippingWatch har interviewet Rindbo om udsigterne.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Eagle Bulk åbner nyt kontor i Hamborg

Tørlast:

Amerikanske Eagle Bulk Shipping etablerer sig i Hamborg for at komme tættere på sit europæiske netværk, siger CEO Gary Vogel.

Ny Panama-kanal kan give Capesize-comeback

Tørlast:

Når Panama-kanalen åbner de nye, større sluser, åbner også nye muligheder for mange Capesize-skibe, der udgør et af de mest pressede segmenter i hele den maritime sektor.

Forsiden lige nu

Långivere vender ryggen til Viking Supply Ships

Arrival%20Flushing_ver1_edited-1.jpg Offshore:

En række obligationsejere har opsagt et lån på 319 mio. norske kroner, som ellers først stod til udløb i 2017. Det sker, efter at Viking ikke har betalt renter af lånet, fortæller Nordic Trustee til ShippingWatch.

"Når Statoil siger hop, så hopper du"

Offshore:

Statoil udnytter sin dominerende position i den norske oliesektor på en måde, som ikke er i samfundets interesse, mener brancheorganisationen Maritimt Forum. Den lave oliepris har tvunget os til nedskæringer, siger talsmand fra Statoil.

Stort kurshug til Maersk-aktien

Container:

Gevinsten efter fyringen af Nils Smedegaard er tæt på at være sat over styr. Maersk-aktien stod mandag for det største fald blandt aktierne i det danske C20-indeks. Usikkerhed om verdensøkonomien efter Brexit kan spille ind, mener analytiker.

Thome skal finde ny chef for Københavner-kontor

Leverandører:

Stig Holm nåede godt tre år som leder for Thome Shipmanagements danske kontor. Det blev for ensomt at sidde som enmands-band, og det var tiden til at prøve noget andet, siger han til ShippingWatch om sit nye job.

Drewry: Sydkoreas regering kan stå bag 2M-forhandlinger

Container:

Den sydkoreanske regering kan have hjulpet forhandlingerne mellem HMM og Maersk Line og MSC's 2M-alliance på gled. Det vurderer Drewry som en af flere mulige forklaringer på, hvad analysehuset kalder for "et af de mere bizarre twists på containermarkedet."

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE