Log ind
DHT Holdings.jpg
Foto: DHT Holdings

DHT Holdings fik overskud i første kvartal

Tank:

DHT Holdings overgik analytikernes forventningerne til driftsresultatet i første kvartal. Rederiet, som er genstand for vedvarende tilnærmelser fra konkurrenten Frontline, har desuden landet en ny bankaftale.


AF NIKLAS KRIGSLUND
Offentliggjort 09.05.17 kl. 07:25

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Nordkoreanske tankskibe henter olie i Rusland

nordkorea.jpg Tank:

Mindst otte skibe fra sanktionsramte Nordkorea har i år lastet olie i Rusland med Kina og Sydkorea som angivede destinationer. Senere blev kursen ændret, skriver Reuters.

Aktionærer er stærkt utilfredse med Maersks frasalg til familien

Tank:

Betyder det nære forhold mellem A.P. Møller-Mærsk og A.P. Møller Holding, at Maersk Tankers er blevet prissat for lavt? Det er Dansk Aktionærforening bange for.

Mærsk studerede sin ABC før familiehandel, men flere aktionærer føler sig snydt

Tank:

Indsigt: Salget af Maersk Tankers til ejerfamilien får aktionærer til at stille spørgsmål ved, om prisen er høj nok. De har dog ikke noget at være utilfredse med, mener analytikere.

Robert Uggla: Vi er åbne for flere partnere i Maersk Tankers

Tank:

Det centrale spørgsmål har været, om vi er de rigtige ejere, og det mener vi, at vi er,« siger CEO Robert Uggla til Berlingske efter Maersk-familiens køb Maersk Tankers.

Maersk har solgt til familien i et købers marked

Tank:

Maersk Tankers er blevet solgt til Mærsk-familiens holdingselskab på et tidspunkt, hvor investorerne går i en stor bue uden om produkttank. Men rederiet kan blive solgt videre, den dag markedet vender, lyder vurderingen.

Hemmingsen: Vi har solgt til en langsigtet ejer

Tank:

Maersk Tankers får en langsigtet ejer i Mærsk-familiens holdingsselskab, siger vice-CEO Claus V. Hemmingsen om onsdagens salg. Han fortæller desuden, at man undersøgte markedet for sammenlægninger.

Forsiden lige nu

Høje priser kan fremskynde olieindustriens endeligt

Thina Saltvedt.jpg Offshore:

Elbilernes indtog er allerede en trussel mod olieindustrien, men en for høj oliepris kan skubbe endnu mere på udviklingen mod grønnere energikilder, advarer olieanalytiker, der ikke mener, at Danmark har tid til at bygge ny infrastruktur i jagten på det sorte guld.

Seadrills obligationsejere vil bekæmpe redningsplan

Offshore:

Mindre obligationsejere i Seadrill har hyret et advokatfirma til at hjælpe med at bekæmpe den omfattende restruktureringsaftale, der blev præsenteret i sidste uge.

Regeringen og DF sænker prisen på Storebæltsbroen

Rederier:

Regeringen og Dansk Folkeparti sænker prisen for at køre over Storebæltsbroen.

Skibsofficerer i nyt udspil: Dansk nettoløn skal følge sømanden

Rederier:

Søfartens Ledere foreslår i nyt politisk udspil, at danske søfarende får mulighed for at arbejde på nettoløn på fremmeflagede skibe og ikke kun på skibe i DIS.

John Fredriksen topper listen over Norges rigeste

Rederier:

John Fredriksen, som egentlig har cypriotisk pas, er for 15. år i streg udråbt som Norges rigeste person af erhvervsmagasinet Kapital. Lidt længere nede på listen finder man en anden kending fra shippingbranchen.

DSME vil anke dom i strid med Songa Offshore

Leverandører:

Værftet Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) har søgt om tilladelse til at appellere afgørelsen i milliardstriden med borerigselskabet Songa Offshore. Sagen drejer sig om to forsinkede rigge.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE