Log ind
Hafnia2-version2.jpg
Foto: Hafnia Tankers

Hafnia Tankers fik overskud i svært produktmarked

Tank:

Det kapitalfonds-kontrollerede Hafnia Tankers med hovedkontor i Hellerup kom igennem et svært år i produkttankmarkedet med overskud på driften og bundlinien.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 17.03.17 kl. 09:50

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Overskuddet falder i Sovcomflot

Northern Sea Route Nordøstpassage Sovcomflot 2 Tank:

Det russiske tankrederi Sovcomflot forlod – trods modvind – de første tre måneder af 2017 med overskud i deres måske sidste kvartalsregnskab inden børsnotering.

Concordia-chef hilser svært år i tank velkomment

Tank:

Concordia Maritimes topchef mener, at hans rederi er godt polstret til et svært år i produkttank. Det svenske rederi holder desuden øje med second hand-markedet, fortæller han.

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Gasrederiet Skaugens lån suspenderet på Oslo Børs

Tank:

Mens det norske gasrederi I.M. Skaugen forhandler med alle sine kreditorer, har Oslo Børs suspenderet handlen med to af rederiets obligationslån, som forfaldt til indfrielse i fredags.

Ny tankgigant bliver pejlemærke i konsolideringsbølge

Tank:

Tesen om, at større selskaber øger de store investorers interesse, bliver for alvor afprøvet nu ovenpå fusionen mellem Navig8 og Scorpio Tankers. Det siger Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers, der selv går med børsplaner. Stena Bulk ser dog ikke behov for at købe op. Opdateret.

Kæmpesejl skal spare Maersk tankskib for brændstof

Tank:

Et skib fra Maersk Tankers bliver nu udstyret med to 30 meter høje sejl, som skal være med til at spare op imod ti pct. af brændstoffet.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Danske rederier i politisk stormvejr om laster fra Vestsahara

Rederier:

SF og Enhedslisten kræver at regeringen griber ind mod rederier, der sejler med laster fra det marokkansk besatte område, men udenrigsministeren afviser et indgreb.

Der er gang i maskinerne på Lindø

Leverandører:

Det tidligere skibsværft på Lindø er blevet forvandlet til Lindø Industripark, hvor der i dag arbejder flere mennesker, end der blev fyret, da værftet lukkede i 2009.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE