Log ind
Dorian.jpg
Foto: Dorian LPG

Dorians LPG pool lander stor aftale med kinesisk gasselskab

Tank:

Poolen Helios LPG, et joint venture mellem Dorian og Phoenix Tankers, skal drive otte store VLGC-skibe for kinesiske Oriental Energy Company. Samarbejdet dækker også sejlads af gas fra Den Mexicanske Golf.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 14.03.16 kl. 16:16

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Analysehus: Priser på brugte tankskibe dykker frem mod 2018

Maersk Etienne1.jpg Tank:

Den lavere indtjening i tankmarkedet kombineret med et generelt mere negativt syn på sektoren presser nu priserne på brugte skibe ned til et nyt lavpunkt. Priserne ser ud til at dykke støt frem mod 2018, skriver analysehuset Maritime Strategies International.

Morgan Stanley: Er opsvinget for tankskibe forbi?

Tank:

Raterne for de største råolietankere er faldet til det laveste niveau i år, og udsigterne for hele tankmarkedet i 2017 begynder for alvor at se uldne ud, mener Morgan Stanleys shippinganalytikere.

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Tankaktier sendt i nyt kursdyk i 2016

Tank:

De første godt fem måneder i år har budt på nye massive kursfald i store børsnoterede tankaktier, og rederne er ikke lykkedes med at overbevise investorer om et længere holdbart opsving

Torm og Hafnia på investorjagt på Park Avenue

Tank:

Inden for de næste dage samles stort set, hvad der kan krybe og gå inden for tankrederier og potentielle investorer til noget, der minder om speed dating i New York. Kapitalfondene på Park Avenue er i ekstra høj kurs lige nu, hvor rederier som Torm og Hafnia tripper for at komme på børsen.

Rederier renser ud i bunkertradere efter OW-kollaps

Tank:

Flere rederier har gennemgået deres bunkeraftaler efter kollapset i OW Bunker og renser nu ud blandt traderne. Svenske Stena Bulk går direkte til bunkerleverandøren, mens danske XO Shipping også arbejder med at sprede sin risiko, fortæller rederierne til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Alphaliner: Israelsk rederi kan komme med i 2M-alliancen

Zim1.jpg Container:

Analysehuset Alphaloner mener at vide, at israelske Zim forhandler med 2M om en mulig udvidelse af den stærke containeralliance. Maersk Line afviser at kommentere Alphaliners oplysninger over for ShippingWatch.

Sikkerhedspolitik spændte måske ben for Maersk i Qatar

Offshore:

Det kan have vejet tungt for Qatar, at det ville styrke båndene til Frankrig i en usikker tid i Mellemøsten, hvis golfstaten tildelte kontrakten på Al Shaheen-feltet til Total. Det vurderer en lektor, der mener, at sikkerhedspolitik spiller en større rolle end tidligere i oliesektoren.

Fusion får grønt lys fra Hapag-Lloyds bestyrelse

Container:

Bestyrelsen i tyske Hapag-Lloyd har givet grønt lys til fusionen med arabiske United Arab Shipping Company (UASC). UASC skal nu tage stilling på et ekstraordinært bestyrelsesmøde onsdag.

CMA CGM er nu klar til at overtage NOL

Container:

CMA CGM ejer nu så mange aktier i Neptune Orient Lines (NOL), at selskabet kan overtage ejerskabet af det Singapore-baserede rederi ved en tvangsindløsning. Tvangsindlløsningen ventes at tage omkring en måned.

Her er de første temaer i det blå vækstteam

Rederier:

Efter det blå vækstteam i sidste uge var samlet for første gang, ligger det klart, at teamets anbefalinger vil lægge sig inden for fem forskellige temaer, fortæller formand Jesper Lok til ShippingWatch. Se de første her.

Medie: Statoil sprænger budgetter med 10 mia kr

Offshore:

Budgetterne til tre Statoil-udbygninger i Nordsøen står til at blive overskredet med 13 mia. norske kroner, svarende til 10 mia. danske kroner. Årsagerne er en svag norsk krone og komplikationer på værfterne, skriver Stavanger Aftenblad.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE