Log ind
Paddy Rodgers CEO Euronav Meeting Room 3x5.jpg
Foto: Euronav

Euronav-boss forudser flydende lagre om få måneder

Tank:

I et interview med ShippingWatch sætter CEO i råolierederiet Euronav, Paddy Rodgers, nu et tidspunkt på, hvornår han forventer at se tankskibe blive brugt som flydende lagre med forøget rift om skibene til følge. Stor ordrebog vil ikke ødelægge festen, siger han.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 01.03.16 kl. 13:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Nu åbner gysersæson for de store rederier

Luxembourg.jpg Tank:

Over 10 rederier, heriblandt tunge tankrederier, fremlægger regnskaber for andet i kvartal i indeværende uge. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker en af de mest interessante perioder i mands minde.

Sådan tjener man 480 mio kroner i et presset marked

Tank:

Torben Østergaard-Nielsens USTC-koncern indkasserede et overskud på 480 mio. kroner i et år, hvor der med grundlæggerens egne ord har været langt mellem solstrålerne. I et interview med ShippingWatch løfter han sløret for koncernens 2019-strategi.

J.P. Morgan: Opsving for gasskibe udebliver flere år endnu

Tank:

Selv om det ser godt ud med antallet af gasfaciliteter verden over, fortoner et opsving for LNG-shipping sig, skriver J.P. Morgan. Det skyldes bl.a. en stillestående efterspørgsel fra Asien.

Deutsche: Svag tankudvikling kan sætte fut i opkøb

Tank:

Lavere tankrater i det ellers lukrative marked vil sandsynligvis udløse svagere resultater fra en række markante aktører i andet kvartal. Dog kan de på papiret skuffende resultater give god lejlighed til at investere i sektoren, vurderer Deutsche Bank.

Torm og Hafnia på investorjagt på Park Avenue

Tank:

Inden for de næste dage samles stort set, hvad der kan krybe og gå inden for tankrederier og potentielle investorer til noget, der minder om speed dating i New York. Kapitalfondene på Park Avenue er i ekstra høj kurs lige nu, hvor rederier som Torm og Hafnia tripper for at komme på børsen.

Uni-Tankers: Nu har vi det rette spillerum

Tank:

Efter flere år med underskud fik Uni-Tankers det bedste resultat nogensinde i 2015/2016. Nu bliver der for første gang taget hul på de langsigtede planer, og til efteråret kommer en ny strategi, fortæller CEO Torben Andersen til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Scorpio Bulkers fik minus på 25 mio USD i andet kvartal

img_sect_homepage.jpg Tørlast:

Det USA-Monaco baserede tørlastrederi Scorpio Bulkers fik et minus i andet halvår 2016 på 24,7 mio. dollars, hvorefter underskuddet for de første seks måneder nu er oppe på 83 mio. dollars, fremgår det af regnskabet.

WindEurope: Rekord-investeringer i europæisk havvind

Offshore:

Milliarder er pumpet i havvind i de første seks måneder af 2016, der til gengæld viser et stort fald i tilslutningen af vindenergi til det europæiske elnet.

Containerrederne har ramt et nyt lavpunkt

Container:

De gennemsnitlige fragtrater har gennem 2016 ligget lavere end rædselsåret 2009, og foreløbige tal fra to containerrederier peger på det værste andet kvartal i mands minde forud for regnskabssæsonen.

DSV i hårdt skatteangreb mod amerikanske UTi

Services:

DSV har datterselskaber på bl.a. De Britiske Jomfruøer. Selskaberne er fulgt med opkøb og skal lukkes ned hurtigst muligt, fortæller økonomidirektør Jens Lund i et interview, hvor han anklager UTi for at have brugt alt for meget tid på skattetænkning.

Statoil får overraskende underskud i andet kvartal

Offshore:

Det var de færreste, der havde regnet med, at det store norske energiselskab Statoil ville få røde tal på bundlinjen i andet kvartal 2016, men den lave olie- og gaspris har medført et overraskende minus i selskabet, viser regnskabet. Budgettet skæres nu yderligere.

Fransk terrortjek har ramt DFDS i Kanalen

Services:

Skærpet fransk grænsekontrol på britisk side som følge af terrortruslen mod Frankrig har haft store konsekvenser for rejsende på tvæs af Den Engelske kanal.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE