Log ind
IMG_5858.jpg

Hafnia Tankers sikrer sig stor besparelse i nyt lån

Tank:

Refinansiering af lån med en bred gruppe af shippingbanker bag har sikret Hafnia Tankers væsentlig bedre betingelser frem til 2023. Markedskilder fortæller til ShippingWatch, hvor stor en besparelse der er tale om.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 13:19

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Nordic Shipholding nedjusterer i andet kvartal

KnudPontoppidandownload.jpg Tank:

Et presset fragtmarked får nu Nordic Shipholding til indstille sig på mindre indtjening i 2016 end ventet. Det fremgår af rederiets regnskab for andet kvartal, der er offentliggjort tirsdag morgen.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Nordic Tankers forlader Herning

Tank:

Nordic Tankers konsoliderer alle aktiviteter i København fra juni i år, og kontoret i Herning bliver lukket. Samtidig er en aftale for underskudsgivende Herning Shipping opnået.

Ackermann: LPG-markedet er ikke bæredygtigt lige nu

Tank:

Markedet for LPG er ikke bæredygtigt for tiden med meget lave rater, og det udgør den største trussel for BW LPG fremadrettet, siger CEO Martin Ackermann til ShippingWatch. Konsolidering er en mulighed, men konkrete planer er ikke på bordet.

Forsiden lige nu

Clarksons Platou: Nye hug til shippingaktier i 2016

Dorian.jpg Services:

Shippingaktierne har tabt 28 pct. i værdi i løbet af 2016 i forhold til gennemsnittet. Det er især rederier, som har investeret i store gasskibe til LPG, som trækker ned, mens tørlast også er hårdt ramt.

Farstad-chef: Der skal skrottes flere offshore-skibe

Offshore:

De norske offshore-rederi bliver nødt til at ophugge flere skibe for at komme ud af de nuværende problemer. Det siger Karl-Johan Bakken, CEO i Farstad Shipping, efter et halvår, hvor nedskrivninger gav rederiet et gigantisk underskud.

Rederiforeningen: Nu skal slaget om DIS vindes

Rederier:

Med en offshore-sektor, der ikke har været så udfordret i mange år som netop nu, er det bydende nødvendigt at få vedtaget en bredere sømandsbeskatning, lyder det fra Damarks Rederiforening, som sammen med Danske Maritime dog roser regeringens 2025-udspil.

Mitsubishi Heavy vil takle værftskrisen gennem alliancer

Leverandører:

Den japanske værftsgruppe Mitsubishi Heavy Industries vil snakke alliancer med tre andre af landets værfter i et forsøg på at styrke konkurrenceevnen på det globale marked. Overkapacitet og forsvindende få ordrer holder sektoren i et jerngreb.

Rystad: Nu begynder verdens olieproduktion at falde

Offshore:

Konsekvenserne af olieselskabernes manglende investeringer betyder, at den globale olieproduktion vil falde fra i år. Resultatet bliver oliepriser på 80-100 dollars i nær fremtid, siger Rystads chefanalytiker til ShippingWatch på den norske offshoremesse ONS.

Norden og Clipper gør klar til amerikansk rekordhøst

Tørlast:

De amerikanske landmænd er på vej med den bedste høst af hvede, majs og sojabønner i mands minde. Det kan få raterne til at gå i vejret på den korte bane for de pressede tørlastrederier. Både Norden og Clipper er klar til at slå til, hvis aktiviteten pludselig stiger.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE