Log ind
hp_generale.jpg

Scorpio Tankers lander overskud på 221,3 mio dollars

Tank:

Robert Bugbees Scorpio Tankers markerer sig endnu engang som den positive fortælling i gruppen, hvor 2015 endte på et justeret nettooverskud på 221,3 millioner dollars, viser regnskabet mandag eftermiddag.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 15:06

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Mikalel Skov 2.jpg Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Ackermann: LPG-markedet er ikke bæredygtigt lige nu

Tank:

Markedet for LPG er ikke bæredygtigt for tiden med meget lave rater, og det udgør den største trussel for BW LPG fremadrettet, siger CEO Martin Ackermann til ShippingWatch. Konsolidering er en mulighed, men konkrete planer er ikke på bordet.

Deutsche Bank: Tankredere styrer mod nyt opsving

Tank:

Kombinationen af få nybygninger og flere skibe til ophugning kan udløse et nyt opsving for tankrederier og investorer i 2018, mener Deutsche Bank.

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Avance-direktør: Gaskrisen strider mod enhver fornuft

Tank:

Det bryder med enhver teori om shipping, at raterne falder, selv om skibene har rigeligt at lave på det globale LPG-marked, siger Christian Andersen, CEO i Avance Gas. Rederiet er klar til at deltage i en konsolidering, men spørgsmålet er, om BW LPG kommer først?

Forsiden lige nu

Dong-toppen afviser at hensætte milliarder til utilfredse kunder

Dong ipo børsnotering henrik poulsen Offshore:

Analyse: Der falder dom i den såkaldte Elsam-sag tirsdag. Taber Dong, vil det fyre op under et erstatningskrav fra 1.106 utilfredse Dong-kunder på mere end 7 mia. kr.

Wood Mackenzie skærer 50 mia dollars af norsk sokkel

Offshore:

Wood Mackenzie skærer adskillige milliarder dollars fra sin investeringsprognose for den norske sokkel. Markedet vil ramme bunden i 201,7 før priserne begynder at stige frem mod 2018, skriver analysehuset.

Rederiforening: Hanjin og HMM bør fusionere for at undgå opkøb

Container:

Hanjin Shipping bør fusionere med konkurrenten Hyundai Merchant Marine (HMM), inden HMM bliver opkøbt af Maersk Line eller et andet udenlandsk rederi. Ellers kan den sydkoreanske økonomi blive hårdt ramt, vurderer The Korea Shipowners' Association.

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Det er blevet billigere at udbygge norske felter

Offshore:

Olieselskaberne har næsten halveret forventninger til, hvad det koster af udbygge olie- og gasfelterne på den norske sokkel. Nye teknikker, lavere rigleje og billigere arbejdskraft har sænket omkostninger, lyder analysen fra Oljedirektoratet, der dog advarer mod at skære for dybt.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE