Log ind
robert hvide.jpg
Foto: Frontline

Derfor tror Frontline på et fortsat stærkt tankmarked

Tank:

Norske Frontline landede et nettooverskud på 154,6 millioner dollars i 2015, hvor fusionen med Frontline 2012 i efteråret blev en realitet. Rederiet har sikret høje spotrater i første kvartal og står stærkt i det kommende år trods udsigter til lidt lavere aktivitet, lyder det.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 10:22

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

EU forlænger tunge økonomiske sanktioner mod Rusland

PLP4-Full.jpg Tank:

EU's tungeste sanktioner mod Rusland, der rammer transport og energi, forlænges endnu engang. Denne gang frem til december.

Tankoperatør vinder langtidskontrakter for Statoil

Tank:

Den Singapore-baserede tankoperatør AET skal stå for driften af to nybyggede tankskibe, som Statoil forventer at få leveret i 2019. Skibene skal sættes ind i den norske del af Nordsøen og Barentshavet.

Sådan tjener man 480 mio kroner i et presset marked

Tank:

Torben Østergaard-Nielsens USTC-koncern indkasserede et overskud på 480 mio. kroner i et år, hvor der med grundlæggerens egne ord har været langt mellem solstrålerne. I et interview med ShippingWatch løfter han sløret for koncernens 2019-strategi.

Rusland klar til at sælge ud af statsrederi

Tank:

Rusland vil i juni sælge en del af det statsejede tankrederi Sovcomflot til en række mindre investorer gennem en børsnotering i Moskva, skriver Reuters.

Herning Shipping taber over en halv milliard

Tank:

Med et underskud i Herning Shipping på over en halv mia. kr. sidste år og en negativ egenkapital i næsten samme niveau, forsøger ejeren i form af kapitalfonden Triton, nu at afhænde rederiet.

Robert Bugbee opfordrer til fusioner i produkttank

Tank:

Det er ikke længe siden, at mange kun havde et skuldertræk tilovers for Robert Bugbee, hvis Scorpio-projekt lignede en fuser. Nu er han manden, der har gjort, hvad alle taler om i produkttank, og han opfordrer over for ShippingWatch konkurrenterne til at gøre det samme.

Forsiden lige nu

DFDS gennemfører ventet køb af to kanalfærger

arkfutura.jpg Rederier:

Det danske færgerederi DFDS har købt to færger af konkurrenten Eurotunnel. Det sker, efter at Eurotunnel har udnyttet en put-optionsaftale på de to færger, Rodin og Berlioz, som blev besat af franske sømænd i 2015.

Tørlasthavne dumper test af farlige laster

Tørlast:

De nuværende metoder til at teste, om en farlig last er i risiko for at blive flydende under sejladsen, er utilstrækkelige og bør ændres. Sådan lyder det fra Association of Bulk Terminal Operators, der har fundet adskillige eksempler på laster, som blevet flydende, selv om de bestod en test.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

APM Terminals fyrer 160 i Gøteborg for at afslutte den lange konflikt. Strejker i Aalborg, fordi Royal Arctic Line forlader havnen. Skibsrederne vil udskyde ballastvandkonventionen med to år. Afskiberne er bekymret over manglen på reefercontainere. Olien på vej mod 40 dollars. Læs ugens bedste.

Norges nye kæmperederi kaldes en "risikofyldt satsning"

Offshore:

To af Norges største shippingfolk, Kjell Inge Røkke og John Fredriksen, står bag Norges nye offshoreselskab Solstad Farstad, der bliver landets største rederi. "Det er et hårdt marked derude," siger CEO Lars Peder Solstad til ShippingWatch.

RAL klar til at nedlægge 110 job ved at flytte til Aarhus

Rederier:

Royal Arctic Line ser store muligheder for den grønlandske økonomi i at skifte basishavnaftalen med Aalborg Havn ud med at anløbe Aarhus Havn i fremtiden. Og rederiet kan udfase ca. 110 arbejdspladser ved at flytte, lyder det.

Spansk ophugger: EU-liste har øget interessen for os

Offshore:

EU's liste over værfter, som må ophugge europæiske skibe, har ført til større interesse for den spanske ophugger DDR Vessels, lyder det fra direktøren. Der er dog stadig mange rederier, som forsøger at omgå reglerne.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE