Log ind
6144046489_65849deac7_b.jpg
Foto: Teekay

Drewry: Tankrater vil falde de næste to år

Tank:

Flere nye tankskibe kombineret med en svagere efterspørgsel vil få de stærke rater i tanksektoren til at falde over de næste to år, vurderer Drewry. Redere bør skrue ned for bestillingerne.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 23.02.16 kl. 09:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

2016 ligner en hård landing for tankrederierne

Hafnia2-version2.jpg Tank:

Den negative udvikling i tankmarkedet i navnlig andet kvartal i år synes at have været langt værre, end de fleste havde forestillet sig. Norsk mæglerhus sænker sine rateestimater med hele 30 procent, mens Torm og Hafnias børsnotering synes rigtig langt væk.

Concordia Maritimes indtjening følger med ned

Tank:

Det Stena-kontrollerede produkttankrederi Concordia Maritime følger samme spor som resten af tankmarkedet med en markant svagere indtjening i 2016.

Scorpio Tankers halvårsresultat reduceret betragteligt

Tank:

Kronen i juvelen i Scorpio-gruppen, produkttankrederiet Scorpio Tankers, må se sit halvårsresultat reduceret betragteligt, fremgår det af rederiets regnskab. Især andet kvartal var ringe.

Afmatning i produkttank ramte hårdt i andet kvartal

Tank:

Italienske d’Amico International Shipping (DIS) fik mere end halveret sit overskud i de første seks måneder af 2016 i forhold til samme periode sidste år.

Maersk Tankers er et lyspunkt i svært shippingmarked

Tank:

Efter flere år med store underskud er Maersk Tankers nu et af lyspunkterne i en svær tid for Maersk-gruppen. Et selvstændigt tankrederi er dog næppe på tegnebrættet, da investorerne i øjeblikket går i en stor bue uden om selv de overskudsgivende tankrederier.

Sådan tjener man 480 mio kroner i et presset marked

Tank:

Torben Østergaard-Nielsens USTC-koncern indkasserede et overskud på 480 mio. kroner i et år, hvor der med grundlæggerens egne ord har været langt mellem solstrålerne. I et interview med ShippingWatch løfter han sløret for koncernens 2019-strategi.

Forsiden lige nu

Analytikere: Maersk Line kan stå foran katastrofalt regnskab

maerskline.jpg Container:

Flere analytikere forventer et underskud for Maersk Line, når A.P. Møller-Mærsk kommer med regnskab i august. Hos Jyske Bank mener man, at en nedjustering er i spil.

Ny norsk offshore-fusion ønsker at få flere med

Offshore:

Torsdagens fusion mellem de to nødlidende norske offshorerederier, Rem og Solstad, er åben over for en udvidelse med andre aktører, som er plagede af olienedturen i Nordsøen. Den toneangivende aktionær Aker udsender en åben invitation.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

ShippingWatch:

Tørlastrater på samme niveau som i 1970'erne og et tankmarked, der har vist sig langt værre end ventet. Begge dele var centrale ingredienser i en syrlig hovedmenu, ShippingWatch præsenterede i denne uge, da en række prominente rederier udsendte halvårsregnskaber.

2016 ligner en hård landing for tankrederierne

Tank:

Den negative udvikling i tankmarkedet i navnlig andet kvartal i år synes at have været langt værre, end de fleste havde forestillet sig. Norsk mæglerhus sænker sine rateestimater med hele 30 procent, mens Torm og Hafnias børsnotering synes rigtig langt væk.

Ekstremt lave rater rammer Pacific Basin hårdt

Tørlast:

Endnu et af de toneangivende tørlastrederier har offentliggjort sit halvårsregnskab, der giver alt andet end grund til optimisme. Hongkong-baserede Pacific Basin har fremlagt et overraskende stort underskud for de første seks måneder.

Containerrederier har succes med at hæve raterne

Container:

I denne uge steg prisen på at flytte en tyvefodscontainer (teu) fra Shanghai til Nordeuropa med næsten 60 pct. til 1125 dollar.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE