Log ind
Laurin Marine.jpg
Foto: Laurin Maritime

Sveriges Laurin-familie vil ekspandere sit tankrederi

Tank:

Shipping har altid været en del af samtalen ved middagsbordet hos den svenske Laurin-familie, hvor de fire børn af grundlæggerne i dag styrer Laurin Maritime med 17 produkttankskibe i flåden, som gerne skulle blive større i år, fortæller CEO Mikael Laurin til ShippingWatch.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 26.02.16 kl. 08:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Medie: Fredriksen forhandler med nyt tankrederi

Fredriksen.jpg Tank:

Frontline forhandler ifølge Wall Street Journal om at købe det amerikanske tankrederi Gener8 Maritime i en handel, som vil skabe verdens største VLCC-flåde. Dermed ser Frontline, som er kontrolleret af John Fredriksen, ud til at have droppet jagten på DHT.

Uni-Tankers: Nu har vi det rette spillerum

Tank:

Efter flere år med underskud fik Uni-Tankers det bedste resultat nogensinde i 2015/2016. Nu bliver der for første gang taget hul på de langsigtede planer, og til efteråret kommer en ny strategi, fortæller CEO Torben Andersen til ShippingWatch.

Nordic Tankers forlader Herning

Tank:

Nordic Tankers konsoliderer alle aktiviteter i København fra juni i år, og kontoret i Herning bliver lukket. Samtidig er en aftale for underskudsgivende Herning Shipping opnået.

DHT: Frontline giver os urimelig tidsramme

Tank:

DHT Holdings vil overveje buddet fra Frontline, men selskabet har ikke fået tid nok til at gennemgå betingelserne, lyder det fra formanden. Og i øvrigt er tilbuddet på vilkår, som DHT Holdings tidligere har takket nej til.

Irak vil genopbygge en stor tankflåde

Tank:

Opecs næststørste olieproducent vil genopbygge en stor tankflåde, som selskabet ikke har haft i over 25 år, og siden militære styrker bombede landet.

Avance Gas forlader LNG-transport

Tank:

Det norske tankrederi Avance Gas er nu helt ude af LNG-segmentet og har udelukkende skibe, der transporterer LPG. Salget af rederiets sidste LNG-skib har indbragt 13,3 mio. dollars.

Forsiden lige nu

Styrelse rejste tvivl om ophugget Maersk-skib

maersksearcher.jpg Offshore:

Miljøstyrelsen påpegede over for Maersk Supply Service, at der manglede tilladelse til at ophugge et af de skibe, som var involveret i en ulykke ud for Frankrig sidste år. Beslutningen blev truffet kort før ulykken, siger Maersk. Styrelse afventer nu havarirapport.

Amerikansk kapitalfond køber op i Songa Bulk

Tørlast:

Den amerikanske kapitalfond Evermore Global Advisors ejer nu lidt over ti pct. af det norske tørlastrederi Songa Bulk, som er kontrolleret af shippinginvestorerne Arne Blystad og Herman Billung.

RAL's direktør: Dybt forkasteligt at strejke i Aalborg

Rederier:

Arbejderne i havnen i Aalborg har strejket, siden Royal Arctic Line bebudede at ville flytte fra Aalborg til Aarhus tidligere på ugen. "Forkasteligt," lyder det fra adm. direktør i Royal Arctic Line, Verner Hammeken.

Avis: Frontline dropper forsøg på at overtage Gener8

Rederier:

John Fredriksen og Frontline opgiver at overtage konkurrenten Gener8, skriver Wall Street Journal. En handel kunne have skabt verdens største flåde af VLCC'er.

Qatar får kniven på struben med 13 arabiske krav

Offshore:

Luk al-Jazeera, drop Iran, luk tyrkisk base, lyder nogle af 13 krav fra arabiske lande, der boykotter Qatar.

Tørlasthavne dumper test af farlige laster

Tørlast:

De nuværende metoder til at teste, om en farlig last er i risiko for at blive flydende under sejladsen, er utilstrækkelige og bør ændres. Sådan lyder det fra Association of Bulk Terminal Operators, der har fundet adskillige eksempler på laster, som blevet flydende, selv om de bestod en test.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE