Log ind
Epic1.jpg
Foto: Epic Gas

Epic Gas melder om stigende omsætning i svært 2015

Tank:

Raterne i LPG-markedet skrabede bunden i 2015, især på grund af rekordmange nybygninger, svag efterspørgsel og dalende råvarepriser. Men Epic Gas kom ud med en større omsætning og mindre underskud, især drevet af et fokus på større skibe, lyder det.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 11.02.16 kl. 09:33

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Deutsche Bank: Tankredere styrer mod nyt opsving

Luxembourg.jpg Tank:

Kombinationen af få nybygninger og flere skibe til ophugning kan udløse et nyt opsving for tankrederier og investorer i 2018, mener Deutsche Bank.

Ackermann: LPG-markedet er ikke bæredygtigt lige nu

Tank:

Markedet for LPG er ikke bæredygtigt for tiden med meget lave rater, og det udgør den største trussel for BW LPG fremadrettet, siger CEO Martin Ackermann til ShippingWatch. Konsolidering er en mulighed, men konkrete planer er ikke på bordet.

Aurora LPG ser bedre tider forude efter svært kvartal

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG var mærket af de svage rater i første halvår af 2016. Ledelsen ser dog tegn på, at krisen kun er midlertidig, og at raterne kan vende tilbage til et bæredygtigt niveau allerede i år.

Sådan tjener man 480 mio kroner i et presset marked

Tank:

Torben Østergaard-Nielsens USTC-koncern indkasserede et overskud på 480 mio. kroner i et år, hvor der med grundlæggerens egne ord har været langt mellem solstrålerne. I et interview med ShippingWatch løfter han sløret for koncernens 2019-strategi.

Ackermann: Tiden er ikke til at være stor optimist

Tank:

BW LPG kom ud med et rekordresultat i 2015, men for det kommende år er CEO Martin Ackermann mere afdæmpet. "Hele verden er lidt under pres, så det er svært at være rigtig optimistisk lige nu," siger han i interview med ShippingWatch.

LPG-skibene fik en kort storhed og et hurtigt fald

Tank:

LPG-rederierne er trådt ind ind i en fase, der reelt er et udskilningsløb blandt de store. Fra at være shippingbranchens sikreste kort har ratedyk og overkapacitet på kort tid ændret billedet radikalt, og kun en af de store spillere står til at klare sig markant bedre end de andre.

Forsiden lige nu

Hapag-Lloyds aktionærer lægger pres på Habben Jansen

rolfhabbenjansen1.jpg Container:

Hapag-Lloyds CEO, Habben Jansen, forsvarer købet af det økonomisk pressede UASC. Men aktionærerne er skeptiske, når der gælder udsigten til milliard-gevinster fra opkøbet af først CSAV og nu det arabiske containerrederi.

Analytiker: Melding om Sverdrup er godt nyt for Oil

Offshore:

Det er godt at se, at man har et felt ude i Nordsøen med så lave break-even-priser, siger Sydbanks analytiker efter, at Statoil idag har hævet værdien af Johan Sverdrup-feltet.

Statoil hæver værdi af Johan Sverdrup-feltet

Offshore:

Statoil opjusterer værdien af oliefeltet Johan Sverdrup, som Maersk Oil ejer 8,44 pct. af. For første fase ligger break even under 25 dollar.

Rickmers-brødre dropper tysk kæmpefusion

Services:

Rickmers Holding og E.R. Capital Holding aflyser fusionen af deres shipmanagement-selskaber. De to tyske shippingkoncerner er kontrolleret af Bertram og Erck Rickmers, som er femte generation af den traditionsrige shippingfamilie.

Arabisk olieminister holder hånden under olieprisen

Offshore:

Kommentarer fra De Forenede Arabiske Emiraters olieminister, Suhail Al Mazrouei, om, at oliemarkedet opnår stabilitet snart, holder hånden under priserne.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Royal Arctic Line meldte sig klar til at opgive sit monopol på søfragt til og fra Grønland, LPG-rederierne fremlagde regnskaber præget af de svage rater, mens UASC leverede et stort underskud forud for fusionen med Hapag-Lloyd i ugen, der gik på ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE