Log ind
FRONT_ODIN_210410A (36) small.JPG
Foto: Frontline

Frontline: Her er vores smertegrænse for olieprisen

Tank:

Alle taler om olien lige nu. Ikke mindst tankrederierne, der oplever en sjælden optur. Frontlines CEO afslører over for ShippingWatch, hvor rederiets egen smertegrænse går for olieprisen.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 05.02.16 kl. 07:19

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Hafnia Tankers bestiller to nybygninger i Kina

freja_polaris.jpg Tank:

Tankrederiet med hovedkontor i Hellerup har gennem et kinesisk joint venture bestilt to større nybygninger til en pris på 74 mio. dollars.

Investeringsbank: Hafnia Tankers rustet til opkøb

Tank:

Ifølge den amerikanske investeringsbank Seaport Global vil børskandidaten Hafnia Tankers med sit stærke kapitalberedskab forfølge en flådeudvidelse i indeværende år.

Nordic Tankers og V.Group skaber ny virksomhed

Tank:

Nordic Tankers' hovedkontor i København bliver hjemsted for nyt partnerskab med V.Group og med Carsten Brix Ostenfeldt (foto) som adm. direktør, oplyser parterne.

Wilbur Ross får kritik for ejerskab af Diamond S

Tank:

Flere kritiske røster sætter spørgsmålstegn ved Wilbur Ross, USA's handelsminister, fortsatte ejerskab af produkttankrederiet Diamond S Shipping. Rederiets forbindelser til Kina møder især kritik fra etiske eksperter, der mener, at det kan føre til interessekonflikter.

Uni-Tankers: Nu har vi det rette spillerum

Tank:

Efter flere år med underskud fik Uni-Tankers det bedste resultat nogensinde i 2015/2016. Nu bliver der for første gang taget hul på de langsigtede planer, og til efteråret kommer en ny strategi, fortæller CEO Torben Andersen til ShippingWatch.

Kæmpesejl skal spare Maersk tankskib for brændstof

Tank:

Et skib fra Maersk Tankers bliver nu udstyret med to 30 meter høje sejl, som skal være med til at spare op imod ti pct. af brændstoffet.

Forsiden lige nu

Hapag-Lloyd: Aggressive Maersk Line tog markedsandele

rolfhabbenjansen.jpg Rederier:

Det var et aggressivt Maersk Line, som erobrede ni pct. af det globale containermarked i 2016, lyder det fra Hapag-Lloyds CEO Rolf Habben Jansen, som nu risikerer at miste mangeårige samarbejdsaftaler med "nabo-rederiet" Hamburg Süd til netop Maersk Line.

J. Lauritzen dropper møde med obligationsejere

Tørlast:

Det danske tørlastrederi J. Lauritzen opgiver at nå til enighed med en gruppe af genstridige obligationsejere forud for et møde tirsdag. På mødet skulle långiverne stemme om rederiets forslag om en udsættelse af gæld for 500 mio. norske. kr. J. Lauritzen arbejder nu på et nyt forslag.

OW Bunkers tidligere topchef er død

Mennesker:

Jim Pedersen, tidligere topchef i OW Bunker, er død efter længere tids sygdom, bekræfter hans advokat.

Flexport: Maersk har ikke lært at værdsætte det digitale felt

Rederier:

Flexport har i løbet af fire år opbygget en fuldautomatiseret speditørforretning i milliardligaen, men savner et digitalt samspil med verdens største containerrederi.

Schlumberger køber op i norsk rigselskab

Offshore:

Norske Borr Drilling, der forleden bebudede opkøb af 15 borerigge fra Transocean, får verdens største olieserviceselskab i ejerkredsen.

Ultragas med første underskud siden 2013

Rederier:

Sidste år faldt omsætningen med knap 23 pct. i tankrederet Ultragas, som leverede det første tab på bundlinjen siden 2013. "Dramatisk fald i indtjeningsevnen" i både marked og selskab, lyder det fra CEO Martin Fruergaard.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE