Log ind
torm-gerd-cleaned_1073_640_s.jpg

McQuilling: Aframax vil præstere bedst frem til 2020

Tank:

Aframax-segmentet vil præstere bedre end de helt store tankere frem til 2020. Det skriver analysehuset McQuilling, der peger på den beskedne vækst i tilgangen af nybygninger som hovedårsag til de gode udsigter.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 28.01.16 kl. 11:36

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Analysehus: Priser på brugte tankskibe dykker frem mod 2018

Maersk Etienne1.jpg Tank:

Den lavere indtjening i tankmarkedet kombineret med et generelt mere negativt syn på sektoren presser nu priserne på brugte skibe ned til et nyt lavpunkt. Priserne ser ud til at dykke støt frem mod 2018, skriver analysehuset Maritime Strategies International.

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Morgan Stanley: Er opsvinget for tankskibe forbi?

Tank:

Raterne for de største råolietankere er faldet til det laveste niveau i år, og udsigterne for hele tankmarkedet i 2017 begynder for alvor at se uldne ud, mener Morgan Stanleys shippinganalytikere.

Torm og Hafnia på investorjagt på Park Avenue

Tank:

Inden for de næste dage samles stort set, hvad der kan krybe og gå inden for tankrederier og potentielle investorer til noget, der minder om speed dating i New York. Kapitalfondene på Park Avenue er i ekstra høj kurs lige nu, hvor rederier som Torm og Hafnia tripper for at komme på børsen.

Rederier renser ud i bunkertradere efter OW-kollaps

Tank:

Flere rederier har gennemgået deres bunkeraftaler efter kollapset i OW Bunker og renser nu ud blandt traderne. Svenske Stena Bulk går direkte til bunkerleverandøren, mens danske XO Shipping også arbejder med at sprede sin risiko, fortæller rederierne til ShippingWatch.

Tankaktier sendt i nyt kursdyk i 2016

Tank:

De første godt fem måneder i år har budt på nye massive kursfald i store børsnoterede tankaktier, og rederne er ikke lykkedes med at overbevise investorer om et længere holdbart opsving

Forsiden lige nu

Analytikere: Tabet af Qatar er et hårdt slag for Maersk, men...

oliefelt-maersk.jpg Offshore:

Det er et slag for Maersk Oil at miste kontrakten i Al Shaheen-feltet i Qatar, men selskabet ville have mistet en stor del af indtægterne fra feltet i Qatar uanset hvad, vurderer flere analytikere. Maersk har samtidig kapital til at gå på opkøb, hvis det er det, gruppen ønsker.

Redere vil kortlægge muligheder for CO2-besparelser

Rederier:

Danmarks Rederiforening vil undersøge dansk shippings muligheder for at reducere CO2-udledningen og dermed bidrage til at sænke det samlede globale klimaaftryk. Der mangler konkret data, lyder det.

Maersk Oils CEO om Qatar-felt: Vi trak den helt til grænsen

Offshore:

Maersk Oils bud på det vigtige Al Shaheen-felt i Qatar var trukket helt til den kommercielle grænse, siger olieselkabets CEO, Jakob Thomasen, der minder om vigtigheden i at beskytte aktionærernes interesser.

Analysehus: Priser på brugte tankskibe dykker frem mod 2018

Tank:

Den lavere indtjening i tankmarkedet kombineret med et generelt mere negativt syn på sektoren presser nu priserne på brugte skibe ned til et nyt lavpunkt. Priserne ser ud til at dykke støt frem mod 2018, skriver analysehuset Maritime Strategies International.

APM Terminals dæmper ambitionerne i Latinamerika

Havne:

Efter nogle år med milliardinvesteringer i Syd- og Centralamerika får de økonomiske forhold i regionen nu Maersks terminalselskab til at træde på investeringsbremsen, skriver Berlingske.

Qatars afvisning er et hårdt slag for Maersk

Offshore:

Analyse: Maersk ligner mere og mere en butik, der er på vej ud af olieeventyret, efter at det 24 år lange olieeventyr i Qatar snart er en saga blot, og olieprisen gør det svært at satse på olien fremover.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE