Log ind
torm-gerd-cleaned_1073_640_s.jpg

McQuilling: Aframax vil præstere bedst frem til 2020

Tank:

Aframax-segmentet vil præstere bedre end de helt store tankere frem til 2020. Det skriver analysehuset McQuilling, der peger på den beskedne vækst i tilgangen af nybygninger som hovedårsag til de gode udsigter.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 28.01.16 kl. 11:36

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

MONJASA_163.jpg Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Torm halverer forventningerne til 2016

Tank:

Torm fik et overskud i andet kvartal på 15,2 millioner dollars før skat, væsentligt lavere end samme periode sidste år, og må sænke forventningerne til hele 2016 markant.

Hafnia Management: Opec-aftale kan booste produkttank

Tank:

Opec-aftalen har løftet prisen på olie markant, hvilket ifølge CEO i Hafnia Management, Anders Engholm, er sundt for markedet, og især for produkttankskibe, siger han til ShippingWatch. ABN Amros shippinganalytiker tror på stigende spotrater i råolie, men kun på kort sigt.

Torm lander årsoverskud på 127 millioner dollars

Tank:

Torm har manifesteret, at de dramatiske økonomiske vanskeligheder er historie. Rederiet landede et overskud på 127 millioner dollars før skat, eller nogenlunde som forventet. Resultatet i 2016 kan blive endnu bedre, vurderer rederiet.

Endofa dømt til at betale millionkrav i fejlslagne oliefragter

Tank:

Endofa er dømt til at betale millionkrav i to sager, hvor det danske bunkerselskab stod for at chartre skibene i oliefragter fra Vestafrika, bl.a. et skib fra d'Amico, som sejlede med lasten i månedsvis. Endofa forventer dog ikke et økonomisk tab på dommene, siger CFO til ShippingWatch.

Uni-Tankers: Nu har vi det rette spillerum

Tank:

Efter flere år med underskud fik Uni-Tankers det bedste resultat nogensinde i 2015/2016. Nu bliver der for første gang taget hul på de langsigtede planer, og til efteråret kommer en ny strategi, fortæller CEO Torben Andersen til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

DFDS bestiller to nybygninger i Kina for en milliard kroner

Gøteborg Havn DFDS Services:

DFDS har skrevet kontrakt med det kinesiske skibsværft Jinling om bygning af to nye ro-ro-skibe med option på yderligere fire. Skibene bliver de største fragtskibe i rederiets historie.

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE