Log ind
Luxembourg.jpg
Foto: Euronav

Euronav fik overskud på 350 mio dollars i 2015

Tank:

Den børsnoterede belgiske råoliekæmpe Euronav ud med et forventet stort overskud i et år, hvor opsvinget i tankmarkedet slog fuldt igennem.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 28.01.16 kl. 08:32

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Nu åbner gysersæson for de store rederier

Luxembourg.jpg Tank:

Over 10 rederier, heriblandt tunge tankrederier, fremlægger regnskaber for andet i kvartal i indeværende uge. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker en af de mest interessante perioder i mands minde.

Sådan tjener man 480 mio kroner i et presset marked

Tank:

Torben Østergaard-Nielsens USTC-koncern indkasserede et overskud på 480 mio. kroner i et år, hvor der med grundlæggerens egne ord har været langt mellem solstrålerne. I et interview med ShippingWatch løfter han sløret for koncernens 2019-strategi.

Uni-Tankers: Nu har vi det rette spillerum

Tank:

Efter flere år med underskud fik Uni-Tankers det bedste resultat nogensinde i 2015/2016. Nu bliver der for første gang taget hul på de langsigtede planer, og til efteråret kommer en ny strategi, fortæller CEO Torben Andersen til ShippingWatch.

Deutsche: Svag tankudvikling kan sætte fut i opkøb

Tank:

Lavere tankrater i det ellers lukrative marked vil sandsynligvis udløse svagere resultater fra en række markante aktører i andet kvartal. Dog kan de på papiret skuffende resultater give god lejlighed til at investere i sektoren, vurderer Deutsche Bank.

J.P. Morgan: Opsving for gasskibe udebliver flere år endnu

Tank:

Selv om det ser godt ud med antallet af gasfaciliteter verden over, fortoner et opsving for LNG-shipping sig, skriver J.P. Morgan. Det skyldes bl.a. en stillestående efterspørgsel fra Asien.

Olie hober sig op på skibe i Nordsøen

Tank:

Oliehandlere har øget flåden af skibe beskæftiget i Nordsøen, som opbevarer råolie, hvilket er det seneste tegn på faldende efterspørgsel, som har skabt den største ophobning af lagre siden 2009, skriver Bloomberg.

Forsiden lige nu

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Golar og Schlumberger i ambitiøst LNG-samarbejde

Offshore:

Det norske LNG-rederi Golar og olieservicevirksomheden Schlumberger i nyt joint venture, der skal udnytte billige gasreserver og omdanne det til flydende LNG.

Skibsredere: IMO skal levere enighed om CO2

Rederier:

EU overlader det nu formelt til IMO at lande en international aftale om, hvordan skibsfarten kan skære i sit udslip af CO2 og bidrage til den globale klimaaftale, som rederierne blev undtaget fra. Kravet om handling på IMOs møde i slutningen af oktober er ikke til at tage fejl af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE