Log ind
Luxembourg.jpg
Foto: Euronav

Euronav fik overskud på 350 mio dollars i 2015

Tank:

Den børsnoterede belgiske råoliekæmpe Euronav ud med et forventet stort overskud i et år, hvor opsvinget i tankmarkedet slog fuldt igennem.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 28.01.16 kl. 08:32

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Norsk produkttankreder har tidoblet flåde

2014-01-30_1205 copy.png Tank:

Det norske produkttankrederi Hansa Tankers har på seks år øget sin flåde fra tre til tredive skibe. Selvom markedet for tiden er nede, er selskabet optimister på den lange bane, lyder det fra CEO Magne Morken til Sysla.no.

Monjasa-ejere trækker sig fra den daglige ledelse

Tank:

De to ejere af bunker- og olieselskabet Monjasa, Anders Østergaard og Jan Jacobsen, trækker sig fra den daglige ledelse i selskabet. Anders Østergaard flytter til Dubai, skriver Fredericia Dagblad.

Analyse: Lave tankrater vil forsætte i 2017 og 2018

Tank:

Tankmarkedet står over for to magre år, vurderer Maritime Strategies Interntional (MSI) i sin seneste markedsrapport. Et regulært opsving har lange udsigter, lyder analysen.

Norsk suppekonge køber fire kemiskibe i Japan

Tank:

Bergen-selskabet Inventor Chemical Tankers, med milliardæren Bjarne Rieber i ryggen, udnytter option og bygger fire nye kemikalietankskibe hos japansk værft. De fire 19.900 dwt-skibe skal sejle i Hansa Tankers' flåde.

Per Wistoft trækker sig fra toppost i arabisk rederi

Tank:

Per Wistoft bekræfter over for ShippingWatch, at han forlader United Arab Chemical Carriers i Dubai, hvor han været CEO siden 2013. Også rederiets COO har sagt op.

Endofa dømt til at betale millionkrav i fejlslagne oliefragter

Tank:

Endofa er dømt til at betale millionkrav i to sager, hvor det danske bunkerselskab stod for at chartre skibene i oliefragter fra Vestafrika, bl.a. et skib fra d'Amico, som sejlede med lasten i månedsvis. Endofa forventer dog ikke et økonomisk tab på dommene, siger CFO til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Analyse: Lave tankrater vil forsætte i 2017 og 2018

olie2.jpg Tank:

Tankmarkedet står over for to magre år, vurderer Maritime Strategies Interntional (MSI) i sin seneste markedsrapport. Et regulært opsving har lange udsigter, lyder analysen.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Maersk Line indgår CO2-aftale med logistikkæmpe

Container:

Den store globale logistikselskab Agility har indgået en aftale med Maersk Line om at reducere CO2-udslippet ved transport af selskabets afskibninger frem mod 2020.

Havilas CEO: Nu må offshore-ejerne opgive principperne

Offshore:

Det norske offshore supplyrederi Havila har arbejdet på en restrukturering i månedsvis. Forhåbentlig lander en aftale inden for få uger, men processen er hård. Branchen og familierne kan ikke holde fast i principperne om ejerskab, siger rederiets CEO Njål Sævik til ShippingWatch.

MAN skal fyre 140 ansatte i marinedivision

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo skal fyre 1400 ansatte i en sparerunde. Hver tiende kommer fra motorproducentens marinedivision. MAN's danske afdelinger bliver ikke ramt af runden, fortæller selskabet til ShippingWatch.

Olieprisen stiger: En ny Opec-aftale rykker nærmere

Offshore:

Den rekordstore olieproduktion har slået bunden ud af Opec-landenes statsbudgetter. Det økonomiske pres får landene til at rykke tættere sammen, og det er ikke længere urealistisk, at de kan blive enige om at begrænse produktionen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE