Log ind
Erikhaanel.jpg
Foto: Stena Bulk

Stena Bulk vil have del i iransk olieeventyr

Tank:

Kampen om et kommende iransk marked tager til. I midten af januar rejser Erik Hånell, CEO for Stena Bulk, til Iran for at genoplive gamle kontakter i Iran og forhåbentlig finde nye, fortæller han ShippingWatch.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 12.01.16 kl. 08:52

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

Concordia-chef hilser svært år i tank velkomment

Kim Ullman.jpg Tank:

Concordia Maritimes topchef mener, at hans rederi er godt polstret til et svært år i produkttank. Det svenske rederi holder desuden øje med second hand-markedet, fortæller han.

Overskuddet falder i Sovcomflot

Tank:

Det russiske tankrederi Sovcomflot forlod – trods modvind – de første tre måneder af 2017 med overskud i deres måske sidste kvartalsregnskab inden børsnotering.

Ny tankgigant bliver pejlemærke i konsolideringsbølge

Tank:

Tesen om, at større selskaber øger de store investorers interesse, bliver for alvor afprøvet nu ovenpå fusionen mellem Navig8 og Scorpio Tankers. Det siger Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers, der selv går med børsplaner. Stena Bulk ser dog ikke behov for at købe op. Opdateret.

Scorpio Tankers fusionerer med Navig8

Tank:

Konsolideringsbølgen inden for produkttank er nu en realitet. Robert Bugbees Scorpio Tankers fusionerer med Navig8 og udsteder nye aktier for 200 mio. dollars. Mastodonten får en flåde på 105 skibe og kommer i direkte konkurrence med rederier som Torm og Hafnia.

Jens Grønning: Nu er vi klar til opkøb

Tank:

Eitzen Chemical er nu klar til at vokse med opkøb, efter selskabets gældsplan er faldet på plads. Det fortæller CEO Jens Grønning til ShippingWatch.

Frontline angriber DHT's ledelse i overtagelseskrig

Tank:

Tonen mellem de to tankrederier med norske rødder, Frontline og DHT Holdings, bliver mere uforsonlig og mere personlig. Ikke mindst fra Frontlines CEO, der nu betegner dobbeltledelsen i DHT som spild af aktionærernes penge.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Færgetrafikken vokser - undtagen i Øresund

Rederier:

Selv om færre rejser med færge til Norge og Sverige, er der flere passagerer på danske færger.

Overskuddet falder i Sovcomflot

Tank:

Det russiske tankrederi Sovcomflot forlod – trods modvind – de første tre måneder af 2017 med overskud i deres måske sidste kvartalsregnskab inden børsnotering.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE