Log ind
erik+hånell-11148.jpg

Stena Bulk har sat to mio dollars til side i OW-sag

Tank:

Stena Bulk er et af mange rederier, som nervøst venter på den juridiske afgørelse i London i kampen om resterne fra det krakkede OW Bunker. ShippingWatch har interviewet rederiets CEO Erik Hånell om følgerne af konkursen. Han er meget vred over forløbet.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 11.01.16 kl. 09:36

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tank

265 nye skibe er tankindustriens egentlige problem

Antarctica.jpg Tank:

Alt for mange nye skibe er ved at æde det opsving, som både råolie- og tankrederier red på for et år siden. To nye analyser ridser udfordringerne op. Den største er de 265 nye skibe, der blev leveret i 2016, og problemerne kan ramme industrien i både 2017 og 2018, lyder det.

Stena: Mindst to hårde år i tank forude

Tank:

Problemerne på tankmarkedet kommer til at være markante helt frem til 2019, og det kommer til at handle om overlevelse, siger CEO i Stena Bulk Erik Hånell i et interview med ShippingWatch. Digitalisering er en af rederiets måder at håndtere nedturen.

Overskuddet i BW LPG kraftigt reduceret

Tank:

Det Oslo-noterede gasrederi BW LPG kom ud af 2016 med en bundlinje, der er ti gange mindre end i 2015 på grund af det generelt svagere LPG-marked. Ledelsen forventer, at markedet bliver bedre om et års tid.

Medie: Dencker Nielsen i ny tankordre

Tank:

Danske Lars Dencker Nielsen, der tidligere havde en toppost i olieselskabet BP, har bestilt op mod otte tankskibe med Jellicoe Tankers. Skibene går sandsynligvis til Shell på langtidskontrakt, skriver Tradewinds.

Drewry: For mange skibe vil holde LPG-raterne i skak

Tank:

Støt stigende efterspørgsel fra Asien vil skabe gradvist bedre markedsvilkår for LPG, men en fortsat markant overkapacitet vil holde raterne nede i 2017, skriver Drewry.

Teekay Tankers 2016 overskud faldt tilbage

Tank:

Teekay Tankers' regnskab for 2016 følger den tendens, der hidtil har præget tankrederiernes resultater for sidste år. Overskuddet er reduceret til en tredjedel sammenlignet med året før.

Forsiden lige nu

APM Terminals ledelsesteam forbereder ny strategi

engelstoft2.jpg Havne:

Når det nye ledelseshold er på plads i APM Terminals, vil CEO Morten Engelstoft rive tre dage ud af kalenderen for at lægge en ny strategi for havneselskabet. Væsentligt færre medarbejdere end før kommer til at løfte opgaven efter en markant reduktion sidste år.

Overskuddet i BW LPG kraftigt reduceret

Tank:

Det Oslo-noterede gasrederi BW LPG kom ud af 2016 med en bundlinje, der er markant mindre end 2015 på grund af det generelt svagere LPG-marked. Ledelsen forventer, at markedet bliver bedre om et års tid.

Dansk Metal: Norge bringer 1.000 danske færgejob i fare

Rederier:

DFDS og Fjord Line kan med fordel udflage færger til Norge og ansætte billig arbejdskraft, hvis den norske regering vedtager omstridt forslag. "Vældig bekymrende," siger Ole Philipsen, formand for CO Søfart, til ShippingWatch.

Aktieanalytikere tror igen på rederierne

Rederier:

En rundspørge til aktieanalytikere viser, at troen på shippingmarkedet er ved at vende tilbage. Nummer to og tre på listen over danske selskaber, hvis overskud ventes at stige mest fra 2016 til 2018 er to af landets største rederi-grupper.

Topboss: Dong er endnu ikke, hvor det skal være

Offshore:

Dong Energy mangler endnu af indfri omkring en femtedel af Henrik Poulsens to do-liste. Der bliver travlt det næste halvandet år, mener han.

Kastrup-Nielsen fik gyldent håndtryk i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen, som blev fyret som topchef i J. Lauritzen i maj sidste år, fik et gyldent håndtryk på 8,4 mio. kr. Med den almindelige årsløn løb aflønningen af den tidligere direktør op i 14,3 mio. kr. i 2016.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE