ShippingWatch

Containerrederne er langsomt ved at forstå det, hele verden har fattet

Containerrederierne er omsider ved at have forstået brugen af de sociale medier. Eller de anvender dem i hvert fald i højere grad. Særligt to rederier gør det godt, skriver Seaintel i en analyse.

Sociale medier har i en årrække ikke været til at komme uden om for størstedelen af verden, men containerrederne har med sædvanlig konservatisme holdt sig ude af udviklingen.

I en ny analyse skriver Seaintel, at analysehuset selv har været en af de store kritikere af redernes langsommelighed, når det kommer til brugen af medier som Twitter, Facebook og LinkedIn, men at det nu ser ud til at gå en anelse bedre.

"Containershippingindustrien er ret statisk og tilpasser sig ikke markedsændringer så hurtigt som andre industrier. Men vi kan se, at containerrederne langsomt er ved at komme med på de sociale medier, hvilket afspejler sig i et stigende antal af følgere og posts," skriver Seaintel.

Maersk er nummer et

Maersk Line er det rederi, der er længst fremme i skoene på de sociale medier. Ud af de 18 største containerrederier, som er med i analysen, har Maersk flest likes og følgere på både Facebook, LinkedIn og Twitter. Analysehuset hæfter sig ved, at Maersk Line også var hurtige til at bruge sociale medier, da rederiet blev ramt af et omfattende hackerangreb i juni i år og måtte kommunikere på andre platforme.

"CMA CGM er det næstmest populære rederi på de sociale medier, men er generelt langt bagefter Maersk Line, undtagen på LinkedIn, hvor den franske reder langsomt er ved at lukke hullet," skriver Seaintel.

Kigger man på, hvilke sociale medier containerrederne har mest succes på, er Twitter indtil videre det medie, som vokser hurtigst målt på antallet af følgere. I 2016 var billedet et andet, hvor tilstrømningen af følgere på LinkedIn var den største.

Kommunikation skal forme det nye Hapag-Lloyd

Kommunikation skal indkapsle kriser for DFDS

Mr. Social Media skal give MSC ny profil

Forsiden lige nu

Bagmandspolitiet kalder sagen mod Monjasa "usædvanlig"

SØIK erkender, at politiet kunne have fået en uafhængig vurdering af en afgørende brændstofsrapport i sagen mod Monjasa og Jan Jacobsen, der mandag blev frifundet. Det siger vicestatsadvokaten til ShippingWatch, hvor han kalder sagen "usædvanlig".

"Shippingindustrien kan være fuldstændig ændret om fem til ti år"

I løbet af det næste årti kan shippingindustrien komme til at se fuldstændig anderledes ud, skriver Danmarks Skibskredit i ny rapport. Rederierne har fået øjnene op for risikoen for mindre efterspørgselsvækst i fremtiden, siger analysechef Christopher Rex til ShippingWatch.

Advokathus må træde ud af OW-sagen

Advokathuset Bruun & Hjejle udtræder af sagen mod den tidligere daglige ledelse i OW Bunker pga. inhabilitet ifølge dagbladet Børsen. ATP bekræfter oplysningerne over for ShippingWatch.

Seneste Container

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere