Log ind
Hyundai Merchant Marine container HMM skib 2
Foto: Hyundai Merchant Marine

HMM med stort minus på driften i 2016

Container:

Det sydkoreanske containerrederi kommer ud af 2016 med et driftsunderskud på 595 mio. dollars, skriver Alphaliner. På nær konkursramte Hanjin var rederiets driftsmargin den værste blandt noterede rederier sidste år ifølge analysehuset.


AF SØREN PICO
Offentliggjort 05.04.17 kl. 09:35

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Rater ud af Europa til Asien skyder markant i vejret

oscar_algeciras_01.jpg Container:

Mens fragtraterne fra Asien til Europa i denne uge har udviklet sig næsten fladt, så er spotraterne den anden vej - altså ud af Europa til Asien - skudt markant i vejret.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Maersks nye kæmpeskibe kan skrive historie igen

Container:

De første billeder af Maersk Lines 11 nybygninger, som er næste generation af de ultrastore Triple E-skibe, ser ifølge Alphaliner ud til at bryde den magiske grænse med plads til over 20.000 containere.

To konkurrenter fik Maersk Line til at ændre strategi

Container:

Væksten hos to store konkurrenter, der hurtigt har overtaget en stor del af det globale containermarked, har fået Maersk Line til at skærpe retorikken. Rederiets ekspansion skal især findes på én service, siger CEO Søren Skou.

Forsiden lige nu

Brian Mikkelsen sår tvivl om "meget problematisk" montørordning

brianmikkelsen3.jpg Rederier:

Den umiddelbare melding fra EU lyder, at det ikke er muligt at indføre en montørordning i Danmark, fortæller erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) til ShippingWatch. Ordningen er en af de centrale anbefalinger fra vækstteamet, som blev leveret til ministeren idag.

Maersk napper Danfoss' direktør for kommunikation

Mennesker:

Mette Refshauge, der har været i Danfoss i fire et halvt år, skifter til august til Maersk, hvor hun skal være kommunikationsdirektør for afdelingen Transport & Logistics.

Frontline bejlede forgæves til DHT i over et år

Tank:

John Fredriksens Frontline forsøgte i over et år at blive DHT Holdings partner, inden tankrederiet i stedet løb med Carsten Mortensens BW Group. Læs detaljerne i forløbet fra de første tilnærmelser til den endelige afvisning her.

Ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blå vækstteam fremlagde sine anbefalinger til regeringen, men ifølge erhvervsminister Brian Mikkelsen er der stor usikkerhed om et af de mest centrale forslag. DHT afviste samtidig et forsøg fra Frontline på at forhindre handlen med BW Group i ugen, der gik på ShippingWatch.

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat hårnakket fast i, at ordningen kan indføres. Måske uden om EU.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE