Log ind
Aarhus Havn anløbet af MSC Zoe 2016.jpg
Foto: Aarhus Havn

Her sætter alliancerne ind med ny kapacitet

Container:

De nye alliancer, der trådte i kraft 1. april i år, opruster især på to af de store ruter mellem øst og vest, skriver SeaIntel i en ny analyse.


AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT
Offentliggjort 03.04.17 kl. 16:11

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Maersk Line får vigtig godkendelse af Hamburg Süd-køb

201212_NAVIOSHAMBURSUD02.jpg Container:

Brasilien har godkendt Maersk Lines milliardkøb af tyske Hamburg Süd. Handlen styrker især Maersk Line på det sydamerikanske marked, og derfor er godkendelsen af stor betydning.

Syv rederier styrer fremtidens containermarked

Container:

Ifølge analysehuset Drewry er containermarkedet på vej mod et oligopol, der vil ændre industrien dramatisk, når fusionerne og overtagelser er fuldt gennemført.

Så store er Maersk Lines ambitioner for Hamburg Süd

Container:

For første gang har Maersk Line sat et specifikt tal på vækstambitionen for Hamburg Süd, som rederiet ventes endeligt at overtage inden længe. "Det er en langsigtet ambition, men ingen tvivl om, at vores forventninger er høje," siger COO Søren Toft til ShippingWatch.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Så store bliver Maersk og Hamburg Süd på Brasilien

Container:

På basis af tal fra det brasilianske analyseinstitut Datamar kommer Solve Shipping i Sao Paulo med et præcis bud på, hvor store Maersk Line og Hamburg Süd bliver på det vigtige og givtige reefermarked ud af Sydamerikas store landbrugsland.

MSC bekræfter ordre på 11 megaskibe

Container:

MSC bekræfter over for ShippingWatch, at rederiet har bestilt 11 ultrastore containerskibe på hver 22.000 teu. Nu bliver det afgørende, hvordan de øvrige rederier reagerer, lyder det fra Lars Jensen, CEO i Seaintelligence Consulting Lars Jensen.

Forsiden lige nu

Chefanalytiker: 4 mia. for Mærsk Drilling er i den lave ende

Maersk_Drilling_Maersk Developer(deepwater_semisubmersible.jpg Offshore:

Så er rygtebørsen startet. Skal Mærsk Drilling sælges eller ikke sælges? Og hvad skal det koste for Rowan at få fingrene i borerigselskabet - antaget det er sandt, det er til salg?

Medie: Maersk forhandler med Rowan om salg af Drilling

Offshore:

Ifølge unavngivne kilder ligger Maersk i handlinger om at afhænde datterselskabet, som kan være et tocifret milliardbeløb værd.

Maersk Line får vigtig godkendelse af Hamburg Süd-køb

Container:

Brasilien har godkendt Maersk Lines milliardkøb af tyske Hamburg Süd. Handlen styrker især Maersk Line på det sydamerikanske marked, og derfor er godkendelsen af stor betydning.

Danske Maritime ønsker politisk handling i værftssag

Leverandører:

Som brancheorganisation for bl.a. Karstensens Skibsværft tager Danske Maritime afstand til brugen af nordkoreansk arbejdskraft på et underleverandørværft i Polen. Adm. direktør Jenny Braat ønsker politikere og EU på banen, siger hun til ShippingWatch.

Syv rederier styrer fremtidens containermarked

Container:

Ifølge analysehuset Drewry er containermarkedet på vej mod et oligopol, der vil ændre industrien dramatisk, når fusionerne og overtagelser er fuldt gennemført.

Zacho: J. Lauritzens fremtid ligger i mindre skibe

Tørlast:

J. Lauritzen vil gradvist udfase de større tørlastskibe, når kontrakter udløber. "Det er i handysize, vi er stærke, og hvor vi historisk har været mest profitable," siger CEO Mads P. Zacho til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE