Log ind
MOL-Mitsui-Lines.jpg
Foto: MOL Mitsui OSK Lines PR

MOL nedskriver skibsværdier for 183 mio dollars

Container:

Mitsui O.S.K. Lines nedskriver ekstraordinært værdierne i sin containerforretning med 183 mio. dollars. Det fremgår af en meddelelse, som det japanske rederi har udsendt fredag.


AF NIKLAS KRIGSLUND
Offentliggjort 31.03.17 kl. 10:04

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

yangming.jpg Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

Rater ud af Europa til Asien skyder markant i vejret

Container:

Mens fragtraterne fra Asien til Europa i denne uge har udviklet sig næsten fladt, så er spotraterne den anden vej - altså ud af Europa til Asien - skudt markant i vejret.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Maersk-gruppen skifter pressechef

Container:

Efter halvandet år i jobbet erstattes Simon Mehl Augustesen som pressechef i Maersks Transport & Logistik division af Signe Brink Wagner, der kommer fra Huawei.

Maersks nye kæmpeskibe kan skrive historie igen

Container:

De første billeder af Maersk Lines 11 nybygninger, som er næste generation af de ultrastore Triple E-skibe, ser ifølge Alphaliner ud til at bryde den magiske grænse med plads til over 20.000 containere.

Forsiden lige nu

Kuehne+Nagels topchef: Containerindustrien har et problem

D_Trefzger.jpg Leverandører:

En af Europas største logistik- og speditionsvirksomheder, Kuehne+Nagel, vil lade containerrederiernes evne til at blive digitale indgå, når der afgives ordrer fremover, siger CEO Detlef Trefzger til ShippingWatch.

Bimco: Tankskibe sendt til ophugning firedobles i år

Tank:

Markant vækst i skrottede olie- og produkttankskibe i 2017, men det fjerner næppe presset på tankmarkedet, skriver Bimco i ny prognose.

EU-nej til skatterabat vil "klippe vingerne" på offshorerederier

Rederier:

Det vil være et hårdt slag for de danske offshorerederier, hvis EU siger nej til den kommende udvidelse af DIS, mener Danmarks Rederiforening. Regeringen venter stadig på en godkendelse af tonnageskatten, som bliver set som en lakmusprøve. Alt tyder på et ja, siger direktør.

Singapore vil have flere investorer på banen

Rederier:

På trods af sin ubestridelige rolle som verdens shipping-centrum, har finansiering til maritime virksomheder haltet efter i Singapore, som nu vil forsøge at få rederier og investorer til at have en tættere kontakt. Forståelsen af shipping som investering er en af udfordringerne.

Jesper Lok bevarer sine formandsposter i J. Lauritzen og Esvagt

Rederier:

Jesper Lok bevarer sin tilknytning til rederierhvervet, selvom han er begyndt som ny topchef i en rengøringskoncern og netop har afsluttet formandsposten i regeringens maritime vækstteam.

Krisen bider stadig hos verdens største olieserviceselskab

Services:

Krisen i oliemarkederne giver stadig ekko i regnskabet for første kvartal i Schlumberger, der er verdens største olieserviceselskab. Schlumberger peger på fire ting, der kan give branchen et hurtigere opsving.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE