Log ind
rickmersmaritime.jpg
Foto: PR-foto/Rickmers Maritime

Rickmers Maritimes flåde faldet til under skrotværdi

Container:

Ifølge VesselsValue vil den kriseramte ejer af containerskibe få mest ud af at sælge hele sin flåde frem for at beholde dem i drift.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 17.02.17 kl. 07:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

MSC bekræfter ordre på 11 megaskibe

oscar_algeciras_01.jpg Container:

MSC bekræfter over for ShippingWatch, at rederiet har bestilt 11 ultrastore containerskibe på hver 22.000 teu. Nu bliver det afgørende, hvordan de øvrige rederier reagerer, lyder det fra Lars Jensen, CEO i Seaintelligence Consulting Lars Jensen.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Saadé: Containersektor i stærkeste position i årevis

Container:

Topchefen i franske CMA CGM, Rodolphe Saadé, ser ingen kriser flere år frem for containerrederierne, der lige nu løftes af konsolidering og større økonomisk vækst.

CMA CGM bekræfter megaordre på ni containerskibe

Container:

Det franske containerrederi CMA CGM ser positivt på andet halvår efter et kvartalsregnskab med fremgang på top- og bundlinje. Rederiet bekræfter samtidig megaordre på ni containerskibe.

Maersk Line har ingen Plan B hvis Hamburg Süd glipper

Container:

Der er ikke andre interessante kandidater for Maersk Line, hvis købet af Hamburg Süd glipper, lyder det fra Lars Jensen, CEO i Seaintelligence Consulting. I stedet må rederiet gøre, hvad det for længst burde have gjort, siger han til ShippingWatch.

CMA CGM slår alle rivaler på indtjeningen

Container:

Rederier som Maersk Line, Hapag-Lloyd og Cosco bliver distanceret af franske CMA CGM, der i andet kvartal skilte sig ud som det klart bedst indtjenende containerrederi i top 20.

Forsiden lige nu

Høje priser kan fremskynde olieindustriens endeligt

Thina Saltvedt.jpg Offshore:

Elbilernes indtog er allerede en trussel mod olieindustrien, men en for høj oliepris kan skubbe endnu mere på udviklingen mod grønnere energikilder, advarer olieanalytiker, der ikke mener, at Danmark har tid til at bygge ny infrastruktur i jagten på det sorte guld.

Seadrills obligationsejere vil bekæmpe redningsplan

Offshore:

Mindre obligationsejere i Seadrill har hyret et advokatfirma til at hjælpe med at bekæmpe den omfattende restruktureringsaftale, der blev præsenteret i sidste uge.

Regeringen og DF sænker prisen på Storebæltsbroen

Rederier:

Regeringen og Dansk Folkeparti sænker prisen for at køre over Storebæltsbroen.

Skibsofficerer i nyt udspil: Dansk nettoløn skal følge sømanden

Rederier:

Søfartens Ledere foreslår i nyt politisk udspil, at danske søfarende får mulighed for at arbejde på nettoløn på fremmeflagede skibe og ikke kun på skibe i DIS.

John Fredriksen topper listen over Norges rigeste

Rederier:

John Fredriksen, som egentlig har cypriotisk pas, er for 15. år i streg udråbt som Norges rigeste person af erhvervsmagasinet Kapital. Lidt længere nede på listen finder man en anden kending fra shippingbranchen.

DSME vil anke dom i strid med Songa Offshore

Leverandører:

Værftet Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) har søgt om tilladelse til at appellere afgørelsen i milliardstriden med borerigselskabet Songa Offshore. Sagen drejer sig om to forsinkede rigge.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE