Log ind
rickmersmaritime.jpg
Foto: PR-foto/Rickmers Maritime

Rickmers Maritimes flåde faldet til under skrotværdi

Container:

Ifølge VesselsValue vil den kriseramte ejer af containerskibe få mest ud af at sælge hele sin flåde frem for at beholde dem i drift.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 17.02.17 kl. 07:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Hapag-Lloyd lukker fusion med UASC: "En strategisk milepæl"

hapag-lloyd5.jpg Container:

Hapag-Lloyd og UASC er nu fusioneret officielt efter, at de to rederier er blevet enige om de sidste formaliteter i aftalen. Fusionen skaber verdens femte største rederi målt på kapacitet. Se hovedpunkterne her.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

The Alliance vil sikre kunder mod Hanjin-gentagelse

Container:

Som den første af de tre store containeralliancer etablerer The Alliance nu en fond, så de øvrige rederier kan få strandede containere frem, hvis et af medlemmerne krakker. Udspillet kommer efter kritik fra især amerikanske afskibere i kølvandet på Hanjins konkurs.

Konkurrenterne overhaler Maersk Line i 2017

Container:

2017 viser de første tegn på bedring i det trængte containermarked, fremgår det af en sammenligning af kvartalsresultaterne i de store rederier, som SeaIntel har udarbejdet. Men den viser også, at Maersk Line har fået baghjul af flere af sine konkurrenter, når det gælder indtjeningen.

EU undersøger de nye containeralliancer

Container:

EU-Kommisionen har sat en undersøgelse i gang for at finde ud af, om priserne mellem Europa og Asien er steget efter 1. april i år som et resultat af, at der nu kun er tre store containeralliancer tilbage.

Forsiden lige nu

Seadrills CEO: Vi ender sandsynligvis i retten

Seadrill jack-up.jpg Offshore:

CEO Per Wullf forventer, at Seadrill må gå rettens vej for at søge om konkursbeskyttelse, fordi selskabet ikke tror på, at alle obligationsejere vil gå med til det nye forslag om restrukturering.

Lightship taber dramatisk retssag til tidligere partner

Services:

Mæglerhuset Lightship Chartering er blevet dømt til at betale lidt over halvanden mio. kr. til en tidligere partner, som i dag er ansat hos Maersk Broker. Lightship er desuden dømt for en mail, som Lightships ejer Morten Have sendte til Maersk Brokers ledelse.

Dødsfald på Norden-skib efterforskes

Tørlast:

Et 38-årigt besætningsmedlem fra Filippinerne er omkommet i en ulykke på Norden-skibet Nord Quebec, da tørlastskibet lagde til kaj ved Trois-Riviéres i Canada. De canadiske myndigheder er i gang med at undersøge ulykken.

Olielande forlænger nedskæringsaftale

Offshore:

Medlemmerne af Opec og en række andre olieproducerende lande blev torsdag enige om at forlænge aftalen om at reducere olieproduktionen. Noget tyder dog på, at markedet havde forventet sig mere af forlængelsen.

Rickmers Maritime Trust gennemfører salg af første skibe

Rederier:

Rickmers Maritime Trust er nået i mål med at sælge de første fem skibe til græske Navios, der efter planen skal overtage i alt 14 fartøjer.

Welltec kæmper fortsat med dyk i salget

Services:

Olieserviceselskabet Welltec ser endnu ikke ud til at have fået bugt med de udfordringer, der gjorde 2016 til et kriseår. Til gengæld løfter effektiviseringer virksomheden en smule.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE