Log ind
EDW Jim Hagemann Snabe.jpg
Foto: Ole Lind/Polfoto

Snabe er en dansk sværvægter i europæisk erhvervsliv

Container:

Digitalisering er den røde tråd, når grundene til Jim Hagemann Snabes formandsudnævnelser i A.P. Møller-Mærsk og Siemens ridses op. Her er et portræt af manden, og et fokus på en del af de digitale udfordringer, han står over for i de to koncerner.


AF REDAKTIONEN
Offentliggjort 08.02.17 kl. 12:01

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Maersk Line får vigtig godkendelse af Hamburg Süd-køb

201212_NAVIOSHAMBURSUD02.jpg Container:

Brasilien har godkendt Maersk Lines milliardkøb af tyske Hamburg Süd. Handlen styrker især Maersk Line på det sydamerikanske marked, og derfor er godkendelsen af stor betydning.

Syv rederier styrer fremtidens containermarked

Container:

Ifølge analysehuset Drewry er containermarkedet på vej mod et oligopol, der vil ændre industrien dramatisk, når fusionerne og overtagelser er fuldt gennemført.

Hapag-Lloyd sender tre arabiske skibe til ophugning

Container:

Hapag-Lloyd har tilsyneladende fravalgt skrotværfter i Indien og sender istedet nu tre containerskibe til ophugning i Kina og Tyrkiet. Rederiet mener selv, at man nu har "rollen som pioner".

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Så store bliver Maersk og Hamburg Süd på Brasilien

Container:

På basis af tal fra det brasilianske analyseinstitut Datamar kommer Solve Shipping i Sao Paulo med et præcis bud på, hvor store Maersk Line og Hamburg Süd bliver på det vigtige og givtige reefermarked ud af Sydamerikas store landbrugsland.

Store rederier ventes tage en større bid af reefer-markedet

Container:

Nicherederierne, som kun sejler med kølecontainere, står til at miste en del af deres markedsandel til de store containerrederier de kommende år. Markedet for køletransporter vil dog vokse, spår analysehuset Drewry.

Forsiden lige nu

Hyundai Heavy bekræfter stor ordre fra Polaris

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Tørlastrederiet Polaris Shipping har bestilt 10 VLOC-skibe fra Hyundai Heavy Industries. Det bekræfter værftet over for et sydkoreansk medie. Ordren har option på yderligere fem skibe.

Store rederier ventes tage en større bid af reefer-markedet

Container:

Nicherederierne, som kun sejler med kølecontainere, står til at miste en del af deres markedsandel til de store containerrederier de kommende år. Markedet for køletransporter vil dog vokse, spår analysehuset Drewry.

Noreco henter advokat som ny topchef

Leverandører:

Det norske olieselskab Noreco får en advokat ind på posten som CEO. Den nye topchef erstatter Silje Augustson, som har siddet midlertidigt på posten det seneste år.

Hapag-Lloyd sender tre arabiske skibe til ophugning

Container:

Hapag-Lloyd har tilsyneladende fravalgt skrotværfter i Indien og sender istedet nu tre containerskibe til ophugning i Kina og Tyrkiet. Rederiet mener selv, at man nu har "rollen som pioner".

Maersk Container Industry mister sin topchef

Leverandører:

Et af de centrale selskaber i Maersk Transport & Logistics satsning på containerindustrien, Maersk Container Industry, har mistet sin topchef Stig Hoffmeyer. Det sker få måneder efter, at Maersk Lines COO blev bestyrelsesformand i selskabet.

Nordisk voldgift vil være flyveklar til næste år

Services:

Rammerne for en nordisk voldgift er klar, og nu mangler blot den afsluttende fase, siger Henrik Thal Jantzen, formand for den danske søretsforening. "Vi skal få det implementeret inden årets udgang."

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE