Log ind
Maersk Tankers slæbebåd towage
Foto: Maersk Tankers

Her er overblikket over Maersks regnskab

Container:

Verdens største containerrederi, Maersk-gruppens kerneforretning Maersk Line, kom ud af 2016 med et dundrende underskud, og gruppen som helhed tabte næsten to mia. dollars. Det skyldes hovedsagligt offshoredelen. Her er dit overblik over onsdagens årsregnskab fra Maersk.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 08.02.17 kl. 10:15

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Eimskip er klar til flere opkøb efter rekordår

eimskip-lagarfoss.jpg Container:

Det islandske containerrederi Eimskip havde en rekordhøj indtjening i 2016. Ledelsen forventer, at fremgangen fortsætter i 2017, hvor opkøbet af to speditørselskaber ventes at løfte forretningen. Rederiet er samtidig på udkig efter nye opkøb.

Sydkoreas HMM får ny chance for at hente penge

Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine har fået godkendt en ny plan fra sine investorer om at udstede flere aktier og nye obligationer for at hente mere kapital til selskabet, der er partner med Maersk Line og MSC.

Maersk bestiller 11 nye kæmpeskibe for 1,8 mia dollars

Container:

Maersk bekræfter tirsdag eftermiddag, at rederiet har bestilt 11 ultrastore containerskibe i Sydkorea med option på yderligere seks. Den samlede pris lyder på 1,8 mia. dollars, 12,3 mia. kroner.

Maersk-skib taber 43 containere i havet

Container:

Derudover skulle 85 andre containere fra Tripe E-skibet være blevet beskadiget på vej over Middelhavet.

Hanjin Shipping erklæret endeligt konkurs

Container:

Efter måneder i betalingsstandsning og opløsning har en domstol i Seoul fredag erklæret Hanjin Shipping konkurs.

Medie: Hanjin kan koste obligationsejere 1 mia dollars

Container:

Ifølge det koreanske medie Yonhap kan konkursen i Hanjin Shipping alene koste obligationsejerne mere end en mia. dollars i tab.

Forsiden lige nu

Kastrup-Nielsen fik gyldent håndtryk i J. Lauritzen

Jan Kastrup-Nielsen 2 Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen, som blev fyret som topchef i J. Lauritzen i maj sidste år, fik et gyldent håndtryk på 8,4 mio. kr. Med den almindelige årsløn løb aflønningen af den tidligere direktør op i 14,3 mio. kr. i 2016.

Her er ugens bedste fra ShippingWatch

ShippingWatch:

DF gav opbakning til en udvidelse af DIS-ordningen, Jesper Lok tiltrådte som ny koncernchef i rengøringskoncern, mens det blev til endnu et underskud i J. Lauritzen. Alle historier fra ugen, hvor ShippingWatch også skrev om Damco, APM Terminals og Stena Bulk.

Obligationsejerne kan vælte J. Lauritzens bankpakke

Tørlast:

To tredjedele af obligationsejerne skal stemme for, at tilbagebetalingen af deres lån bliver udskudt, ellers falder hele den nye refinansieringspakke for J. Lauritzen inkl. bankernes og Lauritzen Fondens støtte. ShippingWatch har interviewet CEO Mads Zacho om perspektiverne.

Tørlastrederi sælger skibe for 48 mio dollars

Tørlast:

Jinhui Shipping sælger fire Supramax-skibe for tilsammen 48 mio. dollars. Skibene forventes at blive leveret til kinesiske købere imellem 1. marts og 15. april.

Sydkoreas HMM får ny chance for at hente penge

Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine har fået godkendt en ny plan fra sine investorer om at udstede flere aktier og nye obligationer for at hente mere kapital til selskabet, der er partner med Maersk Line og MSC.

Smedegaard sælger aktier for et tocifret millionbeløb

Rederier:

Niels Smedegaard, topchef i rederiet DFDS, har solgt 66.00 aktier for et samlet beløb på 25 mio. kr. Salget kommer dagen efter, at både Smedegaard og finansdirektør Torben Carlsen solgte et større antal aktier.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE