Log ind
hanjin3.jpg
Foto: PR-foto/Hanjin Shipping

Hanjin var rederiet der var for stort til at krakke

Container:

Hanjin Shipping havde en status som Titanic blandt koreanerne. Det kunne ikke synke. Nu har en truende konkurs i verdens syvende største containerrederi fået illusionen til at briste og opgøret om værdierne i rederiet skudt i gang.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 02.09.16 kl. 16:37

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

MSC bekræfter ordre på 11 megaskibe

oscar_algeciras_01.jpg Container:

MSC bekræfter over for ShippingWatch, at rederiet har bestilt 11 ultrastore containerskibe på hver 22.000 teu. Nu bliver det afgørende, hvordan de øvrige rederier reagerer, lyder det fra Lars Jensen, CEO i Seaintelligence Consulting Lars Jensen.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Saadé: Containersektor i stærkeste position i årevis

Container:

Topchefen i franske CMA CGM, Rodolphe Saadé, ser ingen kriser flere år frem for containerrederierne, der lige nu løftes af konsolidering og større økonomisk vækst.

CMA CGM bekræfter megaordre på ni containerskibe

Container:

Det franske containerrederi CMA CGM ser positivt på andet halvår efter et kvartalsregnskab med fremgang på top- og bundlinje. Rederiet bekræfter samtidig megaordre på ni containerskibe.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Maersk Line har ingen Plan B hvis Hamburg Süd glipper

Container:

Der er ikke andre interessante kandidater for Maersk Line, hvis købet af Hamburg Süd glipper, lyder det fra Lars Jensen, CEO i Seaintelligence Consulting. I stedet må rederiet gøre, hvad det for længst burde have gjort, siger han til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Bugbee: Maersk-familien vil samle tankindustrien

IMG_3322.JPG Tank:

Robert Bugbee, CEO for Maersk Tankers største konkurrent Scorpio Tankers, har store forventninger til Maersk-familien efter købet af tankdivisionen. "Jeg forventer, at Maersk-familien vil drive konsolideringen i branchen frem," siger han til ShippingWatch.

Høje priser kan fremskynde olieindustriens endeligt

Offshore:

Elbilernes indtog er allerede en trussel mod olieindustrien, men en for høj oliepris kan skubbe endnu mere på udviklingen mod grønnere energikilder, advarer olieanalytiker, der ikke mener, at Danmark har tid til at bygge ny infrastruktur i jagten på det sorte guld.

Seadrills obligationsejere vil bekæmpe redningsplan

Offshore:

Mindre obligationsejere i Seadrill har hyret et advokatfirma til at hjælpe med at bekæmpe den omfattende restruktureringsaftale, der blev præsenteret i sidste uge.

Medie: Maersk afviser at give aktionærer salgsvurderinger

Tank:

Maersk har ingen planer om at give aktionærene i Maersk indsigt i de vurderinger, som to investeringsbanker har foretaget i forbindelse med salget af Maersk Tankers til A.P. Møller Holding, skriver Berlingske.

Skibsofficerer i nyt udspil: Dansk nettoløn skal følge sømanden

Rederier:

Søfartens Ledere foreslår i nyt politisk udspil, at danske søfarende får mulighed for at arbejde på nettoløn på fremmeflagede skibe og ikke kun på skibe i DIS.

John Fredriksen topper listen over Norges rigeste

Rederier:

John Fredriksen, som egentlig har cypriotisk pas, er for 15. år i streg udråbt som Norges rigeste person af erhvervsmagasinet Kapital. Lidt længere nede på listen finder man en anden kending fra shippingbranchen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE