Log ind
Maersk Line container 2
Foto: Maersk Line

Alphaliner: Redere holder fast i slow steaming

Container:

Containerrederierne bliver ved med at sejle langsomt trods de historisk lave brændstofpriser. De ekstremt lave rater udvisker gevinsten af de ellers betydelige fordele, der kan opnås ved at hæve farten, skriver Alphaliner.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 30.03.16 kl. 13:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Nu er det første Maersk-skib landet på stranden i Alang

alang-maersk.jpg Container:

Maersk Wyoming ankom tirsdag til den udskældte Alang-strand. Skibet er det første af to, der bliver ophugget på det indiske Shree-ram-værft. Ankomsten markerer samtidig et brud med Maersks hidtidige ophugningsprincipper.

Alphaliner: Maersk Line fører an i hidsig priskrig

Container:

Det danske containerrederi er gået aggressivt efter at tage markedsandele fra konkurrenterne og har bidraget til yderligere pres på raterne i de første måneder af 2016. Maersk Line har ifølge Alphaliner oven i købet indsat ekstra kapacitet i det giftige containermarked.

HMM har gjort flere europæiske skibsejere møre

Container:

Det konkurstruede containerrederi Hyundai Merchant Marine er angiveligt rykket et skridt nærmere en vigtig aftale med flere skibsejere, og udtrykker i et brev til en række kunder endog intentioner om at bestille megaskibe (ULCC).

Seago Line overrasker med milliardplus i 2015

Container:

Et rateniveau under pres var medvirkende til et lavere overskud end i året før, men alligevel leverede det Maersk-ejede feeder-rederi Seago Line tæt på en milliard kroner på bundlinjen i 2015.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

To konkurrenter fik Maersk Line til at ændre strategi

Container:

Væksten hos to store konkurrenter, der hurtigt har overtaget en stor del af det globale containermarked, har fået Maersk Line til at skærpe retorikken. Rederiets ekspansion skal især findes på én service, siger CEO Søren Skou.

Forsiden lige nu

Maersk Drilling køber borerig til femårig Nordsø-kontrakt

Maersk_Drilling_Maersk Developer(deepwater_semisubmersible.jpg Offshore:

Det Maersk-ejede boreselskab køber en nybygget borerig fra Hercules Offshore. Riggen bliver leveret med det samme fra Singapore og ryger direkte på arbejde i Nordsøen.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

Medie: Finanstilsynet går efter kapitalfonden bag OW Bunker

Leverandører:

Udarbejdelsen af prospektet bag OW Bunker var udarbejdet "groft uagtsomt," citerer nyt medie kommende anmeldelse fra Finanstilsynet.

Raterne steg knap 10 pct. i denne uge

Container:

De volatile rater i det pressede containermarked steg med næsten 10 pct. i den forgangne uge efter at være faldet i sidste uge.

Maersk Container Industry tabte 398 mio kroner

Leverandører:

Lave salgspriser på tørlastcontainere og ekstraordinære omkostninger til ny fabrik i Chile sendte for tredje år i træk Maersk Container Industry A/S i rødt. "Utilfredsstillende," siger CEO Stig Hoffmeyer.

Topaz kæmper mod asiater de næste 18 måneder

Offshore:

Asiatiske rederier har presset offshoreraterne i bund i Mellemøsten, som ellers er gået mildere gennem krisen end markedet i Nordsøen. De næste 18 måneder er et waiting game, siger Topaz’ danske CEO Rene Kofod-Olsen til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE