Log ind
Maersk Line container 2
Foto: Maersk Line

Alphaliner: Redere holder fast i slow steaming

Container:

Containerrederierne bliver ved med at sejle langsomt trods de historisk lave brændstofpriser. De ekstremt lave rater udvisker gevinsten af de ellers betydelige fordele, der kan opnås ved at hæve farten, skriver Alphaliner.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 30.03.16 kl. 13:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Asien-Europa-rater på mest stabile niveau i fem år

Lars Jensen SeaIntel Container:

Raterne mellem Asien og Europa har i de seneste otte uger ligget på det mest stabile niveau for de afgørende containerruter i fem år, skriver analytiker Lars Jensen fra Seaintelligence Consulting.

CMA CGM vinder budkrig på græsk havn

Container:

Et fransk-tysk konsortium, der bl.a. tæller verdens tredjestørste containerrederi CMA CGM, får kontrol med havnen i Thessaloniki.

Topanalytiker afblæser containerredernes optimisme

Container:

Alphaliners chefanalytiker, Tan Hua Joo, er en af få eksterne eksperter, som containerindustriens hemmelighedsfulde Box Club har bedt om et bud på fremtiden. Nu advarer han rederierne om en bekymrende udvikling.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

Rater ud af Europa til Asien skyder markant i vejret

Container:

Mens fragtraterne fra Asien til Europa i denne uge har udviklet sig næsten fladt, så er spotraterne den anden vej - altså ud af Europa til Asien - skudt markant i vejret.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Forsiden lige nu

Topanalytiker afblæser containerredernes optimisme

CMACGMMARCOPOLO.jpg Container:

Alphaliners chefanalytiker, Tan Hua Joo, er en af få eksterne eksperter, som containerindustriens hemmelighedsfulde Box Club har bedt om et bud på fremtiden. Nu advarer han rederierne om en bekymrende udvikling.

Maritime DTU: Vi skal have fat i de små spillere

Services:

Der er godt gang i samarbejdet med større spillere i det blå erhvervsliv, men særligt samarbejdet med små- og mellemstore virksomheder mangler for alvor at blive kickstartet, fortæller centerleder for Maritime DTU, Mette Sanne Hansen, til ShippingWatch, et år efter hun tiltrådte i stillingen.

Arabisk olieselskabs vurdering slået fejl med 500 mia dollar

Offshore:

Aramco har slet ikke samme værdi, som den saudiarabiske regering havde spået. Derfor overvejer man i øjeblikket, hvorvidt man vil reducere værdien eller udskyde børsnoteringen.

Alang er stadig den foretrukne skibskirkegård

Rederier:

196 handelsskibe blev ophugget i første kvartal af 2017, skriver ngo'en Shipbreaking Platform. Heraf endte 128 skibe deres dage på strandene i Indien, Bangladesh og Pakistan.

Thun Tankers bestiller nye skibe til Gothia-alliance

Tank:

Det svenske tankrederi Thun Tankers bestiller fire nye produkt- og kemikalietankskibe, som skal indgå i alliancen Gothia Tankers Alliance. Skibene bliver leveret i 2019 og 2020.

Aarhus Havn går frem i "presset marked"

Havne:

Aarhus Havn oplevede en presset maritim branche i 2016. Alligevel steg omsætningen med 10 mio. kr., mens det på bundlinjen blev til et iøjnefaldende højt overskud på grund af salg af arealer til Aarhus Kommune.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE