Log ind
DSCF9753.jpg

Seaintel: Ny kæmpe-alliance udfordrer Maersk og MSC

Container:

En ny fransk-asiatisk containeralliance vil ikke blot matche Maersk Line og partnere MSC i 2M-samarbejdet, men den vil formentlig også støde på problemer med konkurrencemyndigheder flere steder, vurderer Seaintel.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 29.03.16 kl. 10:04

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Hapag-Lloyds aktionærer lægger pres på Habben Jansen

rolfhabbenjansen1.jpg Container:

Hapag-Lloyds CEO, Habben Jansen, forsvarer købet af det økonomisk pressede UASC. Men aktionærerne er skeptiske, når det gælder udsigten til milliard-gevinster fra opkøbet af først CSAV og nu det arabiske containerrederi.

Hanjin får nej til redningsplan og rykker tættere på konkurs

Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hanjin Shipping skal komme med et nyt forslag til en redningsplan, efter at kreditorerne torsdag har vendt tommelfingeren ned til endnu et udkast. Dermed rykker selskabet et skridt tættere på en betalingsstandsning.

Hanjin lander aftale om charterrater

Container:

Efter flere måneder forhandlinger er det lykkes for Hanjin Shipping at lande en aftale med skibsejeren Seaspan om nedsættelse af charterrater. Rederiet har desuden fremlagt et nyt forslag til en redningsplan.

Royal Arctic Line har sat to nybygninger til salg

Container:

Det statsejede grønlandske rederi Royal Arctic Line har sat to nybygninger til salg, inden at de er blevet leveret. Tålmodigheden med det polske værft Remontowa er brugt op efter flere forsinkelser, siger CEO Verner Hammeken. Skibene er del af en større ordre.

Islandske Eimskip ude i stort europæisk opkøbstogt

Container:

Indtjeningen markant op i andet kvartal i Eimskip, der bebuder flere europæiske opkøb inden udgangen af 2016 og en snarlig aftale med Royal Arctic Line om samarbejde på Grønland.

Rederiforening: Hanjin og HMM bør fusionere for at undgå opkøb

Container:

Hanjin Shipping bør fusionere med konkurrenten Hyundai Merchant Marine (HMM), inden HMM bliver opkøbt af Maersk Line eller et andet udenlandsk rederi. Ellers kan den sydkoreanske økonomi blive hårdt ramt, vurderer The Korea Shipowners' Association.

Forsiden lige nu

Dong-toppen afviser at hensætte milliarder til utilfredse kunder

Dong ipo børsnotering henrik poulsen Offshore:

Analyse: Der falder dom i den såkaldte Elsam-sag tirsdag. Taber Dong, vil det fyre op under et erstatningskrav fra 1.106 utilfredse Dong-kunder på mere end 7 mia. kr.

Wood Mackenzie skærer 50 mia dollars af norsk sokkel

Offshore:

Wood Mackenzie skærer adskillige milliarder dollars fra sin investeringsprognose for den norske sokkel. Markedet vil ramme bunden i 201,7 før priserne begynder at stige frem mod 2018, skriver analysehuset.

Rederiforening: Hanjin og HMM bør fusionere for at undgå opkøb

Container:

Hanjin Shipping bør fusionere med konkurrenten Hyundai Merchant Marine (HMM), inden HMM bliver opkøbt af Maersk Line eller et andet udenlandsk rederi. Ellers kan den sydkoreanske økonomi blive hårdt ramt, vurderer The Korea Shipowners' Association.

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Det er blevet billigere at udbygge norske felter

Offshore:

Olieselskaberne har næsten halveret forventninger til, hvad det koster af udbygge olie- og gasfelterne på den norske sokkel. Nye teknikker, lavere rigleje og billigere arbejdskraft har sænket omkostninger, lyder analysen fra Oljedirektoratet, der dog advarer mod at skære for dybt.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE