Log ind
Hyundai Merchant Marine havn container port
Foto: Hyundai Merchant Marine

Alphaliner: Risiko for alletiders shippingkonkurs tårner sig op

Container:

En konkurs i koreanske Hyundai Merchant Marine (HMM) kan blive den ubestridt største i containersektoren nogensinde. Kreditorerne, herunder en række skibsredere, synes på vej til at overtage kontrollen med shippinggruppen.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 23.03.16 kl. 11:50

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

bunker1.jpg Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

Maersk Line forkorter sejltid på USA-rute gennem Panama-kanalen

Container:

Maersk Line vil forkorte sejltiden på sine ruter fra Asien til den amerikanske østkyst ved at sejle gennem den nye og udvidede Panama-kanal. Godt nyt for afskibere i Korea og Kina, siger chef for øst-vest-netværket.

Maersk bestiller 11 nye kæmpeskibe for 1,8 mia dollars

Container:

Maersk bekræfter tirsdag eftermiddag, at rederiet har bestilt 11 ultrastore containerskibe i Sydkorea med option på yderligere seks. Den samlede pris lyder på 1,8 mia. dollars, 12,3 mia. kroner.

Fragtraterne dykkede igen i denne uge

Container:

For tredje uge i træk faldt priserne for containerfragt fra Shanghai i denne uge, hvor Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) gik tilbage med 6,2 pct. til 628,59.

Habben Jansen efter fusion: Nu rykker branchen omsider

Container:

Med UASC om bord er næste men næppe sidste skridt i en konsolidering af branchen taget, siger CEO i Hapag Lloyd, Rolf Habben Jansen, til ShippingWatch. Omsider har industrien taget hul på det nødvendige arbejde, mener topchefen i det tyske containerrederi.

MCC satser på Asiens nye marked Myanmar

Container:

Lige nu er der ingen penge at tjene, men Maersks intra-Asien rederi, MCC Transport, tror på Myanmar og ser det som en investering i fremtiden. Det fortæller CEO Tim Wickmann til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

DSV-boss gør klar til nye opkøb

Services:

Allerede om seks måneder gør DSV's ledelse klar til nye opkøb.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE