Log ind
Hapag-Lloyd container Essen_Express_Bruecke 3x5.jpg
Foto: Hapag-Lloyd

Drewry: Containerredernes pålidelighed helt i bund

Container:

Evnen til at overholde egne sejlplaner er på det laveste niveau i 12 måneder blandt de 20 store containerrederier. Værst er udviklingen på de store Asien-Europa-ruter.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 17.03.16 kl. 09:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

miriam dalgsgaard nils smedegaard mærsk.jpg Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

Alm. Brand forventer frasalg af Maersk Oil

Container:

Maersk-konglomeratet vil blive splittet op i et selvstændigt shippingselskab og et selvstændigt havneselskab, imens Oil og Drilling vil blive solgt fra. Det er Alm. Brand Markets' bud på fremtidens A.P. Møller-Mærsk.

Maersk Line ser potentiale i koreansk stillehavsflåde

Container:

Den mulige udvidelse af Maersk Lines 2M netværk har isærén stor fordel, siger Maersk Line-chef.

Medie: Mere magt til Robert Uggla i opsplittet Maersk

Container:

En opsplitning af Maersk-konglomeratet vil gøre Robert Maersk Ugglas position som CEO i Maersk-fonden mere betydningsfuld, end den er i dag. Det fortæller flere analytikere til Børsen.

Drewry: Sydkoreas regering kan stå bag 2M-forhandlinger

Container:

Den sydkoreanske regering kan have hjulpet forhandlingerne mellem HMM og Maersk Line og MSC's 2M-alliance på gled. Det vurderer Drewry som en af flere mulige forklaringer på, hvad analysehuset kalder for "et af de mere bizarre twists på containermarkedet."

Lars Jensen: Maersk kan ende med at købe Hyundai

Container:

Det er ikke mindst koreanerne, der har gjort et bemærkelsesværdigt arbejde ved at komme til forhandlingsbordet med 2M, forklarer Lars Jensen, CEO og partner i Seaintelligence Consulting, til ShippingWatch. Han mener, Maersk Line overvejer en overtagelse af Hyundai på sigt.

Forsiden lige nu

Långivere vender ryggen til Viking Supply Ships

Arrival%20Flushing_ver1_edited-1.jpg Offshore:

En række obligationsejere har opsagt et lån på 319 mio. norske kroner, som ellers først stod til udløb i 2017. Det sker, efter at Viking ikke har betalt renter af lånet, fortæller Nordic Trustee til ShippingWatch.

"Når Statoil siger hop, så hopper du"

Offshore:

Statoil udnytter sin dominerende position i den norske oliesektor på en måde, som ikke er i samfundets interesse, mener brancheorganisationen Maritimt Forum. Den lave oliepris har tvunget os til nedskæringer, siger talsmand fra Statoil.

Stort kurshug til Maersk-aktien

Container:

Gevinsten efter fyringen af Nils Smedegaard er tæt på at være sat over styr. Maersk-aktien stod mandag for det største fald blandt aktierne i det danske C20-indeks. Usikkerhed om verdensøkonomien efter Brexit kan spille ind, mener analytiker.

Thome skal finde ny chef for Københavner-kontor

Leverandører:

Stig Holm nåede godt tre år som leder for Thome Shipmanagements danske kontor. Det blev for ensomt at sidde som enmands-band, og det var tiden til at prøve noget andet, siger han til ShippingWatch om sit nye job.

Drewry: Sydkoreas regering kan stå bag 2M-forhandlinger

Container:

Den sydkoreanske regering kan have hjulpet forhandlingerne mellem HMM og Maersk Line og MSC's 2M-alliance på gled. Det vurderer Drewry som en af flere mulige forklaringer på, hvad analysehuset kalder for "et af de mere bizarre twists på containermarkedet."

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE