Log ind
Hapag-Lloyd container Essen_Express_Bruecke 3x5.jpg
Foto: Hapag-Lloyd

Drewry: Containerredernes pålidelighed helt i bund

Container:

Evnen til at overholde egne sejlplaner er på det laveste niveau i 12 måneder blandt de 20 store containerrederier. Værst er udviklingen på de store Asien-Europa-ruter.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 17.03.16 kl. 09:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Dublin_BremenExpress01_print_rdax.jpg Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

Norsk bananrederi vil afnoteres i Oslo

Container:

Siem Shipping, der opererer sine 30 køleskibe gennem Star Reefers, er ligesom andre specialiserede operatører mærket af hård konkurrence fra de store containerrederier.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

Rater på Asien-Europa falder med 8,1 pct

Container:

Spotpriserne for containerfragt fra Asien til Europa blev igen i denne uge lavere, idet raterne for ruterne faldt med 8,1 pct. til 713 dollar per tyvefodscontainer (teu).

Maersk Line forkorter sejltid på USA-rute gennem Panama-kanalen

Container:

Maersk Line vil forkorte sejltiden på sine ruter fra Asien til den amerikanske østkyst ved at sejle gennem den nye og udvidede Panama-kanal. Godt nyt for afskibere i Korea og Kina, siger chef for øst-vest-netværket.

Forsiden lige nu

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Dublin_BremenExpress01_print_rdax.jpg Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

Rotterdam Havn ramt af svagere fragtmængder i tørlast

Rederier:

Mens mængden af råolie og olieprodukter fortsat er på et historisk højt niveau i Europas største havn, faldt de samlede mængder i tørlastsektoren med næsten 10 procent i første halvår i Rotterdam.

Nordea: 2017 bliver det store restruktureringsår for rigselskaber

Leverandører:

Næste år vil flere rigselskaber blive nødsaget til at sætte gang i en restrukturering for at komme igennem dødvandet, mener Nordea Markets. Mange rigge skal ophugges, og det gælder især hos amerikanske selskaber, fortæller analytiker til ShippingWatch.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Medie: Andet kvartal vil gøre ondt på koreanske værfter

Leverandører:

Sydkoreas tre kæmpeskibsværfter står over for endnu en dyster regnskabsperiode ifølge The Korea Herald. Bundlinjen i de kommende halvårsregnskaber kan blive ramt hårdt som følge af de store restruktureringer, der præger hele branchen.

Rapport: Pirateri har nået 21 års lavpunkt

Rederier:

Ikke siden i midten af 1990erne har truslen fra pirater været så lav som nu, fremgår det af en ny rapport fra International Maritime Bureau. Ét sted i verden er det dog gået den gale vej.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE