Log ind
Hyundai Merchant Marine Rotterdam havn port container
Foto: Hyundai Merchant Marine

Seaintel: Redernes strafafgifter kan ramme afskibere hårdt

Container:

Containerrederne har forskellige satser for de ofte oversete og betydelige afgifter, de pålægger kunder, når deres containere befinder sig for længe i en terminal. Det skriver Seaintel.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 14.03.16 kl. 11:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Hyundai nærmer sig opkøb af Hanjin-rester

hanjin4.jpg Container:

Containerrederiet Hyundai Merchant Marine har hyret et konsulentbureau til at hjælpe med at identificere de sunde dele af den kollapsede konkurrent, Hanjin Shipping, skriver koreanske medier.

Drewry: The Alliance kan være på udkig efter Hanjin-erstatning

Container:

Hanjin Shippings betalingsstandsning skaber endnu mere usikkerhed i den igangværende stoledans blandt de store linjerederier, skriver Drewry og peger på, at The Alliance nu ser ud til at blive markant mindre end sine rivaler. Måske kan et nyt medlem komme på tale.

Hanjins kunder tilbageholder 500 mio kr

Container:

Modtagerne af Hanjins containere sidder med ubetalte regninger til det kollapsede containerrederi for en halv mia. kroner, og dermed er Hanjin ikke den eneste "bad guy", forklarer rederiets advokat ifølge Reuters.

Seaintel: Containerkunders valgmuligheder stærkt forringet

Container:

Siden 2012 er antallet af ugentlige services på containerruterne mellem Asien og Nordeuropa faldet med 36 procent, og samtidig får kunderne sværere og sværere ved at holde sig opdateret, konkluderer analyse fra Seaintel.

Japanske K Line centrum i massiv rygtestorm

Container:

Den japanske shippinggruppe K Line synes at have vanskeligt ved at slippe ud af en rygtestorm, der bl.a. har bragt Maersk Line i spil som en mulig opkøber af gruppens containerrederi.

Tysk investeringsselskab sælger otte containerskibe

Container:

Det tyske investeringsselskab MPC Maritime Investments sælger otte containerskibe til et asiatisk syndikat. Krisen i containersektoren plager tyske investorer, der historisk har satset stort på shipping.

Forsiden lige nu

MAN skal fyre 140 ansatte i marinedivision

MAN Diesel & Turbo krumtap firetakt.jpg Leverandører:

MAN Diesel & Turbo skal fyre 1400 ansatte i en sparerunde. Hver tiende kommer fra motorproducentens marinedivision. MAN's danske afdelinger bliver ikke ramt af runden, fortæller selskabet til ShippingWatch.

Medie: Norsk produkttankreder har tidoblet flåde

Tank:

Det norske produkttankrederi Hansa Tankers har på seks år øget sin flåde fra tre til tredive skibe. Selvom markedet for tiden er nede, er selskabet optimister på lang bane, lyder det fra CEO Magne Morken til Sysla.no.

Hanjins kunder tilbageholder 500 mio kr

Container:

Modtagerne af Hanjins containere sidder med ubetalte regninger til det kollapsede containerrederi for en halv mia. kroner, og dermed er Hanjin ikke den eneste "bad guy", forklarer rederiets advokat ifølge Reuters.

Navigatørerne gør klar til ubemandede skibe

Rederier:

De ubemandede skibe kommer, lyder det fra direktør i Søfartens Ledere, Fritz Ganzhorn, som ikke vil stå i vejen for udviklingen, siger han til ShippingWatch. Han håber dog, det i fremtiden forsat er navigatører, der styrer skibene. Muligvis fra land.

Ny Scandlines-færge indleder sejlads med rekord

Rederier:

Scandlines nye hybridfærge M/F Berlin har haft en rigtig god sommer på ruten Gedser-Rostock, hvor den flere gange slog sin egen rekord for antal transporterede køretøjer.

Besparelser i MAN rammer marine-divisionen

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo planlægger at fyre op mod 1400 medarbejdere som en del af en plan, der skal øge bundlinjen i den tyske motorproducent med 450 mio. euro. Også marine-divisionen må stå for skud.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE